@ekonomimamman: Vad tycker ni är en rimlig summa att lägga i födelsedagspresent till barn och tonåringar? Har ni någon specifikt summa beroende på ålder eller hur gör ni? För oss blir det runt 1500kr för våra större men för vår lilla (blir 4 år) mindre generellt, om det inte är något särskilt som behövs. Hur tänker ni? Berätta 💬💰🩷 #privatekonomi #födelsedagspresent #föräldraliv #mammalivet #pengar
Rimligt och rimligt. Beror på vad de gillar tänker jag?😅 finns det inget hon önskat? Nämnt att hon vill ha på senare?
2026-06-04 19:12:26
1
kingenhank :
Bruka lägga runt 3000 på mina brorsbarn 9 och 4 år
2026-06-04 18:00:50
1
Ann D :
mellan 500-1100 beror på vad jag har råd med.
2026-06-04 13:56:37
2
mlssoderberg :
Vi lägger 1500 kr till barnen ☺️Nu har vi små barn så inte alltid det behövs köpa för hela summan men då sätter vi in det på deras konto
2026-06-04 14:33:13
0
ENADURAK :
Beror på vad de önskar sig och om det är rimligt eller något som behövs. Hade ju aldrig lagt exempelvis ens 500kr på en säg, nalle eller något som jag vet kommer hamna i en låda om några dagar (sånt får de köpa själva med egna sparade pengar). Men kan spendera flera tusen på något som jag vet att de verkligen kommer ha nytta utav och använda mycket.
2026-06-04 19:55:51
1
theodoratherése :
Beror på vad dom vill ha helst vill jag lära dom att uppskatta upplevelser än saker så planering långt innan så man vet hur mkt man ska spara jag tycker inte det finns en summa beroende på ekonomin med ❤️
2026-06-04 14:32:27
1
Jessica Lundberg :
Det beror vad de vill ha eller kommer på att köpa.Då jag tycker att det blir svårare och svårare att komma på vad man ska köpa speciellt nästa de inte själva vet vad de vill ha.
2026-06-05 06:34:13
1
Elin Albertsson :
har ingen summa, beror på vad dem önskar sig/behöver 😊
2026-06-20 07:56:42
0
bliixt91 :
1000 kr på alla barnen som är 12(blir 13) 9(blir 10) 6 och 3(blir 4)
2026-06-06 05:23:13
0
J :
2-3k.
2026-06-09 15:46:26
0
PernillaJ :
Beror helt på vad dom önskar sig. Vi har haft regeln att önskar man sig bara saker så blir summan lägre medans om dom önskar sig ett läger eller kurs av något slag så kan summan bli mycket högre. När dom bara har önskat sig saker har summan legat mellan ca 1000-2000:-. Medans ett läger kan nästan kosta närmare 10000:- (då har vi varit fler i familjen som har gått ihop om present) Men alla mina 3 barn har åkt på olika läger under sin uppväxt och det har gett dom så mycket erfarenhet så det har varit värt varje krona.
2026-06-07 16:40:30
0
Andreas :
500-800kr i den åldern kanske
2026-06-04 14:31:02
1
Fflikkaa :
Ja vi har 4 barn jag brukar lägga runt 2500kr 3000kr per barn 🙈
2026-06-08 09:27:51
0
Rosanna :
Beror på vad dom önskar sig, köper aldrig bara för att ”köpa”❤️
2026-06-04 16:13:15
1
To see more videos from user @ekonomimamman, please go to the Tikwm
homepage.