@maimaherrr7: كل سنة وأنتم طيبين يا حبايب القلب انتو 🤍 نزلتلكم احلي عاشورة هتعملوها في حياتكم بدري عشان تلحقو تعملوها و تهدو بيها حبايبكم و يا سلام بقي لو تطلعوها لوجه الله في الجو الحر ده هتاخدوا احلي ثواب 🤍 المقادير : كوباية قمح منقوع ليلة او ٥ ساعات و بعدين نشيل مياه بتاعتها و في حلة علي النار ننزل القمح و نغطيه ب ٣ كوباية مياه مغلية و نغطي نعاير بنفس الكوباية اهم حاجة و بعد ما نتأكد ان القمح استوي نروح نازلين بكيس لبن بخيره و كيس كريم شانتيه اختياري و كيس كريم كراميل اختياري و نص كوباية سكر ابيض و في كوباية نحط ملعقة كبيرة نشا و نص كوباية لبن و ندوب النشا و ننزل علي الخليط و نقعد نقلب لحد ما القوام يتقل معانا و بعدين نطفي النار و بالهناااااا حتيط كراميل علي الوش و شوية بندق متحمص علي الوش و اااااااه يا قلبي علي الحلاوة #ملكة_الملوخية_والمحشي #مي_ماهر #مي_ماهرر #maimaher7 #maimaher