@iirangard: یه روستا وسط کویر یزد که مردمش هنوز با زبان ایران باستان حرف میزنن! کلانتره یه روستای زرتشتینشین که انگار از دل تاریخ بیرون اومده! اینجا مردم هنوز مثل دوران ساسانیان زندگی میکنن درِ خونهها چوبیه، تو هر خونه یه آتشکدهی کوچیک روشنه که خاموش نمیشه میگن: «روشنایی یعنی زندگی» و آتیش براشون مقدستر از هر چیزه. اینجا زمان نمیگذره… زبانشون با ما فرق داره، به خدا میگن «اهورا»، به صبح میگن «روشنبام»، و سلامشون «اَشِموُهو»ـه — نیکی و راستی بر تو باد تو کلانتره هنوز جشنهای مهرگان، سده و نوروز مثل دوهزار سال پیش برگزار میشه، با لباس سفید، سرود باستانی و آتیشی که شب کویر رو روشن میکنه اگه به ایرانی بودنت افتخار میکنی، لایک کن و پیجمو فالو کن تا از محتوا های جذاب جا نمونی