@aradurak.dan: “Elmada çok kurt gördüm ama limonda hiç görmedim.” Bu cümle aslında meyvelerden değil, insan doğasından bahseder. Dışarıdan tatlı görünen şeyler bazen daha kolay bozulur. Ama daha sert, daha “ekşi” görünenler çoğu zaman kendini daha iyi korur. 🧠 Psikolojide bu, sınır koyma ve korunma davranışı ile ilişkilendirilebilir. İnsan her ortama aynı açıklıkla yaklaşmak zorunda değildir. Herkese aynı yumuşaklığı göstermek, her zaman güvenli bir alan yaratmaz. Buradaki “tatlı olmamak” aslında kaba olmak değil. Her insana, her durumda aynı şekilde açılmamak demektir. Çünkü herkes aynı niyetle yaklaşmaz. Ve insan zamanla şunu öğrenir: Sadece iyi olmak değil, kendini koruyabilmek de bir olgunluktur. “Elma” burada kırılganlığı, “limon” ise sınırları temsil eder gibi düşünülebilir. Ve bazen hayatta kalmanın yolu daha az tatlı olmaktan geçer. Ama en önemlisi şudur: Ne tamamen sert olmak…. ne de herkese açık olmak. Dengeyi bulabilmek. Klinik Psikolog- Psikolojik Danışmanlarımızdan DM aracılığıyla veya "[email protected]" adresine mail atarak randevu oluşturabilirsiniz. Sizce insanı daha çok koruyan şey nedir: yumuşaklık mı, sınır koymak mı? Credit için DM atabilirsiniz. #sad #sadpost #üzgün #insanilişkileri #sınırlar #psikolojikanlatı #ruhsagligi #farkındalık #terapidili #zihinsağlığı #psikolojikdanışmanlık #duygusalzeka #özsavunma