@amnaadilrecipes: This viral Iceberg Cheesecake is ultra creamy, soft like an iceberg, and topped with a silky chocolate topping. A must-try dessert that melts in your mouth 😍 Full recipe below in English & Bahasa Melayu. 🤎🧀 Ingredients (Cake) 400g Cream Cheese 100g Castor Sugar ½ tsp Vanilla 2 pinches Salt 2 Eggs 12g Corn Flour 220g Whipping Cream 🤎🍫 Ingredients (Chocolate Topping) 200g Whipping 1 Egg Yolk 2 pinches Salt ½ tsp Vanilla 10g Castor Sugar 130g Dark Chocolate 🤎Method (Cake) Make sure cream cheese, eggs, and whipping cream are at room temperature. In a bowl, add cream cheese, sugar, vanilla, and salt. Mix until fluffy (hand whisk or electric beater on low speed). Add eggs one by one, mix until just combined. Add corn flour and mix well. Add whipping cream and mix until smooth. Pour batter into a 10×20 cm pan. Bake at 200°C for 30–32 minutes (top & bottom heat). Let cool at room temperature for 1–2 hours before adding topping. 🤎Method (Chocolate Topping) In a saucepan, add whipping cream, sugar, salt, vanilla, and egg yolk. Whisk until combined. Cook on low heat until it starts to boil, keep stirring. Remove from heat, add dark chocolate, and mix until melted and smooth. Pour directly over the cheesecake. Chill in the fridge for 5 hours or overnight. Remove from the pan and enjoy 😋❤️ 🇲🇾 Resipi Iceberg Cheesecake Viral Iceberg Cheesecake yang viral ini sangat lembut, berkrim, dan cair di mulut, dengan lapisan coklat yang mewah 🤍 🤎🧀 Bahan-bahan (Kek) 400g Krim Keju 100g Gula Kastor ½ sudu kecil Vanila 2 cubit Garam 2 biji Telur 12g Tepung Jagung 220g whipping cream 🤎🍫 Bahan-bahan (Topping Coklat) 200g whipping cream 1 biji Kuning Telur 2 cubit Garam ½ sudu kecil Vanila 10g Gula Kastor 130g Coklat Gelap 🤎Cara-cara (Kek) Pastikan krim keju, telur, dan whipping cream berada pada suhu bilik. Dalam mangkuk, masukkan krim keju, gula, vanila, dan garam. Pukul hingga gebu. Masukkan telur satu persatu, gaul hingga sebati. Masukkan tepung jagung dan gaul rata. Masukkan whipping cream dan gaul hingga licin. Tuang adunan ke dalam loyang 10×20 cm. Bakar pada 200°C selama 30–32 minit (api atas & bawah). Sejukkan pada suhu bilik selama 1–2 jam. 🤎🍫Cara-cara (Topping Coklat) Masukkan whipping cream , gula, garam, vanila, dan kuning telur ke dalam periuk. Masak atas api kecil sambil dikacau hingga mendidih. Tutup api, masukkan coklat gelap dan kacau hingga cair. Tuang terus ke atas kek. Simpan dalam peti sejuk selama 5 jam atau semalaman. Keluarkan dari loyang dan sedia untuk dinikmati 😋❤️ Untuk potongan yang cantik dan kemas, celupkan pisau dalam air panas, lap dengan tisu, dan potong setiap keping kek dengan hati-hati. Ulang langkah ini untuk setiap potongan! 📌 Don’t forget to Like, Comment & FOLLOW for more easy recipes! #icebergcheesecake #cheesecake #FoodTok #burntcheesecake #chocolate
Amna Adil
Region: MY
Thursday 15 January 2026 11:03:10 GMT
4416375
214275
1609
76717
Music
Download
Comments
SyokPee :
Ramai pulak mintak resepi. Aku berani jamin la 2 puranama pun masih x buat2
2026-01-17 02:51:41
1812
nur syuhaida ᥫ᭡ :
sy guna resepi sis ..halal kan ye sis sebb sy buat jual 😋sedapppp
2026-02-03 10:05:38
1061
ع :
Xnk resipi.. tlg buatkan… sy nak beli 🤣
2026-01-17 03:35:38
855
Mareah4ever🧚♀️ :
Saya buat semalam ikut resepi ini sedapppp😋😋Terima kasih kongsi resepi🫰
2026-02-18 13:20:18
114
Casanova.dxb :
OK what are these ingredients? Since no one talking in the video and not written step by step how can we know everything
2026-03-13 20:25:36
6
zettyiskndr :
Jadi saya pakai resipi ni cuma masa bakar tu saya kena adjust ikut oven saya.. 30min suhu 200 mcm x masak lagi 😅 terima kasih untuk resipi sangat sedap dan kurang manis
2026-02-27 15:47:21
21
Wow Wuw57 :
80% butter😌..
2026-02-25 14:20:38
13
guessWho :
recipe pls
2026-01-16 11:32:05
37
ctmayzainal :
Kene bake kan? Brape lame n suhu brape? Maaf tanye sy xpndai bab2 bake🤭
2026-02-23 04:23:59
8
Sinonad :
nakkkk resepi.. TIA ❤
2026-01-16 04:29:14
5
best mall :
resepi sis.. 😌 dh terliur ni keluar dh 🤤 bulan ramadhan ni.. x baik x bg resepi.. 😭😭😭
2026-02-23 04:38:45
14
Qin :
Terima kasih share resipi❤️
2026-01-21 02:22:53
6
Tik Toker :
I hate viral anything because I feel forced to try and make them 😩
2026-01-31 10:31:18
9
Alin Tartèla :
Sedapnya. semalam sy buat tp part coklat alahai tersalah masukkan sebiji telur. patut telur kuning je. last2 x letak pun sebab hanyir rasa coklat tu 😂😂😂
2026-01-16 14:09:38
15
Fauziah Md Ali :
lapar
2026-01-25 08:37:18
9
S.amin191 :
Puan sy nk resepi nk sambut birthday buat ank2
2026-01-17 05:57:45
10
🫶🩷FeyaForeva🩷🫶 :
Salam sis..u pakai dark chocolate compound ke..atau couverture ..kalau dark chocolate compound tu bila sejuk dia keras kan? tak tahu nak beli yg mana satu 😅
2026-02-25 00:23:18
7
Zack Zikri :
whipping cream pakai yang cair tu ke? sbb tgk ada 2 jenis whipping cream.
2026-01-30 12:32:40
6
umairah :> :
kena panaskan oven dulu tak awak?
2026-02-26 09:08:38
13
Amna Adil :
ASMR or Voiceover?
2026-01-15 11:12:49
5
Gomathi :
Is it burnt cheese cake?
2026-01-20 11:45:14
7
Nameless :
Sooo cuteee egg seperater dia 😁
2026-01-17 02:31:18
5
aikbukanla :
whipping cream pkai jnma ap lgi bgus?
2026-06-30 10:48:25
1
NANA AWIE :
Sis, kalo takde loyang loaf nk guna loyang bulat saiz apa ye sesuai utk 1 adunan ni?
2026-07-19 03:08:53
1
Lubok Dessert OSSEM :
Nampak menyelerakan, terbaik!😊
2026-06-13 07:41:11
1
To see more videos from user @amnaadilrecipes, please go to the Tikwm
homepage.