@dailyreposts05: أنت عايش حالة من التوهان الصعب اللي بيخليك تحس إنك بتلف في ساقية مابتخلصش، كأنك بتدور على حاجة ضاعت منك زمان ومش عارف هي إيه بالظبط ولا هتلاقيها فين، وده بيخليك تستهلك طاقتك كلها في البحث عن سراب مش ملموس. الوجع الحقيقي مش بس في التوهان، لكن في الكلام اللي محبوس جواك والمواقف اللي عدت عليك وفضلت شايلها لوحدك من غير ما تطلعها للنور أو تحكيها لحد، فبقت زي حمل تقيل أوي على قلبك ومأثرة على روحك من غير ما حد يحس بيك. الشعور ده بيتحول لصراع يومي بيبدأ من أول لحظة بتفتح فيها عينك، فبتلاقي نفسك غرقان في التفكير وبتسأل السؤال اللي بياكل في أعصابك وهو "امتى كل ده هيخلص؟"، وكأنك مستني محطة أخيرة ترتاح فيها من ضغط الأفكار ومن وجع الذكريات اللي مابتسيبكش في حالك. أنت محتاج بجد تبطل تدور على اللي ضاع وتبدأ تبص للي موجود، وتسمح لنفسك إنك تخرج الطاقة المكبوتة دي عشان النفس يرجع يهدا والقلب يطمن إن بكرة ممكن يكون أخف وأجمل بكتير من اللي فات. #ريبوست