@tachwo28: مرات بنتعلق بـ حاجات وبـ ناس لدرجة إننا بنحس إنو "روحنا بقت فيهم"، وبنتخيل إنو الدنيا دي ما بتمشي من غيرهم، ولا في طعم للحياة لو فارقونا. 🥀🔥 يمكن ربنا شال منك حاجة "روحك فيها".. عشان "روحك" دي عزيزة على الكريم، وما دايرها تضيع في سكة ما بتشبهك، أو مع ناس ما بيعرفوا يداروا قلبك. ربنا "بينتزع" منك الحاجات اللي كنت قايلها أمانك، عشان يكسر "التعلق" لغيره، وعشان "ينضف" ليك مكان لـ حاجة تانية أعظم وأجمل بكتير. 🤚🔒 عشان يعوضك بـ حاجة "روحها فيك"! 🥺🌈 عارف يعني شنو "روحها فيك"؟ يعني ربنا يسخر ليك "العوض" اللي هو اللي بيمسك فيك بـ إيديهو وأسنانه. العوض اللي "بيفتش" لـ رضاك، والبيعرف قيمتك في ثنايا "نبضه"، والبيكون هو "الملاذ" والسند اللي ما بيميل أبداً. 🌊🛡️ أسمعني بقلبك الجوّه ده: الحاجة الـ "مشـت"؛ يمكن كانت حـ توجعك لو فضلت. والحاجة الـ "جاية"؛ هي الـ حـ تلملم حطامك وتجبر خاطرك. 🕯️🌻 الوجع الحقيقي.. إننا بنشوف "النقص" وما بنشوف "التدبير". لكن بكرة، لما "العوض" يجي ويملأ حياتك نور، حـ تسجد لـ ربنا بـ دموع وتقول: "الحمد لله يا ربي إنك شلت مني الحاجة الـ كنت ببكي عليها، عشان تديني الحاجة الـ ما كنت بحلم بيها". 😭🧡 يا ثنايا الروح الصابرة: أطمني.. "رب الخير لا يأتي إلا بالخير". والمكان الـ فضي في قلبك ده، ربنا حـ يملاهو بـ حاجة "بتحبك بـ ذمة"، وبـ فرحة تخلي روحك ترفرف من تاني وتنسى مرارة الفقد القديم. 🕊️✨ يا رب.. سخر لينا "العوض" اللي بيشبه بياض نيتنا.. وأرزقنا القلوب اللي "روحها فينا"، والبتخاف علينا من نِسمة الهواء. 🤲✨🤍