@mehdiattia91: @NMBS als dit waar is zijn jullie letterlijk ratten. Dit is onnodig voor mij ..... ik hoop dat het geen waar is.... #trein #gent #Vlaanderen #boete #belgie

Shmehdiii
Shmehdiii
Open In TikTok:
Region: BE
Wednesday 24 June 2026 10:03:26 GMT
175841
13475
205
2438

Music

Download

Comments

lowiek_lvns
Lowiek_Lvns :
Overheid heeft geld te kort zo als gewoonlijk
2026-06-24 11:00:58
1998
thejerryexperience
JerrysAdventures :
Betaalt NMBS ons dan ook €500 telkens ik ergens te laat ben omdat er alweer te weinig personeel beschikbaar is?
2026-06-24 16:41:29
902
anna_montana04
Anna <3 :
Of een ticket kopen voor een trein die niet komt opdagen🥰
2026-06-24 13:48:46
500
hey.tinnie
tinniiiieee :
ik koop alleen een ticket als ik de trein effectief zie afkomen. no way da ik geld verlies omda den nmbs nie kan functioneren op ne random dinsdag
2026-06-24 17:58:10
281
leonkennedy581
LeonKennedy :
Betalen voor een trein die niet aankomt????
2026-06-25 03:21:37
70
midnightdreamer97
midnightdreamer97 :
‘For why?’😭
2026-06-24 10:33:55
816
catjanam
CatjanaM :
zolang dat niet is afgesloten, is dat toch openbaar? 🤷
2026-06-24 13:54:45
252
te.laat4
Te Laat :
500 euro 🤣 ik ga mij verkleden als conducteur.. ik heb ook geld nodig.
2026-06-24 15:25:46
45
annelies.van.keer
Annelies Van Keer :
Uhm, ik moet elke vrijdag en zondag mijn kinderen ophalen en afzetten op het perron voor hun trein. Dus dan moet ik een ticket kopen voor een trein die ik niet gebruik? 😳😳😳
2026-06-24 12:45:26
63
dizzy.official2000
Dizzy.Official :
Een station is eigendom van de overheid dus betaald door de belasting betaler en toegankelijk voor elke burger dat is een gebouw van de burger
2026-06-24 10:48:26
59
dima.labas2
ewa :
Dit is niet rechtsgeldig, aangezien er geen afgebakende zone met rode markering is aangeduid.
2026-06-24 13:37:12
69
huplaaaaaaaa
hupla_niels :
Er wordt nu gedaan alsof de NMBS plots een nieuwe regel heeft ingevoerd waardoor je niemand meer mag ophalen of uitzwaaien op het perron, maar dat klopt gewoon niet. Dit is al jarenlang de bestaande regeling. De basisregel is heel eenvoudig: wie zich op het perron bevindt, moet in principe over een geldig vervoersbewijs beschikken. Dat staat al jaren zo in de voorwaarden van de NMBS. Mensen die nu verbaasd reageren dat ophalen of uitzwaaien niet meer zou mogen, lijken die regels al die tijd gewoon niet gekend te hebben. Ook het verhaal rond hulpbehoevende personen wordt vaak te eng geïnterpreteerd. Een hulpbehoevende persoon is niet alleen iemand die slecht te been is of niet zelfstandig naar het perron kan gaan. Hulp kan veel ruimer zijn. Als je je partner, vriendin, vriend, ouder of familielid begeleidt naar het perron, een koffer of rugzak draagt, helpt met de weg te vinden of gewoon ondersteuning biedt, dan ben je die persoon ook aan het begeleiden. In de praktijk verandert er dus weinig tot niets. Je mag nog altijd iemand naar het perron begeleiden of iemand op het perron gaan ophalen. Als er controle is, zal je wel moeten kunnen uitleggen waarom je op het perron bent. Controleurs kunnen vaststellen dat je effectief iemand begeleidt of komt ophalen. Wie daar een geldige reden voor heeft, hoeft zich geen zorgen te maken. Wie zonder reden op het perron rondloopt en geen geldig vervoersbewijs heeft, riskeert uiteraard wel een boete. De echte verandering is dus niet de regel zelf, maar de handhaving ervan. De NMBS heeft aangegeven dat er strenger gecontroleerd zal worden op een regeling die al jarenlang bestaat. Daarom is het wat vreemd om te doen alsof dit een nieuwe maatregel is die het ophalen of uitzwaaien onmogelijk maakt. Dat is simpelweg niet het geval.
2026-06-24 15:23:42
23
echocosx
˗ˏˋ Echo ‧˚꒰🌀୭ ˚. ᵎᵎ :
dit is echt zo insane 😭
2026-06-24 15:02:45
40
lucas.b1504
Lucas :
Dan werwacht ik ook een vergoeding van 500 als ik een ticket heb gekocht voor een trein die niet aankomt
2026-06-25 13:43:28
20
benballasina
Ben Ballasina :
Ik had zo ver nog niet gedacht. Is wel erg die boete echt overdreven!
2026-06-24 18:56:08
17
joenetje
joenetje :
en ik sta te wachten met mijn vriendin tot ze vertrekt .. ik moet niet met de trein... 🤷🏻‍♂️🫣
2026-06-24 20:11:59
20
onmarssarah
onmarssarah |-/ :
en als je trein niet komt opdagen en je gewoon zou wachten voor de volgende trein, maar dus wacht om een ticket te kopen, wat dan 😂
2026-06-24 10:21:53
63
nodont_askme
🚂🚃🚃🚃 :
Dus ik mag niet naar de treintjes meer kijken
2026-06-24 13:00:41
54
luna_lpr97
Luna_Lpr :
Ik die dit ziet nadat ze vandaag een uur in een hete trein zonder airco gezeten heeft 🥲
2026-06-24 16:16:46
12
user230358344
user230358344 :
Als de trein te laat komt dan riskeert de NMBS €600 boete.
2026-06-24 19:36:00
14
dirk.de.turck
Monkey 5201314 :
is in die prijs van 500€ dan ook al je treinticket inbegrepen of moe je daar dan nogʻ eens voor betalen , ja zo wordt het extra duur . de wet zegt toch dat je mensen in nood moet helpen , dit is bij wet verplicht maar dan kost je dan 500€ zo simpel is dat toch .
2026-06-24 18:08:46
5
periodiek
Periodiek :
echt stom soms ga ik naar train perrons om gwn treinen te bekijken 🥀
2026-06-24 12:54:29
41
To see more videos from user @mehdiattia91, please go to the Tikwm homepage.

Other Videos


About