@tendaidotcom18: @maisie peters for me through 9km #oldfashion #runn #strava

tendaidotcom
tendaidotcom
Open In TikTok:
Region: GB
Wednesday 17 June 2026 18:24:01 GMT
259
7
0
1

Music

Download

Comments

There are no more comments for this video.
To see more videos from user @tendaidotcom18, please go to the Tikwm homepage.

Other Videos

STEG FÖR STEG: Hur du skattejämkar för att få ut din skatteåterbäring varje månad istället för som en klumpsumma nästa år 💰 Många får skatteåterbäring utbetalt nu i dagarna, och är du en av dem som varje år får hög återbäring? Då kan det vara läge att skattejämka! Det innebär att du justerar hur mycket skatt din arbetsgivare drar från din lön varje månad, med syfte att skatten ska stämma mer överens med din slutliga skatt. 💰 I praktiken innebär det för den som ofta får en återbäring att arbetsgivaren drar mindre skatt varje månad, och man får alltså en högre löneutbetalning varje månad och mindre återbäring nästa år. 🤑 Jämkning blir ofta relevant för den som t.ex har en del ränteutgifter, bara jobbar delar av året (studenter t.ex), eller om man kanske har diverse sidogig.  För att kunna jämka ansöker man via Skatteverkets e-tjänst, man uppskattar sina inkomster och ränteutgifter och andra avdrag, och inväntar sen beslut som man skickar till sin arbetsgivare. Känns det läskigt att uppskatta? Då kan man såklart lägga sig lite lägre än man tror för att ha lite marginaler 😌 och ändras ens situation under året kan man självklart skicka in på nytt.  HOPPAS ni gillar och tycker sånt här är hjälpsamt!!! ❤️ Känns som att man ofta pratar om det här med skatteåterbäring men kanske inte lika mycket om hur man gör. Hur gör ni? Får ni kvarskatt eller återbäring, och jämkar ni eller inte? 🙂‍↔️ #pengar #ekonomi #sparande
STEG FÖR STEG: Hur du skattejämkar för att få ut din skatteåterbäring varje månad istället för som en klumpsumma nästa år 💰 Många får skatteåterbäring utbetalt nu i dagarna, och är du en av dem som varje år får hög återbäring? Då kan det vara läge att skattejämka! Det innebär att du justerar hur mycket skatt din arbetsgivare drar från din lön varje månad, med syfte att skatten ska stämma mer överens med din slutliga skatt. 💰 I praktiken innebär det för den som ofta får en återbäring att arbetsgivaren drar mindre skatt varje månad, och man får alltså en högre löneutbetalning varje månad och mindre återbäring nästa år. 🤑 Jämkning blir ofta relevant för den som t.ex har en del ränteutgifter, bara jobbar delar av året (studenter t.ex), eller om man kanske har diverse sidogig. För att kunna jämka ansöker man via Skatteverkets e-tjänst, man uppskattar sina inkomster och ränteutgifter och andra avdrag, och inväntar sen beslut som man skickar till sin arbetsgivare. Känns det läskigt att uppskatta? Då kan man såklart lägga sig lite lägre än man tror för att ha lite marginaler 😌 och ändras ens situation under året kan man självklart skicka in på nytt. HOPPAS ni gillar och tycker sånt här är hjälpsamt!!! ❤️ Känns som att man ofta pratar om det här med skatteåterbäring men kanske inte lika mycket om hur man gör. Hur gör ni? Får ni kvarskatt eller återbäring, och jämkar ni eller inte? 🙂‍↔️ #pengar #ekonomi #sparande

About