@amrawwad: Replying to @dybh656561dl مكافأة نهاية الخدمة من الشركة ولا التأمينات #AmrAwwad #الاتش_ار_الطيب #الموارد_البشرية #قانون_العمل #قانون_التأمينات_الاجتماعية
طيب والشركه اللي اتباعت واتصفت مرة واحده من غير ماتبلغ موظفيها قبلها بمده كافيه هل ليهم مكافأة نهاية خدمه ولا لا
2026-04-03 08:47:45
0
H@$S :
تفاصيل اكثر
2026-05-01 16:35:53
0
الحصري بيه :
صندوق الزماله له سند قانوني ولا لا
2026-05-02 21:37:01
0
Ben Ali :
مكافاه شهريين بردك علي سنه
2026-04-03 11:36:04
0
𝕂𝔸ℝ𝔼𝔼𝕄 𝔼𝕃𝕋𝕆ℕ𝕊𝕐 🇪🇬 :
وده بيكون كده كده مشترك فيها ولا لازم نقول للشركه تشترك لينا فيها
2026-03-31 10:54:39
1
Mohamed EIsayad :
انا موظف في شركه ملابس متامن عليا انا ليا مع المعاش بعد 15 سنه تامين وهيبقى ليا مكافاه نهايه الخدمه ولا لا
2026-04-05 20:29:44
0
عبدلله :
من فضلك اذا عندي سجل تجاري وبطاقه ضريبه فردي وبعمل اقرار كل سنه بعدم. مزاوله لزم افتح ملف تاميني ونا مؤمن عليا سائق وبدفع انصحني بالله عليك
2026-04-06 19:39:16
0
Eng_Abdelrahman :
مقدار كام
2026-04-04 10:08:08
0
مصطفي الكيلاني :
حضرتك ممكن استفسار انا بفتح مصر التأمينات لقيت انا مكتوب ليه 1/6/2019لحد31/12/2019 بصدار قانون ١٤٨ وبعد كده1/1/2020 تأمينات تانيه
2026-05-26 22:23:26
0
abrihemELNagdy :
طيب القطاع العام ليه مكفائه نهايه خدمه من الشركه القابضه
2026-04-05 00:29:02
1
أنور أبراهيم :
حضرتك انا تعينت وسني 50 واكيد خروجي 60
من نسبت 5٪ فهل لي معاش او مكافأه
2026-04-18 14:50:15
0
محمد علي الشريف :
انت راجل عسل ومحترم
2026-03-31 09:46:28
1
embaby_fox :
بردو انا مفهمتش ليا مكافأة نهاية خدمة من التأمينات قد ايه وشغلى قد ايه؟؟ ولو طلعت معاش مبكر ليا مكافأة من التأمينات ومن شغلى ولا لأ ؟؟
أرجو الرد
2026-04-18 21:09:26
0
user7114687174533 :
طيب يا استاذ عمرو ينفع امد المده لغايه 65 بدل 60 في العمل ده لو ربنا يعني ادانا العمر ينفع
2026-04-06 13:21:18
0
HR Mostafa Ahmed :
ممكن اضيف حاجة يا استاذنا فى بعض الشركات المحترمين بتص فى لائحة الداخلية على مكافأة نهاية خدمة
2026-04-03 09:03:47
0
Pop Kemo :
كنت عايز أسألك سؤال
اعمل اية مع شركة رافضة تديني الورق بتاعي بعد معملتش استقالة ومتع عني اخر مرتب واخر حافز
اتمني الرد انا بقالي شهر ماضي الاستقالة
2026-04-03 18:15:00
0
maze :
لو سمحت حضرتك عندى سؤال مهم اوى وعاوز أعرف إجابته
ازاى أتصرف فى حاله أن الشركه فى وقت كتابه عقد العمل كتبوا مرتب أقل من مرتبى اللى باخده إيه يكون الرد الصحيح اللى يضمنلى حقى واستمرارى فى العمل وأنهم يكتبوا المرتب الحقيقى واحافظ على وظيفتى وحقوقى
2026-04-07 19:06:37
0
محمد علي الشريف :
طب كام مقدار المكافاه
2026-03-31 09:48:40
0
Eslam Sayed725 :
انا شغال في شركه قطاع خاص متأمن عليا هل لما اجي اقدم استقاله في اي مستحقات هاخدها من الشركه؟
2026-04-02 23:01:41
0
sayednaseer931 :
لو سمحت انا سائق حر درجه تالته فى واحد صاحبى عنده ميكروباص بيرخصه رحلات تبع مكتب وعلشان يرخص العربيه طلبو منه يأمن على سائق كلمنى وقال نامن احنا عليك وندفعلك التأمينات بتاعتك السؤال هنا هل فى اى مسألة قانونيه عليا او مثلا لما اجى اجدد رخصتى انا لازم اخد جواب من المكتب انو دفع ليا التأمينات بتاعتى ولو وصلت لسن الاستحقاق انى اسوى معاشى هل هحتاج المكتب او صاحب العربيه فيما بعد ارجو الافاده
2026-04-01 14:22:45
0
mero :
صباح الفل اخويا مين غير عمل ووصل سن 60وكان شغال في الخارج وللاسف مالوش تأمين ولا معاش وجه مصر ينفع له تأمين اجتماعي أو معاش خاص
2026-04-03 04:53:37
0
ايجل ايجل :
انا متامن عليا ٢٧٠٠ لو تركت العمل بعد ١٠ سنوات ليا مكافاة نهاية الخدمة من صاحب العمل و كام
2026-06-15 16:25:08
0
Hany Ghonem :
بعد اذنك يا استاذنا انا من مواليد 73 سن التقاعد وسن المعاش من 60 الى 65
2026-04-03 00:32:36
0
Mohamed Mamdouh813 :
هو صحيح سيستم التأمينات فاصل
لأن ح
جالنا موظف جديد ومش عارف يفصل نفسه من تأمينات الشركة القديمة علشان قالو له السيستم واقع
والكلام ده من رمضان لغاية اليوم
2026-04-01 22:42:39
0
Ali :
أ/ عمرو ، هل ينقطع معاش الابنه غير المتزوجه إذا امن عليها صاحب العمل، علما بان المعاش خاص بابيها المتوفى و تعتبر هي المستفيده و أمها حاليا، أرجو الرد للاهميه
2026-03-31 13:12:53
0
To see more videos from user @amrawwad, please go to the Tikwm
homepage.