نظام الدكتور ضياء العوضي رحمه الله فصالح صحة البشرية
2026-05-06 14:10:38
62
المغامر :
ضياء العوضي الله يرحم كان عالم في الكيمياء الحيوية وبروفيسور في الجامعة ومستشار طبي اختصاصه يخوله المعرفة الدقيقة لتفاصيل الجسم الداخلية وعمل الاعضاء فيه من الخلايا والجزئيات الدقيقة في الجسم والتفاعلات الكيميائية والهرمونية والمناعية وعلاقاتها بالمدخلات الى الجسم من ادوية وغذاء وماء الى غيرها من العلوم المعقدة في الطب دكتور من صغره كان في مدارس المتفوقين، من أقوى وأعلى مدارس وقتها، الأول على مدرسته طول فترة دراسته، وطالع من ثانوية عامة بنسبة 101% والأول على محافظة القاهرة واتكرم من المحافظ وقتها.
دخل كلية الطب وكان من الأوائل على دفعته طول فترة الجامعة، وكمل ماجستير ودكتوراه وأشرف على أبحاث كتير جدًا، ، ومنهم أبحاث في مجالات أي دكتور يتمنى اسمه يكون موجود فيها.
وعنده أكتر من 20 سنة خبرة في الرعاية المركزة، وده لوحده عالم تاني… يعني شاف في الطب حاجات محدش يقدر يتخيلها.
وفي وسط كل ده، طلع بنظرية بسيطة جدًا وطبقها على مئات الآلاف من الحالات، وكسر بيها مفاهيم كتير في الطب، لأن الفكرة كانت في منتهى البساطة: امنع الأكل السام… الجسم يرجع يستقيم.
الراجل طرح نظريه ونظام غذاء ليس اكثر عجبك جربه مش عجبك سيب غيرك كل واحد حر.
. الله يرحمه ويحسن إليه ويجعل مثواه الجنه يارب كان على حق وكل كلامه صحيح
،رحم الله نبيل للعوضي وجعل علمه في ميزان حسناته ❤️
2026-05-08 16:19:00
8
dyhgotd66935 :
العصائر في العلب كلها سامة كيف صالحة للصحة هنا علامة استفهام
2026-05-07 21:53:17
12
loveadam37 :
2026-05-07 15:23:18
24
Rachida El Asri :
سكر ونوتيلا علماء كبار ان المخ محتاج 125جارم من سكر يوميا
2026-05-07 16:34:02
6
Abu Faris :
2026-05-06 18:56:50
6
anonnanadia4 :
2026-05-07 11:25:15
6
amina 2025 :
نظام جيد جدا والله صحتي بدات كتحسن استيقظ للفجر بنشاط الشكلاط لا تكثرو دهنة خفيفة والسكر عادي
2026-05-07 15:02:21
8
LBAZ ROUDANI :
👍👍👍👍نعم صحيح
2026-05-07 21:51:49
8
Fati z :
عادي الواحد ياخذ السكر ولكن بنسبة قليلة
2026-05-07 11:42:21
6
Boudalia Hassan :
أنا بخير مع ضياء
2026-05-07 16:42:02
8
Aya_estrella_13 :
🥰🥰🥰🥰🥰🥰 OKI
2026-05-12 12:54:26
1
احمد بن محمد :
الله اكبر كبيرا والحمد كثيراً وسبحان الله بكره وأصلا الحق ☝️يعلا ولايعلا عليه
2026-05-08 15:14:33
5
latifa2024345 :
الله ارسله سبحان الله سلامة وعافيةوصالحة للانسان الدرويش ماشاء الله رحمه الله يخاف الله جعله الله من أهل الجنة🤲🤲🤲🤲🤲🤲
2026-05-07 11:46:35
6
Maria ♉ :
انا ما بقيتش نعرف شي حاجة سميتها تساقط الشعر ..منعت بزاف ديال الاكلات كتجربة لكن النتيجة زوينة
2026-05-07 19:19:13
6
hassna.g1 :
2026-05-10 17:31:51
1
Rida :
الله يرحمه
2026-05-10 13:51:36
2
user1450630600661 :
BRAVO
2026-05-10 11:50:49
1
لطيفه :
🤲٠
2026-05-10 19:17:51
1
Racha Adaaich :
الله يرحمو ويجعل مثواه الجنه
2026-05-08 13:58:53
3
To see more videos from user @ayoubalmahjoub1, please go to the Tikwm
homepage.