@madelonvos_: Meedelen in de winst klinkt eerlijk. Tot je vraagt wie het verlies draagt. Een aandeelhouder krijgt winst om één reden: hij neemt het risico. Eigen kapitaal erin, soms schulden erbij, en de kans dat alles verdampt. Een werknemer ruilt dat risico bewust in voor zekerheid. Een salaris dat ook in een slecht jaar gewoon wordt betaald. Zou jij een deel van je salaris inruilen voor aandelen?

Madelon Vos
Madelon Vos
Open In TikTok:
Region: NL
Thursday 04 June 2026 08:00:34 GMT
2775
67
11
22

Music

Download

Comments

intenso818
Intenso81 :
Werknemers dragen bij aan verlies, die worden dan namelijk ontslagen
2026-06-05 05:18:04
1
guy0ne
Guy0ne :
als ze bataald worden in aandelen en het bedrijf maakt verliezen dan verliezen de werknemers toch ook?
2026-06-04 08:41:05
1
lennart1983
lennart1983 :
Sorry maar hier praat je echt poep. Welke ceo heeft ooit bij verlies zijn bonus ingeleverd en het verlies moeten delen?
2026-06-04 21:06:41
2
jeroen_74
Jeroen 🇳🇱 :
Ik heb een winstdelingsregeling, 4 tot 20% van je jaarsalaris, uitgekeerd met het salaris van januari. Die 4% is een gegarandeerd minimum, dus ook als het minder goed gaat krijgen we die 4%.
2026-06-04 11:59:30
0
vrijdagmorgen2
Fantus2912021 :
Een aandeelhouder krijgt per definitie geen bonus, werknemers met een topsalaris vaak wel. Waarom dan niet alle werknemers?
2026-06-05 14:16:38
0
octonger
Erik van Trigt :
CEO hoeft geen aandeelhouder te zijn.
2026-06-04 14:18:55
2
mike311075
🅼🅸🅺🅴 :
Het werkt 2 kanten op idd.. Wij doen wel eens op procenten basis werken. Wat minder basis salaris aangevuld met procenten. Gaat het slecht, dan heeft iedereen het slecht wat weer helpt qua motivatie. Werkt niet altijd maar some doen we het wel in onze branche.
2026-06-04 08:11:46
0
a..c3760
A. C. :
Een CEO hoeft echt geen risico te lopen hoor, tuurlijk meestal moeten ze wat aandelen bezitten/aanhouden, maar die risico’s kun je prima afdekken als je daar behoefte aan hebt. Een bonus krijg je overigens ook gewoon bij verlies, daar zit geen enkel risico aan.
2026-06-04 08:36:46
1
antiwef5
antiwef :
Dan zetten die werknemers ook maar even een bedrijfje op, zullen waarschijnlijk de boeken toe doen al na 6 Mnd als ze zien hoe moeilijk het is in Europa. Velen weten niet wat het allemaal kost en hoeveel moeite je er moet voor doen om je bedrijf groeiende te houden.
2026-06-04 08:27:32
1
To see more videos from user @madelonvos_, please go to the Tikwm homepage.

Other Videos


About