@riadi_rii: Ya gini, beli mobil di Malaysia tu bisa milih hehe mo brand lokal atau luar. #mobil #malaysia

riadi_rii
riadi_rii
Open In TikTok:
Region: MY
Saturday 04 October 2025 16:22:39 GMT
408171
11176
384
180

Music

Download

Comments

rafeno.90
RAFENO, 90 :
semua ada plus minusnya, Malaysia mobil murah tapi tanah dan rumah mahal banget harganya. indonesia harga mobil tapi harga tanah sama rumah gak terlalu mahal. org Malaysia kadang punya mobil 3 tapi rumah masih sewa. positif thinking je 😁
2025-10-05 04:05:30
127
mie_robot007
SuhaimiHalip :
kereta lokal Malaysia sudah diuji ketahanannya. boleh bertahan 10tahun-30tahun 👍
2025-10-04 16:57:31
204
jeey8866
🇲🇾 Ms NuR 🇲🇾 ®️ :
kami lebih suka brand local .. kualiti mmg bagus . harga pun tak mahal . alhamdulillah 🤲🏻❤
2025-10-05 00:40:17
64
nattashanina7726
Ms.natasha nina :
betul,sebab guna keta guna utk p keja je,kita tak payah riak Allah yg bagi rezeki ,ikut kempuan sendiri sahaja
2025-10-05 04:14:19
25
etherea.rose
Helena Sophea :
Kenapa kalau dkt Indonesia kereta diorang semua kena beli import ke ?
2025-10-16 03:16:43
2
ciknur83
ciknur83 :
Beli Myvi, Bezza, Axia dari Perodua pun dah sangat bagus 😍
2025-10-04 21:54:59
55
naomi_umie
🌸𝕟𝓐𝓸мᎥ :
itu la bang,dgn gj rm1700 boleh apply kereta,ikut kemampuan masing².sbb itula kalau golongan bwhan jg boleh/ada kereta..
2025-10-05 03:01:30
5
qeqasehazally1
sumijelly's :
cantiknya langit tu.. subhanaallah
2025-10-05 02:02:30
12
hansabdul36
hansabdul36 ✨ :
gak jugak dik... bukan sebab uang jugak, ada yang memang royal sama Proton atau Perodua aja...
2025-10-19 19:57:20
9
roblox_mew
bloxfruit15 :
langit Malaysia sangat indah
2025-10-05 01:54:59
32
anttogrindsantosa
Antto Grinds🇮🇩 :
Ini mah Orang Malaysia juga Membanggakan Negara sendiri😂
2025-10-14 00:55:08
0
khatijah.taib
oporJelly :
buat apa beli kereta mahal mahal..tayarnya ada 4 je...😄😄😄
2025-10-05 02:31:33
14
h4ry4098419
dandi :
ngomong apaan sih..!! ngg jelas
2025-11-07 15:35:23
0
abang_iimm
موحشين ابنو منسور :
sama aja DG di indonesia mass. klau ada duit lebih juga bisa beli mobil yg mahal. klau gakada duit yg beli yg murah2 lah. apa beda nya ya 🤣🤣🤣
2025-10-29 13:38:16
0
ibnu_wahab74
ابن وهاب :
biasa je lah sebijik rumah ada sebijik @ 2,3 biji kereta, sy ada rumah sendiri kereta semua lokal
2025-12-23 03:48:09
1
tokoko_koko
Tokoko :
hebatnya disana gak ada tukang parkir gak ada pak ogah.. dan ada casino pdhl mayoritas sama.. tapi majunya gak main2 event lawan jakarta
2025-10-12 00:22:14
0
marul3347
Marul :
Indonesia belum mampu buat kereta...
2026-03-07 06:36:45
1
ciciku461
Cicimama :
Biase je biase je... Udah gayak msia bang. 😅
2025-10-05 02:40:23
4
hans_7919
Hans_79 :
kan bisa juga beli mobil 2nd..
2025-10-04 21:47:51
4
nazibmaidan
Nazib Maidan :
Sbnrnya Indonesia boleh jadi lebih hebat drpd Malaysia, punyai populasi yg lebih besar dan rangkaian pulau2 yg byk. Hanya perlu cari pemimpin atau pembuat dasar yg betul sahaja. Utamakan pendidikan, akhlak menurut agama masing2(kami belajar pendidikan akhlak sejak darjah 1) dan kesihatan. Dari segi kerajinan, saya lihat org2 Indonesia jauh lebih rajin sbnrnya, org Malaysia yg nenek moyangnya berasal Indonesia yg membawa tabiat rajinnya ke Malaysia kebanyakkannya hidupnya senang dan mewah. Di sini ada jawa, bugis, banjar dll....Indonesia cuma perlu parti politik yg betul utk jadi lebih advance. 🥰
2025-11-03 10:55:25
2
soyabede
soyabede :
Mana ada mobil di Malaysia. Dah menjadi Petron.
2025-12-23 06:35:07
1
nurizan301
nasirhamid :
kita biasa shj..tiga biji kereta aku pakai..satu org...
2025-10-05 01:57:47
1
nitanyalesti
Nita Lestiani :
ekonomi d Malaysia ini perputaran nya bagus ga kaya d indo 😅
2025-10-06 12:07:25
3
To see more videos from user @riadi_rii, please go to the Tikwm homepage.

Other Videos


About