طب انا هطلع معاش مبكر هقبض معاش على طول ولا بعد ال 60 سنه
2026-05-15 19:00:26
0
Alaa Adly :
هل تأمينات النقابات ينفع ضمه لتأمينات القطاع الخاص
بمعني انا اتامن عليا في نقابة المحامين لمدة 15 سنة
ودلوقتي وتركت المحاماة والتحقت بمهنة في مصنع هل ينفع هنا ضم مدة التأمين في النقابة الي مدة التأمين في المصنع والا لا
2026-05-02 13:21:25
1
محمود حا ظه :
هههه
2026-05-13 19:45:58
0
سعود بن احمد :
من فضلك انا ليا ٣١ سنة تعين حكومة عام ١٩٩٥ وعمري ٥٥ سنة هل يجوز أن اطلع معاش مبكر
وشكرا لحضرتك
2026-05-10 07:43:18
0
user6215955027247 :
هوفي معاش مبكر
2026-05-05 19:30:44
0
abeir hassan :
من فضلك انا في العمل ٣٦ سنه وعندي ٥٥سنه وعرفت ان مفيش معاش مبكر ومفيش اجازه بدون مرتب ينفع اسقطه من الخدمه
2026-05-06 10:07:56
0
طه نصار875 :
2026-05-07 20:36:25
0
zezo :
ممكن يعتمدو ٢٤ سنة وشهر ٢٥ سنة ذى الااول ١٩ سنة وشهر تحسب ٢٠ سنة ارجو الاافادة استاذ عمرو
2026-05-11 13:15:20
0
sayed.abdel.hay :
لو ٢٥ والحد الأقصى
2026-05-12 19:56:45
0
Mina Mansour :
سوال مستر عمرو انا دلوقتي شغال في مكان واحد فقط مش شغال في مكانين - بدون عقد ومش متامن عليا هل ادفع ضرايب
2026-05-06 07:51:08
0
Abdallh Samir 👑🇪🇬 :
استاذ عمر انا hr تامينات كان فى سوال انا عندى واحد طلع عجز جزئى بسبب مرض انفصام وجدانى هل يحق للادارة ان تطلب قرار قوامه لصرف مستحقاته بشركه والتامينات ليها حق تطلب قرار قوامه سواء عجز جزئى او كلى ممكن تشرحلنا الجته دى هل فى قانون فى التامينات يشرط ان لبد قرار قوامه
2026-05-05 16:50:49
0
الصاوى آمون رع :
يعني اه اجر التسويه
2026-05-08 17:34:22
0
First Knight :
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
استاذنا الغالي ا/ عمرو
كان عندي استفسار لو تكرمت احنا عندنا شركة والظروف فى الشركة مش أحسن حاجه والدنيا بتقع تماما ف الشركة وبسبب قلة المشاريع مفيش فلوس بتيجي عليها وبالتالي مفيش مرتبات هتتحول للموظفين، ف اللى هيتم ان فى شركة تانيه شقيقة لشركتنا لمالك اخر هننقل الموظفين من الشركة الاولي للشركة التانية بس - المالك مختلف - والناس هتقدم استقالتها من الشركة القديمة وهتروح الشركة الجديدة، فهل علينا احنا كموظفين الموضوع فيه ضرر بسبب ان مستحاقتنا هتروح علينا ولا الامور هتمشي ازاي؟
2026-05-05 19:44:07
0
Abdulrahman Hosam :
ممكن شرح لكيفية حساب ضريبة كسب العمل او لو فى فيديو بالشرح ممكن حد يبعتهولى
2026-05-09 10:24:23
0
.....xhdjdm :
المعاش بيتحدد حسب آخر كام سنة اجر تأميني ولا متوسط الاجر التأميني طول الخدمة ؟!
2026-05-02 12:20:16
1
مطبخ السعاده :
طيب انا مامنه على نفسى ينفع اشترى سنبن بقالى اربع سنين مواليد ١٩٨٢
2026-05-02 12:39:31
0
Magdy Hasab Elnabi :
قانون قيه أخطاء كبيره
2026-05-02 22:37:52
0
Mohamed saad :
آخر اجر تامين. لي ٨٠٠ جنية أعمال حرة. سنة ٢٠١٩. ممكن تحسب لي المعاش.
2026-05-03 10:26:23
0
الهام حسن :
تيب انا ليا ٣٠سنه مامن عليا وعمري ٥٠سنه وقالو مفيش معاش،مبكر ولا حتى اجازه بدون مرتب
2026-05-04 15:44:41
0
Medhat Melad :
@Medhat Melad:انا صاحب نشاط تجارى وسنى 48سنه وعندى مده تأمينيه 26سنه هل لو قفلت البطاقه الضريبيه والسجل التجارى يحق ليا عمل معاش مبكر فى الوقت الحالى ولو حضرتك هاتتولى الموضوع لغايه ما اخد المعاش التكلفه كام
2026-05-29 16:36:24
0
Yehia Zidan :
الله ينور عليك
2026-05-03 20:52:00
0
القمر :
هل لو بقالى ١٩ سنه متامن عليا فى القطاع الخاص لو اتصفت المنشأة هاخد معاش
2026-05-05 15:52:23
0
Doaa El Barrag :
المعلومات كويسة بس الفديو ممكن يتلخص بشرح العاملين في الاول و الامثلة العملية و شكرا من غير كلام كتير
2026-05-02 12:50:26
0
To see more videos from user @amrawwad, please go to the Tikwm
homepage.