Max :
בשנת 2020 עברתי תאונת דרכים כאשר חזרתי הביתה מהעבודה. בעקבות התאונה נפגעתי ביד ימין וסבלתי מריסוק בשורש כף היד.
בשנת 2021 עברתי תאונת עבודה נוספת, הפעם ביד שמאל, ונגרמה לי פגיעה קשה נוספת.
כיום אני סובל ממוגבלות בשתי הידיים. המוסד לביטוח לאומי קבע לי 19% נכות, ואף נאמר לי שזה נחשב “הרבה”, אך בפועל אני ממשיך לסבול מכאבים וממגבלות יומיומיות.
אני נאלץ לעבוד בעבודה פיזית קשה למרות הכאבים, אך בגלל הפגיעות בידיים אינני מסוגל לעבוד במהירות ובקצב שמצפים ממני. אני יכול לעבוד, ואני רוצה לעבוד, אבל אינני מסוגל לעבוד כמו אדם בריא ללא פגיעות בידיים.
למרות זאת, אני שומע לעיתים קרובות הערות ורמיזות שאני עובד לא מספיק טוב או לא מספיק מהר, ואף מרגיש ששוקלים האם כדאי להמשיך להעסיק אותי.
המצב הזה מכניס אותי ללחץ נפשי וכלכלי קשה מאוד. אם אפוטר עכשיו, יהיה לי קשה מאוד למצוא עבודה אחרת בגלל המגבלות הרפואיות שלי. יש לי משפחה, ילדה קטנה, שכר דירה וחובות כבדים מאוד, ואני לא יודע איך אצליח להתמודד אם אאבד את מקום העבודה.
אני לא מבקש יחס מיוחד מתוך רחמים. אני מבקש שיתחשבו במצב הרפואי שלי ובמגבלות האמיתיות שלי, ושלא ישפטו אותי לפי קצב עבודה של אדם שאין לו פגיעות בידיים.
אבקש לדעת מה ניתן לעשות במצב כזה, האם יש לי זכויות כלשהן, והאם קיימת אפשרות לקבל סיוע, התאמות בעבודה או הגנה מפני פיטורים על רקע המגבלות הרפואיות שלי.
2026-06-16 18:34:08