@jimmylowmag: Replying to @magnate101 Kalau owner tak bayar maintenance, boleh ke access terus kena block? Hak owner atau hak komuniti? Tengok video ni. #JimmyLow #BuildingSecuritySpecialist #BSS #JMB #strata

Jimmy Low
Jimmy Low
Open In TikTok:
Region: MY
Friday 13 March 2026 10:17:02 GMT
22045
343
122
89

Music

Download

Comments

wonderico
wonderico :
beli landed tak ada kepala sakit begini
2026-03-19 03:16:43
11
dingdeen7
not benoa :
maintenance fees MCM bayar loan bank knpa ye.??
2026-03-17 10:55:04
3
bullkum
bullkum :
Don't be fooled by buying condo ,maintenance fees payment for rest of yr life,at the end maintenance fees cost more then the house
2026-03-22 09:08:00
2
faurakraf
farah_FR :
pada pandangan saya pintu utama di guard house dan lif bukan kemudahan tetapi dah termasuk dalam struktur rumah yang dibeli. cuma oleh kerana lif ada kos penyelenggaraan, mungkin boleh diblock. anyway kena tengok root cause kenapa owner tak nak bayar.
2026-03-14 18:05:33
2
mun._lai_mun123
mun :
kalau sy bayar tiap tiap bulan bayar maintainance fees , MO macam gaji buta ...boleh ke?
2026-03-14 10:38:04
2
makan_itu_seni
makan itu seni :
JMB condo saya lebih sebulan dah block... 3 tier plak tu.. 😂
2026-03-13 22:11:31
1
bububae7
BubuBae :
JMB ni kdg2 over..
2026-05-01 16:28:41
1
zul.edward
zul.edward :
boleh
2026-03-14 03:36:32
1
chuahmarcus
Marcus chuah :
Cerita tentang 2 atau 3 kete parking dalam.
2026-03-14 11:29:28
1
dotfm_studio
dotFMstudio® :
Tapi block lift usage kira dah melampau. Ada senior citizen lah
2026-03-29 15:04:07
0
kanesh21naidu
Kanesh Naidu :
setuju
2026-04-02 14:23:04
0
555pacman
555pacman :
Jgn beli kondo.. susah sgt
2026-03-27 13:44:35
0
shiva7427
baba canopy Enterprise :
😂😂😂
2026-03-22 22:49:47
0
scanscan_1
scanscan1 :
tak setuju
2026-03-22 11:00:15
0
sarasenang
Sara Senang :
Why JMB tak ke Tribunal rather buat peraturan blok aksess
2026-03-21 13:14:51
0
shaziq19
whatsmyname :
bg aku barrier gate tu dikira facility. kos nk maintain barrier gate tu nk cekau dari mana?dari duit maintenance jugak. card reader semua tu ada vendor yg jaga kalau ada isu dorg dtg cek then nk bayar dorg pakai duit apa. duit maintenance gak kan. umah landed pon ada yg jenis strata gak. pape pon kalau ada masalah x boleh bayar on time, bincang la dgn management. dorg akan sediakan payment plan tuk korg. cm x adil la bg org yg bayar on time tp kau x bayar pastu bila blok kau bising. just my two cents la.
2026-03-21 09:48:38
0
sarasenang
Sara Senang :
Betul Kah tuan jika tak ada tukar nama strata kita tak boleh Hadir AGM.
2026-03-21 05:41:16
0
sarasenang
Sara Senang :
Pada awal aksess kad kena beli untuk guna barrier gate bagi kereta. Perlu guna aksess kad masuk lift Perlu guna kad untuk masuk block Maka caj maintenence d tentukan. Tapi after RM maintenance naik tapi security kad tak perlu pakai untuk kemudahan lift atau masuk pada Tingkat kita duduk. Fasiliti d kurangkan tapi bayaran maintenance semakin tinggi. So apa Hak penduduk.
2026-03-21 05:40:20
0
sarasenang
Sara Senang :
Kalau pilih kontrak tor siapa buat keputusan
2026-03-21 05:36:12
0
teerunapopeye
T runa popeye :
beli landed lagi baiklah ....
2026-03-21 05:19:19
0
nizameen05
MSN :
rumah burung jgn beli lol simple
2026-03-20 15:37:13
0
sarasenang
Sara Senang :
Mr. Jimmy Expenditure JMB Kawalan siapa
2026-03-20 12:41:22
0
sarasenang
Sara Senang :
Tuan Betul Kah jika tak tukar nama strata tak boleh Hadir AGM. Betul Kah 2 orang hadir AGM JMB boleh buat sebagai keputusan krn COB kata ya benarkan.
2026-03-20 12:33:08
0
sarasenang
Sara Senang :
It is not OK but it is good for maintenance of the building. But if OK then we want the owner to be home less by ratio Apartment cost RM540000 ComPare to maintence RM 2000 . Have to have certain time frame.
2026-03-20 12:29:05
0
civicsb47682
Civicsb4 :
bgmana pula JMB x ambil kisah ttg facilities contoh jln berlubang?
2026-04-10 12:39:16
0
To see more videos from user @jimmylowmag, please go to the Tikwm homepage.

Other Videos


About