@thegyptianadya: حتى الفرحة بوظتوها علينا. بجد إيه السبب اللي يخلي حد يسيب المكان بالشكل ده و يبوظ البين باجز و يطلعوا منها الفلين؟ الفان زون كانت معمولة عشان الناس تفرح وتتجمع وتشجع منتخبها، والدخول كان مجاني بالكامل، ومحدش دفع أي مقابل للاستمتاع بالمكان. للأسف، اللي حصل في النهاية خلّى شكل المكان يبقى سيئ جدًا، وده شيء يزعل أي حد كان موجود أو ساهم في تنظيم اليوم. وبعدين لما بعد كده بعض الفعاليات أو الخدمات تبقى برسوم أو بقيود أكتر، هنرجع نسأل ليه؟ الحفاظ على الأماكن والخدمات المتاحة لينا مسؤولية كل واحد فينا. المفروض نخاف على ممتلكات بلدنا ونحافظ عليها كأنها بتاعتنا، لأن في الآخر هي معمولالنا كلنا. وكمان، هل فكرنا في الناس اللي هتيجي بعدنا؟ أو في الناس اللي هتشتغل ساعات عشان ترجع المكان زي ما كان؟ الفرحة جميلة، لكن الأجمل إننا نسيب المكان بنفس الشكل الجميل اللي لقيناه عليه و الاحترام بيبان في تصرفاتنا قبل اي شيء و الناس دي لازم تتحاسب #egypt #🇪🇬 #مصر #fyp #foryou