@rochiskigen_slp: נשים על הרצף פעמים רבות לא מקבלות אבחנה או שמאובחנות בגיל מאוחר מאוד בגלל הקושי להבין נכון את ההתמודדות שלהן. בסרטון זה אני מדברת על 3 פרמטרים המשפיעים על זיהוי האוטיזם אצל נשים ובנות. ההבדל בביטוי האוטיזם אצל בנים לעומת בנות הוא מהותי אך אבחוני האוטיזם נבנו מתוך תצפית בבנים עם אוטיזם כך שבנות פעמים רבות לא יקבלו אבחנה וטיפול הולם למרות שזקוקות לכך ויחוו הרבה שאלות ובלבול לגבי מקור השונות והקושי שלהן❤️🩹 אבחון מדויק נותן הסבר ומוריד הרבה ספק עצמי. ההבנה של המקור להתנהגות מסוימת עוזרת לאדם לפתח מודעות עצמית ולדאוג לאסטרטגיות להתמודדות ברגעים של קושי. חלק מהתוכן בסרטון לקוח מהספר women and girls one the autism spectrum כותבת הספר מאובחנת בעצמה עם אוטיזם וקיבלה אבחון בשלב מאוחר מאוד, אחרי שכבר היתה אמא בעצמה❤️
כשההורים הם ילידי שנות השמונים ולכן לא אובחנו בעצמם. הרבה פעמים יקח להם זמן להבין שההתנהגות של הילדים היא לא בנורמה כי הם בעצמם התנהגו ככה בתור ילדים. ואז לוקח הרבה זמן לשלוח לאבחון.
2024-11-28 11:24:56
72
deborah ⊬ :
תודה. לא הרבה מבינים את זה. אני אובחנתי רק בגיל 21 כי זה התפספס כל הזמן - אמרו שאני ״ביישנית״ והתחום עניין שלי כבר 10 שנים הוא להקה שזה תחום עניין מקובל אצל בנות אז גם התפספס וזה מאוד חבל
2024-11-29 11:29:56
16
Charlieצארלי וחצי :
מעניין.... נראה לי שלכולם יש עם גבוהה עם נמוך
2024-11-28 22:05:37
0
יניב מימון :
מה זה odd ?
2025-05-03 09:26:31
0
moriya :
אבחנתי בת רק אחרי אחיה. התחלתי לברר על אוטיזם וגיליתי שניתוק מסביבה אחד מתסמינים. לקחתי אותה לפסיכולוגית ועדיין חשבתי שאולי מדובר בהפרעה רגשית. ואז גם אני אובחנתי בגיל 37. ופתאום הכל מסתדר 🙈
2024-12-04 21:06:36
2
Hagai Reiner -ASDDad stemcells :
תודה על ההסבר. באמת היה קשה לזהות את מאפייני האוטיזם של הבת שלי עד גיל מאוחר. היא הרביעית שאובחנה אצלנו.
2024-12-22 09:13:31
1
user8707162858142 :
האמת לפני שנתיים המליצו לי לעשות אבחון ולא עשיתי כי זה מלא כסף ואני לא בטוחה שיש לי אז אני פחות רוצה לבזבז.
הזדהתי עם חלק ממה שרשמת במידה חלקית.
2024-11-28 20:22:32
3
נועמי :
מעניין ממש
2024-11-28 08:08:30
1
Mor bayaz :
מה קורה עם בן אדם מאבחן בגיל 20+ איך זה בא לידי להמשך החיים?
2024-12-24 19:25:20
0
akd6810 :
אובחנתי בגיל 10 וחצי ,עברו כמעט 18 שנים ולא השלמתי עם האבחנה.הייתי בכיתת חינוך מיוחד ומאז שסיימתי תיכון אני יושבת 10 וחצי שנים בבית. כל ״העזרה״ שקיבלתי עם האבחנה הזאת זה לשמוע כמה אני המוגבלת עם
2025-01-03 19:25:30
0
eden_zafr :
אז איך מבדילים בין הפרעת אישיות לאוטיזם אצל נשים? נשמע דומה
2024-11-28 15:10:52
3
dafnala86 :
יש בזה משהו, עם הבת שלי לקח זמן והתווכחו איתי אנשים שאמרו שהיא לא ואין סיכוי וכן אובחנה בסוף
2024-11-28 20:14:39
7
Ronit Ben David :
חלק 2
2025-01-02 19:00:41
1
Chen Shar :
כמו כל דבר נשים סובלות מחוצה איבחון כי הסימפטומים שונים משל בנים.גם בהפרעות קשה זה ככה.. גם התקפת לב ככה גם הרבה תרופות .. הרפואה מבוססת על גברים ומפספסים נשים
2024-11-29 14:05:32
3
שיראל ברכה🦋 :
אני תכף בת 22 ואובחנתי באוטיזם תפקוד גבוה רק השנה נכון אפשר לאבחן בגיל כזה מאוחר אצל נשים?
2024-11-28 14:10:26
7
peleg 🇮🇱🎗🎶 :
אני אוטיסטית בתפקוד גבוה כל מילה נכונה 😅
2025-02-01 17:00:11
2
Victoria :
איך אפשר לעשות אבחון לאוטיזם? לפנות לרופא משפחה?
2024-11-29 11:31:36
1
⋆.˚🦋⋆sh3lly ༝ ꩜🌪️📸 :
אני מאובחנת ובאמת כאילו לקח שנים לאבחן אותי כל פעם קיבלתי אבחון אחר עד ששלחו אותי לפסיכיאטרית שמתמתחה ספיציפית בזה ואז קיבלתי את האבחון
2025-05-02 13:23:29
0
Miri Azulay :
מעניין מאוד, תודה על המידע החשוב 💜
2024-11-28 10:30:52
1
נטלי סויסה :
בולללללל הבת שלי אובחנה רק בגיל 9 🥵
2024-12-02 04:02:14
1
נטלי סויסה :
מעניין מאוד השיח הזההה❤️
2024-12-02 04:04:02
1
shuffi :
ממש נכון על 3. תחום העניין שלי היה "תרבות הפופ" שזה נחשב נורמטיבי לנערה. זה לא היה כמו קומיקסים או ספרי פנטזיה, אז אף אחד לא תהה על זה.
2024-11-28 20:52:49
2
OCG :
כן רוצים
2024-11-30 23:29:12
1
כרמית/CARMIT :
אני מאובחנת קשב ולדעתי אני על הרצף בתפקוד מאוד גבוהה המאפיינים דומים מאוד
2024-11-30 15:04:44
1
taltal84 :
זה היה מעניין ממש. ספרי עוד❤️
2024-11-30 22:14:35
1
To see more videos from user @rochiskigen_slp, please go to the Tikwm
homepage.