@mycheckofficial: Dakwaan yang berlegar mengatakan kiub pati berperisa khinzir jenama Knorr ada dijual di pasaran Malaysia adalah TIDAK BENAR. Gambar kiub pati khinzir itu sebenarnya dirakam di sebuah pasar raya di Filipina namun ia ditularkan dengan mendakwa ia dijual di pasaran Malaysia. JAKIM pada 2016 dan 2020 telah menafikan kewujudan produk tersebut di pasaran Malaysia bahkan Unilever Malaysia turut menjelaskan bahawa mereka tidak mengimport atau mengedarkan sebarang kiub pati khinzir Knorr di Malaysia. Bahkan, semua pati Knorr yang dijual di Malaysia oleh syarikat itu adalah dihasilkan di Malaysia serta mempunyai Sijil Pengesahan Halal Malaysia yang masih sah sehingga kini. Baca laporan penuh di www.mycheck.my #knorr #babi #pork #khinzir #halal

MyCheckOfficial
MyCheckOfficial
Open In TikTok:
Region: MY
Monday 22 December 2025 07:54:09 GMT
154916
517
114
276

Music

Download

Comments

effa_hamzah
zarifah_hamzah :
No problem..done boikot n blacklist from my shopping list
2025-12-25 11:05:03
70
khapp20
khapp :
Kalau wujud Dan jual dibahgian Non-halal, apa masalah? sama seperti cooking wine. terletak di section Non-halal. Malaysia tak ada Luncheon meat ke?
2025-12-25 13:06:57
34
user209819828122
user209819828122 :
kilang ini buat pork n non halal Satu kali.dlm Satu temptation Boikot terus
2025-12-28 00:48:24
0
mie_143_
Mie 143 :
sabah bkn malaysia mehh
2025-12-26 16:22:04
2
user5904017039622
salbiah hirmi :
jgn di beli
2025-12-27 09:10:02
1
wannorizan56
wannorizan56 :
Dah tak yakin dengan produk knorr. Aku suka beli bubur segera nya
2025-12-26 02:05:28
1
khuzzaewah2312
khuzzaewah :
bnyk lg brand lain boleh beli kn😏
2025-12-26 14:14:52
0
gurlz1985
ezz :
makna bukn buatan Malaysia la kan..
2025-12-25 13:10:34
9
nicyyy577
? :
gambar pun AI, mende ni😔
2025-12-27 21:35:02
0
terkeeedu
ahna :
wahai makcik pakcik fb, gambar tu ai ye.
2025-12-26 14:38:45
1
fendys91
Fendynor :
knorr, lady’s choice bukan brand malaysia pn.. mmg x penah pakai brand2 ni. sbb tau dh dkt luar diorg jual prok flavor. kilang sama😜
2025-12-27 01:17:47
2
sunshine_sunshine742
Sunshine :
kilang yg sama proses knorr perisa ayam & daging? yg buat sijil halal tu ntah betul ke tidak ...
2025-12-26 22:32:07
0
hsn3784
hsn :
kalau dah wad was jangan beli
2025-12-26 10:50:32
3
corona634
corona :
Nak buat bole kan ? cuma nnti kena letak dkat bahagian non-halal dekat supermarket tu
2025-12-25 15:27:40
0
snake_pliskin69
SNAKE PLISKIN :
dah lama boikot knorr sbb terkait dengan negara tut..so x perlu risau😁
2025-12-27 06:49:46
2
rizz0717
Rizz0717 :
boikot
2025-12-26 15:05:44
1
wuded_ke
wuded :
knorr memang tk boleh guna pn..sbb dia bawah Unilever
2025-12-27 12:18:00
2
dulcegrasapatisseries
Dulce Grasa Patisserie :
Beli je brand faiza
2025-12-26 11:35:17
1
isaacnambiar
isaacnambiar :
so what
2025-12-28 04:12:39
0
honney_badger92
honney_badger92 :
Aku dah lama boikot jenama ni. Amat meragukan sebab pati ayam & pati 8481 di buat di kilang yang sama.
2025-12-28 05:00:14
0
kurgazillieafur
KURGA :
di Malaysia tidak ada yg itu bukan produk rasmi Unilever Malaysia
2025-12-28 08:36:51
0
boyzampunx
ABECIK :
kalau dah tau take action lah 😏
2026-08-17 08:19:12
0
azlanov2
azlanov2 :
tak nak beli dah jenama ini....🤔
2025-12-28 07:57:18
0
norazita.ismail3
Hana Admirer Shop. :
Dah lama tahu dan dah lama x guna produk Knorr... Pastikan halal... jangan cari yang syubhah dan yang x halal.
2025-12-28 07:13:28
0
najmiammarfadzli
نجمى :
Em. Jangan guna mesin yang sama untuk halal products sudah la
2025-12-25 15:40:54
0
To see more videos from user @mycheckofficial, please go to the Tikwm homepage.

Other Videos


About