@mycheckofficial: Dakwaan yang berlegar mengatakan kiub pati berperisa khinzir jenama Knorr ada dijual di pasaran Malaysia adalah TIDAK BENAR. Gambar kiub pati khinzir itu sebenarnya dirakam di sebuah pasar raya di Filipina namun ia ditularkan dengan mendakwa ia dijual di pasaran Malaysia. JAKIM pada 2016 dan 2020 telah menafikan kewujudan produk tersebut di pasaran Malaysia bahkan Unilever Malaysia turut menjelaskan bahawa mereka tidak mengimport atau mengedarkan sebarang kiub pati khinzir Knorr di Malaysia. Bahkan, semua pati Knorr yang dijual di Malaysia oleh syarikat itu adalah dihasilkan di Malaysia serta mempunyai Sijil Pengesahan Halal Malaysia yang masih sah sehingga kini. Baca laporan penuh di www.mycheck.my #knorr #babi #pork #khinzir #halal
MyCheckOfficial
Region: MY
Monday 22 December 2025 07:54:09 GMT
Music
Download
Comments
zarifah_hamzah :
No problem..done boikot n blacklist from my shopping list
2025-12-25 11:05:03
70
khapp :
Kalau wujud Dan jual dibahgian Non-halal, apa masalah? sama seperti cooking wine. terletak di section Non-halal. Malaysia tak ada Luncheon meat ke?
2025-12-25 13:06:57
34
user209819828122 :
kilang ini buat pork n non halal
Satu kali.dlm Satu temptation
Boikot terus
2025-12-28 00:48:24
0
Mie 143 :
sabah bkn malaysia mehh
2025-12-26 16:22:04
2
salbiah hirmi :
jgn di beli
2025-12-27 09:10:02
1
wannorizan56 :
Dah tak yakin dengan produk knorr. Aku suka beli bubur segera nya
2025-12-26 02:05:28
1
khuzzaewah :
bnyk lg brand lain boleh beli kn😏
2025-12-26 14:14:52
0
ezz :
makna bukn buatan Malaysia la kan..
2025-12-25 13:10:34
9
? :
gambar pun AI, mende ni😔
2025-12-27 21:35:02
0
ahna :
wahai makcik pakcik fb, gambar tu ai ye.
2025-12-26 14:38:45
1
Fendynor :
knorr, lady’s choice bukan brand malaysia pn.. mmg x penah pakai brand2 ni. sbb tau dh dkt luar diorg jual prok flavor. kilang sama😜
2025-12-27 01:17:47
2
Sunshine :
kilang yg sama proses knorr perisa ayam & daging? yg buat sijil halal tu ntah betul ke tidak ...
2025-12-26 22:32:07
0
hsn :
kalau dah wad was jangan beli
2025-12-26 10:50:32
3
corona :
Nak buat bole kan ? cuma nnti kena letak dkat bahagian non-halal dekat supermarket tu
2025-12-25 15:27:40
0
SNAKE PLISKIN :
dah lama boikot knorr sbb terkait dengan negara tut..so x perlu risau😁
2025-12-27 06:49:46
2
Rizz0717 :
boikot
2025-12-26 15:05:44
1
wuded :
knorr memang tk boleh guna pn..sbb dia bawah Unilever
2025-12-27 12:18:00
2
Dulce Grasa Patisserie :
Beli je brand faiza
2025-12-26 11:35:17
1
isaacnambiar :
so what
2025-12-28 04:12:39
0
honney_badger92 :
Aku dah lama boikot jenama ni. Amat meragukan sebab pati ayam & pati 8481 di buat di kilang yang sama.
2025-12-28 05:00:14
0
KURGA :
di Malaysia tidak ada yg itu bukan produk rasmi Unilever Malaysia
2025-12-28 08:36:51
0
ABECIK :
kalau dah tau take action lah 😏
2026-08-17 08:19:12
0
azlanov2 :
tak nak beli dah jenama ini....🤔
2025-12-28 07:57:18
0
Hana Admirer Shop. :
Dah lama tahu dan dah lama x guna produk Knorr... Pastikan halal... jangan cari yang syubhah dan yang x halal.
2025-12-28 07:13:28
0
نجمى :
Em. Jangan guna mesin yang sama untuk halal products sudah la
2025-12-25 15:40:54
0
To see more videos from user @mycheckofficial, please go to the Tikwm
homepage.
© 2021-2026 TikWM. All rights reserved.