@agrobilim: Yine o meşhur cümle: "Karpuz aldık ama kabak çıktı!" Peki gerçekten kabak mı yiyoruz? 🤔 Aslında işin arkasında oldukça yaygın bir tarım uygulaması var. Günümüzde çoğu karpuz fidesi, hastalıklara karşı daha dirençli olması için kabak köklerine aşılanıyor. Bu yöntem karpuzun daha hızlı büyümesini sağlasa da, lezzeti etkileyen asıl faktör bu değil. 🍉 Eğer karpuz, şekerini ve aromasını tam olarak geliştiremeden erken hasat edilirse, o kendine has şekerli tadı yerine ham ve "kabaksı" bir tat hissedebiliyoruz. Yani özetle; sorun aşıda değil, sabırsız davranılıp erken hasat edilen karpuzda! 💡#karpuz #kabak #tarım #hasat #keşfetteyizzz
Artık sadece karpuzda değil her şey de kabak tadı var
2026-06-21 18:07:18
35
filiz :
herseyimizde hile var
2026-06-22 07:19:42
4
musteam :
eskiden bir tarlaya iki yıl üst üste karpuz ekmezlerdi . ekimden önce tavuk gübresi yada başka hayvansal gübreler kullanılırdı .ve tatlı karpuz haziran sonunda başlardı .çekirdeklerini atmazdık çok lezzetli çekirdekleri olurdu ve kara karpuz ekerlerdi . sonra israil karpuzu ekmeye başladılar , ne karpuzun tadı kaldı nede çekirdeğinin . sadece geçen yıl afganistan dan gelen çekirdekten olmuş karpuzun çekirdeğini yedim çocukken yediğimin aynı tadıydı . demek ki tad değişmemiş ürünler değişmiş tamamen ticari bakılıyor
2026-06-22 08:00:29
4
Fazıl Karan :
Çekirdeksizlerde kabak tadı yok, ama biraz pahallı..
2026-06-21 12:43:38
2
hsn553434 ist. :
eski karpuzlar yok,tamamen ticarete dayalı üretim var.ğenetiği değişti herşeyin tadı tuzu kalmadı.ğıdada denetimi sıfır,yiyeceklerden dolayı herkes hasta.
2026-06-21 18:00:58
3
01 ADANALI :
öylede deyil çok su verlirsede tat olmaz
2026-06-21 16:21:49
1
barış :
Adana'da kabak aşısı çıkana kadar üreticiler karpuz dikilen tarlaya 7 yıl karpuz dikilemez derlerdi verim düşer hastalık çoğalır diye tarla degistirirlerdi nadas ve çeşit değiştirirlerdi
2026-06-22 00:42:26
1
Aytaç :
49 yaşındayım Adana'da bildiğim 49; yıl hatta daha fazla süredir ekilen karpuz tarlaları var tek ürün her yıl ve tad aynı kabak falan da değil çekirdeğinden tohum yapılır sorun yeni nesil karpuzlar da
2026-06-21 16:07:13
6
monizmonizz :
Hiç tat tuz kalmadı besinlerde lanet olsun doğalına bırakın oynayıp durmayın şu bitkilerle
2026-06-22 09:32:30
0
nnk_52_55 :
aynı insan gibi çabuk büyüyor ama olgun degil
2026-06-22 07:31:50
2
Oktay Alan :
Kabak tadı vermez, damarlı lif yüzünden sünger gibi olur.Kabak tadı ne alaka.
2026-06-21 20:37:22
0
sevgi güzel :
nerde yoğun şekil tarım yapılıyor
2026-06-21 14:41:00
1
minyeliibrahim :
Peygamberimiz kabağı severim diyor belkide kabağın böyle bir güzelliği işaret ediliyor olabilir
2026-06-21 20:18:24
0
altayyhann :
ya sonunda da yediğimiz karpuzlarda kabak tadı ve ayrıca son 2-3 yıldır hissettiğim farklı bir tat ve koku hiç eksik olmuyor
2026-06-21 21:10:26
2
Sansar Sedat :
icad edenin.....
2026-06-21 12:35:59
0
Murat Yaman :
kabak aşısı karpuz çok beklesede o şeker oranini veremez
2026-06-21 15:25:45
0
reiss :
bu iş kabak tadı verdi
2026-06-21 16:39:56
6
ali aga :
domatesin bile tadı yok.
2026-06-21 22:36:17
2
Halil efe :
kabak aşılı karpuz 🍉 yasak diye biliyorum ama sürekli yediğimiz kabak aşılı karpuz neden acaba
2026-06-22 05:38:38
1
Éleh.72 :
Hocam icindeki lifler nasil gider
2026-06-21 12:36:30
1
dende3506tuekben robloxismden :
Kabak aşılı olan çekirdeği ufak olur.
.
Gerçek karpuz 🍉 çekirdeği büyük olur..
.
.
2026-06-21 10:46:24
0
userdeğil :
fiyat düşmeden erken hasat ediyorlar en büyük etken bu
2026-06-21 11:07:17
1
MoonLight :
Almayın kardeşim almayın ellerinde kalsın
2026-06-22 11:16:59
1
Kuray doruk Akerman :
bravo
2026-06-21 12:39:35
2
KAYI BEY :
Ha karpuz ha kabak önemli değil, karpuz sandığımız insanlar kabak çıkıyor
2026-06-21 16:34:35
1
To see more videos from user @agrobilim, please go to the Tikwm
homepage.