@enkel.privatekonomi: Hjälp! Mitt börssparande har gått ner massor på kort tid - ska jag sälja så jag inte förlorar mer? Sluta investera? Pausa? 🤯😰 Frågorna är MÅNGA när det svänger - I got you! Välkommen till en ny liten lektion 💅 Senaste tiden har minst sagt varit svängig på börsen - en dag kan börsen ha gått ner 5%, och en annan upp lika mycket. Och är det nåt man vet - det gör ONT att känna att man förlorar något, mycket ondare än det är gött när man tjänar dem. 💸 Och allt man gör experterna säga är: SITT STILL I BÅTEN 🗣️ rent konkret betyder det att man inte ska göra några impulsiva beslut när det svänger mycket, utan att ha is i magen och sitta på händerna för att inte riskera att sälja i en nedgång och sen inte få med sig uppgången. Det är ju DÅ man faktiskt förlorar pengar. Med detta sagt: Fasen vad viktigt det är att ha en börsstrategi som håller i vått och torrt. Att bara investera långsiktigt (över tid ser man att börsen gått upp, men det kan svänga mycket på vägen), att investera regelbundet och inte försöka tajma marknaden (det klarar knappt experterna själva), och att investera brett i många olika regioner, branscher och företag. 🤌 Känner man att man inte har det idag? Ta tillfället att göra något åt det utifrån egen risknivå! Tycker ni om de här små lektionerna? 🥰 det är ju otroligt mycket som händer i världen nu, och jag vill att fler ska förstå vad det faktiskt innebär och vad man ska tänka på. Hur agerar ni när det svänger? PUSS #sparande #börsen #ekonomi
Annifrid - Enkel privatekonomi
Region: SE
Sunday 24 May 2026 15:53:50 GMT
Music
Download
Comments
Bridgen💘✌🏽 :
Rött = rea 😂😍🥰
2026-05-25 11:24:56
7
Emilia Funk :
Hur ska man tänka med sparhorisont på tre år? Är det för kort för börsen?
2026-06-05 21:35:45
0
King of Avanza :
Hon kan sin grej!🔥
2026-05-26 21:18:08
0
SJ-CAPITAL CIRCLE :
Snyggt! Gäller att vara konsekvent och långsiktig 🤗
2026-05-26 18:59:51
1
Jian :
Håller med lite grann 😁
2026-05-25 16:09:46
0
Essan :
Tack 🙏
2026-05-24 16:05:13
1
Nazir :
thack❤️
2026-05-25 06:10:41
1
:-) :
du är grym! började spara på börsen i slutet på 2024, låg -23% i april… men det har jag tagit igen genom att sitta still i båten och fortsätta månadsspara🙏
2026-05-24 17:41:07
3
Carl Silvergren :
👍🏻👏🏻👏🏻
2026-06-10 15:56:55
0
To see more videos from user @enkel.privatekonomi, please go to the Tikwm
homepage.