@starter.network: Meestal doet we dat eerder in een IPT. Waarom is dat interessant? Omdat je daar een groter bedrag in Tak23 kan steken (mee groeiend met de markt), de kost fiscaal aftrekbaar is in de vennootschap, je nu al kan lenen tegen het eindbedrag dat je gaat sparen (en opbrengst van de belegging) tegen 67 en je dat vervolgens investeert in vastgoed dat mee stijgt met inflatie in waarde én (in geval van een beleggingspand) ook al huuropbrengsten genereert als aanvullend inkomen. Bij dat krediet betaal je privé enkel interesten, geen kapitaal. Dat kapitaal wordt opgebouwd tijdens je zelfstandige carrière en op het einde terugbetaald aan de kredietgever om de (bullet)lening af te lossen. Als je daar vroeg mee start, kan dat dus een lange looptijd betekenen van 25, 35 of wel 45 jaar waarin je ‘pensioen’ nu al inkomsten voor je genereert en je inflatie in je voordeel laten spelen! En ja, dat is veel interest over de jaren, maar je vastgoed brengt dan ook een pak meer op aan kapitaal én cashflow, waarmee je dus dat krediet ook vervroegd kan terugbetalen. Een hele boterham, maar fiscaal is er in België dus nog van alles mogelijk - op voorwaarde dat je de puzzel juist legt en de hefbomen laat samenwerken. Wil je weten of jouw situatie geschikt is voor één van die fiscaalvriendelijke vastgoedstrategieën? Stuur een DM met ‘PAND’ en dan bekijken we samen of je hiervoor in aanmerking komt.

Thomas Leeters Starter Network
Thomas Leeters Starter Network
Open In TikTok:
Region: BE
Wednesday 17 June 2026 17:03:40 GMT
3964
27
3
6

Music

Download

Comments

rudaralis
Rudaralis :
Zelfstandige zonder vennootschap, aka eenmanszaak kunnen geen ipt he teppen 🤦 en als je weinig loon uitkeert en reeds in 2de pijler hebt opgebouwd kan je ni eens een ipt
2026-06-17 22:08:07
0
beckepi
beckepi :
Pand
2026-06-17 21:00:32
0
To see more videos from user @starter.network, please go to the Tikwm homepage.

Other Videos


About