@ekonomigurun: Följ mig för tips/trix om fastigheter 🏘️ Kommentera: Vad tycker du om alla dessa avgifter/tillstånd och varför har vi sån bostadsbrist i Sverige? #pratapengar #skatt #fastigheter

Ekonomigurun
Ekonomigurun
Open In TikTok:
Region: SE
Tuesday 29 April 2025 11:32:31 GMT
313356
10562
502
1523

Music

Download

Comments

tjock_individ1998
Rẽṱãrḓ21 :
Hur kan folk tycka det är en bra grej att skatta sönder allt
2025-04-29 13:25:21
1178
waltervikman
박나연 🌷 :
O vänstern vill höja skatten mer 🥀
2025-04-29 14:45:51
617
joakimolsson3
Joakim Olsson :
Kan det äns klassas som äganderätt när man måste betala ”hyra” för att bibehålla sin bostad?
2025-04-29 14:12:15
186
user5816481749353
user5816481749353 :
Sverige är mer likt Sovjet än vad många tror.
2025-04-29 14:01:09
183
disconnected3521
Disconnected3521 :
Sinnessjukt. Med tanke på hur uselt allt som är skattefinansierat fungerar så kan det inte ses som något annat än ett rån.
2025-04-29 12:27:53
463
njestokapa
🍀Elvir-Njest kapa🍀 :
Lagligt korruption heter det . Men att läxa upp andra stater det är Sverige först
2025-04-29 16:56:50
47
kylenkommunikation
Kylen AB :
Det e ett jävla korrupt skit system där dom suger ur pengar ur allt som går. Tex vi betalar för matavfall kärl. Köpte egen godkänd kompost. Då kostar det att skriva av kärlet lika mkt som 2 års förbru
2025-04-29 13:24:45
93
tramadolmarlborogold
Tramadol Marlboro gold :
Allt är en scam
2025-04-29 12:56:10
57
m.n_se
Michel :
allt börjar bli helt vidrigt här
2025-04-30 07:13:38
143
hassehe
Hasse He :
Samma sak med fordonsskatt. För att kunna köra din bil så måste du ge pengar till staten. SCAM!
2025-04-29 15:32:52
82
ekonomigurun
Ekonomigurun :
Att sen vinsten ska beskattas är otroligt märkligt med, allt man investerar i sin fastighet och som driver upp priset/värdet är ju med pengar som redan är beskattade i flera led (lön, moms på varor mm
2025-04-29 11:48:59
90
gammelstadspizzeria
GP North of Sweden :
Det sjukaste är när du säljer huset så måste du dela vinsten med staten 😁
2025-04-30 09:14:01
20
azshe
A.F :
Slaktari, Rån helt sjukt.
2025-04-29 16:39:51
31
jt41615
CarlVon :
Fick betala 7000kr för att få gräva på min egen tomt 😂😂
2025-04-29 14:15:07
39
malmstedt4
Malm :
Markarbete och anslutningskostnader är ju i sak inget konstigt att man får betal när man ska bygga ett hus? Vem ska annars betala markarbetena?
2025-04-29 13:13:52
39
amandafiaccadori3
Amanda Fiaccadori🌱 :
EXPOSA dom vi vill inte ha sånna här bajsregler och ”lagar” i vårt land mer. Ingen vet ens när eller varför de tillkom. Vi har ba accepterat att ”ok staten säger detta så antar d ok..”
2025-05-01 00:13:19
5
martinstiktokkonto
Martin :
Jag tycker det är rimligt att flera av dessa avgifter får bekostas av fastighetsägaren. Alternativet är att det allmänna gör det, och det vore ogynnsamt för alla utom fastighetsägaren.
2025-04-29 11:46:27
30
julletime
Julle :
Tesla mössan ä ett svek mot vårt land
2025-05-01 08:44:14
122
juancarlossocor
Juan Carlos Socor599 :
politiker är corrupt
2025-04-30 17:22:52
7
vida.viking
vidaviking :
Staten är korrupta..... Ta från dom fattiga o ge till dom rika🐾🐻🐾
2025-04-29 21:45:56
8
melandertiktok
Melander :
Hur kan du räkna el, vatten och avlopp som en kostnad under ”tillstånd och avgifter till staten”???
2025-04-29 12:39:12
14
masterblinder69
Masterblinder69 :
skaffa hus är verkligen en scam gjord av staten, du får inte ens bygga hur du vill ens med om man skulle ha pengarna för det
2025-04-29 14:13:28
5
anders.mellis.lind
Anders Mellis Lindström :
Tacka sossarna 😂😂
2025-05-02 07:14:22
3
tommyandersson94
tom? :
Det är orsaken till att det inte byggs hus .gäller även hyreshus
2025-05-29 11:16:32
3
gee.deen03
Lall :
Vi har äganderätt, tomträtt finns också
2025-05-08 17:51:48
3
To see more videos from user @ekonomigurun, please go to the Tikwm homepage.

Other Videos


About