@davievdbaan: Volg me hier voor meer belastingtips 🤝 De belastingdienst geeft jou €1.800 per jaar terug. Maar alleen als je weet hoe. Je legt €400 per maand in op een pensioenbeleggingsrekening. Die inleg trek je af van je inkomen. Daardoor betaal je minder belasting. In 2026 levert dat 37,5% belastingvoordeel op over wat je inlegt. Dat is €1.800 per jaar. Gewoon terug op je rekening. Maar het wordt pas echt interessant als je ziet wat er met die €400 gebeurt. Het wordt belegd. In een indexfonds. Historisch gezien gemiddeld 7% rendement per jaar. Je geld groeit terwijl de belastingdienst meebetaalt. Begin je op je 30e met €400 per maand? Dan heb je op je 67e €838.000 opgebouwd. Terwijl je zelf maar €177.600 hebt ingelegd. Beleg je die €1.800 teruggave ook? Dan eindig je op €1.150.000. Als miljonair met pensioen. Terwijl je effectief maar €111.000 eigen geld hebt ingelegd. En heb je de afgelopen jaren niks ingelegd? Dan kun je tot 10 jaar terug inhalen. In 2026 mag je tot €42.753 in één keer inleggen met hetzelfde voordeel. De belastingdienst betaalt mee. De markt doet de rest. Sla deze post op. Comment ‘bespaar’ op IG voor meer belastingtips

davievdbaan
davievdbaan
Open In TikTok:
Region: NL
Friday 19 June 2026 16:13:36 GMT
111120
683
61
545

Music

Download

Comments

kuupke8
Bennie :
rare opmerking, De overheid wil niet dat je dit weet..... De overheid heeft dit zelf bedacht en ingevoerd om mensen te motiveren om voor hun pensioen te sparen. maar er zitten nogal wat haken en ogen aan. want het wordt bij uitkering gewoon belast.
2026-06-20 06:53:36
6
cetin0807
Çetin :
pas op mensen, zo makkelijk is het NIET !!! geld boven je JAARRUIMTE betaal je double belasting!
2026-06-20 21:43:34
2
realhousewivesofd
realhousewivesofdordrecht :
Je moet maar eerst zien dat je je pensioen nog haalt 😂
2026-06-20 05:27:23
10
geheim5401
AZ :
Brn je dan met pensioen dan ga je weer over dat bedrag belasting betalen 😂
2026-06-21 10:07:44
0
chrisdepypere
Chris Depypere :
Op einde van penioensparen 20% van gespaarde bedrag terug aan staat geven
2026-06-19 20:12:04
3
sepvandeweyer
Lynx :
Dan moet je wel eerst 400€/maand KUNNEN beleggen, als ik 50€/maand kan sparen voor wat later een nieuwe was machine of een andere niet overbodige "luxe", Dan heb ik al een HELE goede maand achter de rug....
2026-06-20 15:46:44
9
meryara7
Flowerbomb :
Wie zegt dat je je pensioen haalt?
2026-06-21 16:56:47
0
bramdekker99
Bram Dekker :
Geld maakt niet gelukkig, maar het maakt het leven wel een stuk makkelijker..
2026-06-20 19:55:57
1
moi.4485
moi 44 :
precies en dan komt de tijd dat je het bedrag laat uitkeren en mag je er alsnog netjes belasting over gaan betalen. dan liever nu direct er maar gewoon belasting over betalen.
2026-06-19 21:46:06
1
liedschen
Lidy Krüpers - ter Maat :
Ik kan je vertellen, wanneer je pensioen begint kun je écht geen €400 in de maand missen!
2026-06-20 03:43:24
1
lumberjack211
lumberjack :
is dit ook als je gewoin in loondienst werkt
2026-06-19 16:38:30
0
sanderdammers24
sanderdammers24 :
begin op je 30ste met 1 keer per maand een feestje te geven a €400🎉🍻🍷 dan heb je op je 67 ste 444 Feestjes gehad👌👌
2026-06-20 15:14:35
4
financefriendtofo
FinanceFriendtoFollow :
dit is alleen waar als voor iedereen exact deze situatie geld (wat natuurlijk niet zo is ). , ligt aan diverse factoren zoals wat je jaarruimte is, welke belastingschijf je zit van de ib etc.
2026-06-23 20:46:44
1
e.p.vandenheuvel
E.P. van den Heuvel :
...denk je écht dat ze bij de belastingdienst achterlijk zijn??
2026-06-21 06:27:09
2
yoeri.van.der.lan
yoeri van der landen :
zodat als je straks pensioen krikgt er belasting over betaalt🤔
2026-06-19 20:26:34
6
dewit012
de wit :
geld maakt blind
2026-06-20 07:25:52
2
ceesslotboom8
Cees :
yup... ben ik ook ooit ingetrapt. niet eens je eigen inleg terug 😡😡
2026-06-20 16:17:44
1
user7817997875173
Ralph_7119! :
Moet je wel fiscale ruimte hebben, anders gaat deze vlieger niet op
2026-06-20 06:19:06
1
vizbeatz0
VIZBEATZ :
dit is een speculatie het kan ook minder zijn
2026-06-20 15:02:28
1
gerardnwv0
gerardnwv0 :
wilt....?
2026-06-20 04:23:20
1
marchello_i
Marchello :
Ja en dan betaal je gewoon belasting als je jouw pensioen krijg dus wat
2026-06-24 20:43:27
0
gerarde011
cash rules , pin is for fools :
teruggeven 🤣😂🤣😂🤣😂🤣😂🤣 eerst 100 % betalen om 37 of 49,5 % terug te. krijgen. De staat geeft geen kados'd
2026-06-22 18:25:33
0
angel.eyes70
Tazz😈 :
bespaar
2026-06-22 06:24:59
0
geert1952
geertv :
En jij denk dat dat je van de belasting geld krijgt geloof het maar niet tegen die tijd als je met pensioen gaat kun je dubbel aan de belasting betalen
2026-06-23 20:39:51
0
rookiezwarthoed
VanPeteghemKen :
de begrotingsgrap >> er is steeds 7000 miljard in Belgieje
2026-06-19 22:18:25
0
To see more videos from user @davievdbaan, please go to the Tikwm homepage.

Other Videos


About