@guenter.thomas: Nog een belangrijk punt: door de meerwaardebelasting wordt het snel complex als je in andere munten handelt. Ik krijg vaak de vraag: koop je ETF’s best in euro of in dollar? Belangrijk om te begrijpen: ook als je in euro koopt, ben je onderliggend vaak blootgesteld aan de dollar. Je ziet enkel euro staan in je broker, maar de valutarisico’s blijven. Wat je wél vermijdt door in euro te kopen, zijn extra wisselkoerskosten bij aankoop en verkoop. #ETF #FinanciëleEducatie #PassiefBeleggen #Investeren