@sabahfirst.info: Video yang dimuat naik seorang pelancong...

sabahfirst.info
sabahfirst.info
Open In TikTok:
Region: MY
Thursday 19 June 2025 08:32:01 GMT
5761956
200695
5099
23624

Music

Download

Comments

mhd_zul99
꧁︾𝕯𝖟𝖚𝖑𝖋𝖎𝖖𝖆𝖗༄🏴🛫 :
sye pernh pergi sbah sye sedekah kat sorg budak tu 5ringgit.. yg sye tak sangka dia bawak sekampung dk mntk duit ngn sye.. sye terpaksa mengelak
2025-06-19 13:13:07
18385
minnyng
minny :
pilak bikin malu sabah sja
2025-06-19 08:36:33
24676
aeeelly21_06
MO ALI :
Alam kaya, rakyat miskin😢
2025-06-19 12:09:18
14877
dont7702
don't :
mak bapa PTI.. Diaorang yg ajar anak2 Mereka jadi Mcm tu..mencacat kan industry pelancungan Saja...di Semporna Sabah..
2025-06-19 08:50:03
10431
aiylaamommy
aiylamommy :
Ya dlu saya p semporna , p makan d restoran . Mmg ada budak2 menunggu dr jauh tgk makanan saya sdh habis ka tidak 😂 . Sekali sy trs ajak drg makan sekali . Lps tu ada org tegur , dik jangan lagi ko buat bgtu , nt ramai tu y datang. Pdhl sy mmg takboleh tgk budak2 kelaparan sbb dlu pon masi kecik saya sgt susah kdg makan nasi n garam . Nasi campur gula . Nasi kalo tak habis kami jemur , goreng sama gula jadikan keropok 🥰
2025-06-19 09:19:27
1378
zsharkyna
Sharkyna 🇵🇸 :
Pencerahan dorg bkn original Sabahan...Nasihat sy, abaikan dorg even kedengaran agak kejam. once kamu invite them abis la diangkut 1 kg.. sbb dorg dibesarkan & train to be like that..berdikari kunu..tp its kind of embarrassing for local Sabahan like us... Kdg ada satu tahap dorg smpai boleh mengancam pelancong yg terlebih peramah pd dorg..advice for your own safety actually..
2025-06-20 07:42:52
2873
jainsem1
Jai :
Sabah memang dark sistem in game real life sma ja
2025-06-19 14:37:31
2622
sweetyme99
SweetyMe99 :
No judge tapi serious org” PTI la kebykkn begini. Org asli tempatan kalo buat mcm ni mmg sudah lama kena tegur guna adat .
2025-06-19 12:57:32
3250
sakitperut394
sakitperut :
Perdana menteri Philippines x de simpati ke kat rakyat diorg
2025-06-19 09:48:35
3569
fi199531
f :
msalhny tu anak pati.tapi yg kne kecam sabah juga😢
2025-06-19 12:41:30
1487
risqqiyy
risqqiyy :
kesian dekat dorang and kesian juga dekat orang yang nak travel seronok seronok tapi kena kacau dgn diorang 💔
2025-06-19 13:37:13
1012
cikolive91
Cikolive | Wishlist & Reviews✨ :
pnh bt kajian kt semporna, tgok mmg kesian diorg ni.. trgin nk bjar, g skolah, mintak krakyatan. tp bila difikirkan balik. klu nk tlg baik tlg rakyat kita pun bnyk lagi y susah. negara diorg pun xtrima dorg ni.. lg kan kita? klu baik hati sgt makin ramai la keturunan mereka masuk msia ni..
2025-06-19 15:17:01
948
penjara003
black pineapple :
kuat beranak diorg..rezeki drg cakap
2025-06-19 09:19:19
455
zaharah1159
Zaharah :
pengalaman ke Sabah...Sempurna. Sebelum tu dah dengar cerita ttg mrk. Jadi, saya bawa duit ringgit dgn niat nak sedekah. alhamdulillah , memanjangkan rezeki. Ketiga di Pulau Mabul, saya borong aiskrim di kedai kecil, seronok mrk makan aiskrim dan yg tua2pun makan aiskrim.Dalam kegembiraan saya memberi, ade kesedihan yg tak terbendung, sampai bilakah mrk terus begini
2025-06-19 14:33:28
152
syaaceleste
່ :
cancel plan 😂
2025-06-19 15:01:39
284
ladyaris8067
LynnLim :
salah satu sy skip n xnk pergi sb ni la .. sb bg i , nk g sne nk healing & enjoy2 , happy2, tp mostly i tgk , byk yg mcm sedih bile tgk bnda2 cmni .. so pilih tpt lain .. umm ..
2025-06-20 03:57:46
5
koogie93
!! Koogie !! :
dia pun manusia gak.. dia pun pernah kat alam roh.. dia tak mintak nak jd mcm tu?? kenapa dgn korg aa?? tak bleh ke nak jadi baik?? kalau tak bleh nak buat baik ngan org.. jadi org yg baik...
2025-06-19 13:43:23
9
danny.lee2301
Danny Lee :
Huminaty...sekurangnya dorang x kacau masa kita sedang mkn...tunggu selesai..ada sisa baru ambil...boleh d katakan Dorang beradab...berbagi rezeki biarpun tu cuma sisa makanan yg x habis
2025-06-19 13:38:27
73
parkhyerin666
P4RK HY3 RIN :
dh cam Konoha 👀
2025-06-19 13:44:24
9
aidmembuaii0405
aidmembuaii :
semoga kau jadi anak yg berguna n murah rezeki dik . dah besar nanti boleh bawak mak ayah makan sedap2
2025-06-19 16:46:32
44
muhdhklghzl
chukbulla💥 :
Lillahi , aku yakin dorang tk pernah mintk jadi mcm tu , apakan daya kita yang dah nampak sendiri pon tk mampu nak bantu hanya mampu manghina , ingat geng tuhan maha adil andai kau nampak dia mcm ni harini dan kau lontarkan bahasa yang tak berapa digemar , tak mustahil esok kau tk bole ada kt tempat dia seperti harini , entah lebih dari itu kita tk thu , Hasbunallah wani'mal wakil ni'mal maula wani'man nasir.
2025-06-19 14:54:16
206
istypingggg_
Shhhh :
Daripada membazir . bgusla tu .
2025-06-19 09:41:53
151
myroz_jerr1
Myroz Jerr :
aku pernah alami , jgn pelik ya geng . aku kedah . pernah la rasa mcm tu zaman 2002 . hanya aku dan mak aku saja rasa 🥰 .
2025-06-19 18:20:02
15
oneone7165
oneone7165 :
tradisi org philippine mmg mcm tu. pernah pergi sana skali tgk diorg kutip ayam goreng dri tong hijau goreng balik pastu jual. rmai gila org mkn dkt kdai tu. terus rasa insaf dan bersyukur 😔
2025-06-19 15:43:32
87
ansbyain
Ain🍉 :
bnda ni jd jgk dpn mata saya haritu..yang bagusnya, dorang tak kacau msa kita makan..dia tunggu smpai org habis mkn, pastu amek sisa mknn🥺 sedih tgk..terdetik dlm hati, dlm kita rasa susah , mereka ni lg berganda susah😭
2025-06-19 16:31:56
19
To see more videos from user @sabahfirst.info, please go to the Tikwm homepage.

Other Videos


About