@hager.0514: بجد الحسد ده حاجه وحشه اوووي مش كل الناس هتبقى حبلك الخير الحسد قادر يموت قادر يفرق اثنين عن بعض قادر يخليك تكره شخص انت بتحبه الحسد يعمل اي حاجه وحشه في الدنيا لمجرد اني شاف اللي قدامه فرحان ومستكتره عليه عيشته ليه تستكتر علينا عيشتنا ومحدش يعرف البيوت مخبيه ايه بيظهر لكم الحاجه الحلوه بس في حاجه اسمها ما شاء الله الله اكبر يا ريت كل واحد يشوف حاجه حلوه عجباه نفسه فيها يقول ما شاء الله الله اكبر ربنا يديها لي انت كده ما بتحسدش اللي قدامك والله لحسد ده اوحش من السحر واخطر من السحر بكتير مش كل حاجه تجري تقولها للناس عشان مش كلهم هيبقوا حابينها ومش كلهم هيبقوا حابين فرحك ده ده اللي باين ان هم حابينك وهم مستكترينها عليك مش حابينها معاك ازاي الشخص ده يبقى كده وفرحان وحوالي ناس بتحبه وانا لا هو ايه ده يا جماعه بجد الواحد خلاص بقى في زمن ان يتحسد ان يستكتروا على عيشته يبصوا في عيشه الواحد يبصوا في حياته يبصوا في راحته يبص له في كل حاجه ليه ايه الحقد والغل والقرف ده بجد الواحد ما شافش كده في حياته يا ريت اللي بيحب حاجه يخبيها المثل بيقول ايه داري على شمعتك تقيد المثل ده ما اتقالش من فراغ والحسد مذكور في القران وربنا يبعد الناس الوحشه عننا ويبعد الناس اللي كرهنا الخير ويبعد الناس المؤذيه عن حياتنا وعن بيوتنا امين يا رب🤲🏻❤