@Tarabya:Dediğin gibi olursa o köprünün bakım maliyetleri artar; metal yorgunluğu ve yapısal aşınma artar, malzeme esnekliği azalır ve işleten şirkete maliyeti katlanarak artar.Köprünün çelik ve beton aksamında kılcal çatlaklar daha çok artar hiçbir şirket bunu bu fiyatla kabul etmez.Mühendislikte kullanılan "Dördüncü Kuvvet Kanunu"na göre, bir aracın yola veya köprüye verdiği zarar, aks ağırlığının dördüncü kuvvetiyle orantılıdır. Özellikler ağır araçlar köprüyü daha çok aşındırır. Asfalt maliyetleri ve köprünün trafiğe kapatılarak çalıştırılacak gece işçilerinin yüksek maliyetler vs... Aklıma geldikçe yazdım kusura bakmayın derli toplu olmamış olabilir ama ana temayı anladınız umarım. Ne kadar az araç o kadar kemiksiz, çok çok az maliyetli para demek. Şirketler için.
2026-06-05 21:54:55
5
Üzücek :
Arkadaşlar yorumlara baktım da eğer dediğiniz gibi köprü yıpranıyorsa 2035’te çöp olur gider yani ?
2026-06-10 20:49:52
0
İsmail...ben :
gemiyle geçiş ne kadar
2026-06-06 15:30:55
0
ati :
hocam senin dediğin olmaz nedeni deniz işletmesi arabalı vapur iflas eder de ondan
2026-06-18 17:31:12
0
zordostum :
amma senin dediğin olamaz çünkü maddede indirim yapılmaz diye madde koymuşlardır veya buna benzer bir şey vardir
2026-06-10 00:26:26
0
User 45678990 :
aynen hocam çok haklısın
2026-06-18 21:02:42
0
sadkatillagrbz :
aynen katılıyorum
2026-06-13 10:04:55
0
Ahmet sait :
harika olur
2026-06-06 19:44:11
0
ilpadrino doğan :
çok güzel fikir
2026-06-05 21:02:04
1
Ykslk55 :
400 lira bile olsa yeterli olur ben hesaplıyorum işim acil değildise kullanmıyorum
2026-06-07 08:41:55
0
Mustafa Türkcan 33 :
%100 katılıyorum 👏👏👏
2026-06-06 18:25:05
0
bülent baytemür :
çok doğru sun Erdal yıldız kardeşim 😍🥰🙋
2026-06-17 04:06:46
0
Hlil/hll guess germany :
köprü yıpranır diye ucuz yapmazlar bakımı çok para bu teklifi köprü ayakları atarken söyledim ucuz olsun kullanımı çok para getirsin dedim olmazzzzz dediler
2026-06-05 22:59:12
1
Ilhan Halis :
Çok doğru yıllardır aynı şeyi savunuyorum
2026-06-12 11:19:35
0
sadkatillagrbz :
doğru
2026-06-13 10:05:24
0
REİS :
o zaman köprüyü yapan şirketin hesabına gelmez çünkü garantin parasını alıyor ve nekadar çok geçiş okadar asfalt tamiri vs çıkar yoksa koskoca ülke bir köprü yapamıyorsa yazık
2026-06-13 19:07:37
1
Lütfü BALTACI :
Yetki köprüyü işletenlerin elinde değil mi? Devletin eline geçince yapar.
2026-06-06 12:30:16
2
akgun rec :
bunun icra takipleri var abi veremeyen ceza yiyene takip açılıyor bunu da hesaba kat bence bu yüzden indirmiyor olabilirler
2026-06-05 21:46:06
2
UltraPolis :
Peki onlar bunun farkında değil midir?
2026-06-05 21:27:34
2
Trend Signal Express :
Erdal abi mantıklı konuşuyorsun doğru konuşuyorsun sürümden kazanacak devlet Bir de devletin cebinden parayı çıkartmayacak devletin ve milletin menfaatine olur
2026-06-05 21:01:27
1
İlhan_Sailing_maxi84 :
Çok gereksiz bir video. Araç Kocaeli’ni dolaşsa yakıtın vergisi, feribota binse onun vergisi, aracın bakın onarımdan gelecek vergi. Zaten para hertürlü devlet in kasasına giriyor taahhüt ler karşılanıyor. :)
2026-06-18 04:13:36
0
ilkeryasin74 :
hocam köprüyle yollar yıpranır.eskir.onlat bu düşünmüşlerdir
2026-06-06 21:44:35
0
dnzdogn :
Ya. unu düşünecek devlet nerde?
mesele vatandaşa iy biley olmasın diye uğraşıyorlar.
Bilselerde yapmazlar
2026-06-07 19:17:27
0
Uğur Faner :
abi amaç geçip geçmemek değil ileride para nereye gittiye bahane o köprüler
2026-06-22 10:09:46
0
🦂 :
Hocam fikir güzelde ne gerek var niye uğraşsınlar garanti ücret gecmesekte biz odeyecegiz zaten peşkeş çekiliyor hazine belli başlı ailelere
2026-06-05 22:49:26
0
To see more videos from user @yldz.edal, please go to the Tikwm
homepage.