@vince.vq: Een ETF is een mandje van aandelen of obligaties dat je in 1 keer koopt. Dus in plaats van de aandelen te kopen van alle verschillende bedrijven koop je ze in 1 keer. Door te investeren in een ETF spreid je je risico's en kan je beleggen op lange termijn. ETF zijn gekoppeld aan een thema zoals defensie of duurzame energie, maar kunnen ook gekoppeld zijn aan de wereldwijde index. TIP: als je een ETF koopt, kies dan voor een ETF waar de beurstaks 0,12% bedraagt, en niet 1,32%. Dat hangt af van op welke beurs je de ETF koopt en welke type het is. Het percentage wordt altijd duidelijk vermeld. #politiek #etf #beurstaks
Geen distribuerende ETF kopen in België , wel een accumulerende anders ben je Brussel aan het sponsoren en bij voorkeur eentje dat gebaseerd is in Ierland!
2026-04-27 15:45:06
45
maximegoris :
Waarom belegd de overheid zelf niet in ETF's als dit zo goed opbrengt? En bijvoorbeeld elk jaar een kleine 3% terug geeft aan de bevolking? Noorwegen doet iets gelijkaardigs dacht ik..
2026-04-27 16:29:17
28
Laura Bossuyt :
kan je iets meer uitleggen over de meerwaardetaks?
2026-06-02 16:35:17
0
TCTCTC :
en dan wanneer iedereen dat doet en een beetje winst maakt op zijn zuur verdiende spaarcentjes, dan is de roverheid daar om extra belastingen te heffen!! ah nee dat is waar ook, dat hebben ze al gedaan met die 10% belasting op gemaakte meerwaarde!! en naar goede gewoonte zullen ze die alle jaren een beetje opdrijven zodat het minder opvalt. Op slapende spaarcentjes kan de roverheid natuurlijk niets meepikken!!
2026-04-27 17:35:36
3
Gil :
Waarom wantrouw ik dit?
2026-06-01 16:12:07
0
Wout Vierstraete :
Gemiddeld 7% kan ook maar 0,5% zijn of je kan geluk hebben en 15% zijn. Nog altijd riskant
2026-04-27 19:19:29
0
real world :
Op je winst mag je 10% meerwaarde belasting betalen, let op binnen kort 15 vervolgens 30% belasting dus ja weer zitten ze in uw zakken
2026-04-27 17:44:52
0
annonumeus :
30 % voor jullie ??
2026-04-27 16:55:37
0
Mo Lester and 837 others :
hoe betaal ik 0% tax op mijn investering?
2026-04-28 02:59:09
0
Glenn De Leener585 :
hallo ik ben vincent , heb het jaren naar de zak geholpen daarom dat we nu moeten besparen merci eh
2026-04-28 05:57:49
9
verpatser :
welke bank is da ?
2026-04-27 19:27:07
0
gergo :
Is het beter om in een ander land te gaan wonen als je vastgoed in België hebt, dat genoeg is om je leven elders te onderhouden of zelfs beter te kunnen leven voor de exit tax er komt?
2026-04-28 12:24:08
0
Thor :
Toch eens gaan vragen aan Verhofstadt!!!!
2026-04-28 06:39:51
0
moi :
eindelijk eens een politieker die iets doet voor zijn geld.buiten wat ie verteld doet er niet toe .maar ie doet toch een inspanning en neemt innitiatief.
2026-04-28 11:52:37
1
Strafke123 :
Befankt.
2026-04-27 18:40:37
1
De Opinie Antwerpen :
In de vorige regering maakte ge er al een boel van, zou je niet beter leren wat minder zever te verkopen ?
2026-05-21 06:25:02
0
Arthur :
Tis jammer dat wij ons geld beleggen en het risico nemen maar vanaf we winst maken zijn ze daar zulle nu 10binnen kort 20,30 das een schande toch als we verlies maken zouden we dan 10,20,30% van ons verlies moeten krijgen maar nee alles alleen in hun voordeel
2026-05-14 07:18:51
0
user6492951422981 :
mijn geld is al weg naar brussel,kan nog amper brood kopen
2026-05-10 16:19:21
0
Karel Cuyt :
typisch iemand van de regering. komt ons uitleggen wat een ETF is. mooi optijd, maar ruim 4 jaar te laat
2026-04-27 18:25:47
0
user1520327174359 :
Sluit de melssensstraat. Verkoop het aan de MR.
2026-04-28 06:52:44
0
GenX '77_Warrior :
moest de regering met ons belastingsgeld op de beurs zitten zouden we geen schulden hebben. maar slechte beheerders sjoemelen met ons geld en schuiven de schuld naar het volk!!!😡😡😡
2026-04-27 15:56:59
1
blablaaaa :
Alle politici zijn dieven
2026-04-28 18:14:51
1
peggy Mellaerts :
Zucht K wou al dat ik wat sparen kon
2026-04-29 16:56:15
1
Amigo :
Never trust the government...
Roverheid...
2026-04-28 11:40:15
1
Squiggly McFeathers 🦜 :
Ons iets leren over centen maar zelf centen stelen van de burgers
2026-04-29 10:01:09
0
To see more videos from user @vince.vq, please go to the Tikwm
homepage.