@pirozesh: 📚 رابرت گرین در کتاب «قوانین طبیعت انسان» به بررسی نیمهی تاریک و منفعتطلبِ وجودِ آدمی میپردازد. او توضیح میدهد که در روانِ بسیاری از انسانها، زمانی که پای منافع شخصی و بقا به میان میآید، نقابِ دوستی کنار میرود و تمام اصول اخلاقی و وفاداریها رنگ میبازد. این متن، روایتگرِ تلخترین حقیقتِ روابطِ مبتنی بر سودجویی است. گرین معتقد است کسانی که آدمها را نه به عنوان «انسان»، بلکه به عنوان «ابزار» و «کالا» برای رسیدن به اهدافشان میبینند، در لحظهیِ انتخاب بین سودِ خود و حرمتِ یک رابطه، بیدرنگ دومی را قربانی میکنند. شناختِ این ویژگی، یک بدبینیِ مخرب نیست، بلکه یک آگاهیِ محافظتکننده است تا سرمایهیِ عاطفی و اعتمادمان را خرجِ کسانی که نگاهِ بازاری به آدمها دارند، نکنیم. 🖋️ نویسنده: رابرت گرین 📚 کتاب: «قوانین طبیعت انسان» نکات بیشتر و کوتاه درباره این موضوع رو هم میتونی در استوریهای پیروزش ببینی. اگر این حس، حرف دلته و دنبال عصاره این کتابهایی، پیج رو دنبال کن و از لینک های داخل بیو استفاده کن. #RobertGreene #TheLawsOfHumanNature #book #کتاب