:كل إنسان بيعاملك على قد وجودك الحقيقي جواه مش على قد اللي بتعمله عشانه. في ناس وجودك عندهم غالي حتى لو ماعملتش حاجة و بيشوفوا فيك الشبع والونس والراحة والسكن وفي ناس مهما تعبت علشانهم… ولا كأنك موجود.لو بيحبك بصدق هيشوف فيك كل خير حتى لو أخطأت هيلتمسلك العذر وهيخاف على زعلك ويخاف من خسرتك لكن اللي مش شايفك، هيفسّر طيبتك ضعف، واهتمامك زيادة،ووجودك عبء واهتمامك ضغط اعرف دايمًا إن الحب مش في كمية العطاء، الحب في الوجود في الاكتفاء بالقرب الحب في القيمة اللي قلبه شايفها فيك،