@foodbloom4: #creatorsearchinsights درست کردن این ترشی بندری خیلی راحته و در عین حال خیلییی هم خوشمزس برا درست کردنش هر سبزیجات ک دوست دارید میتونید بریزید .من گل کلم و بادمجون و هویج و کرفس و فلفل تند و سیر گذاشتم.همه رو ریز خرد کردم و کنار گذاشتم . تو ی قابلمه رب گوجه رو با ی کوچولو سرکه هم میزنیم تا یکدست بشه بعد بقیه سرکه رو اضافه میکنیم و روی حرارت میزاریم.مقدار رب گوجه به این صورته که به ازای هر لیوان سرکه یک قاشق رب گوجه میزاریم (من یک لیتر سرکه گذاشتم با ۵ قاشق رب گوجه .مقدار سبزیجاتم ک کلا دست خودتونه)به رب گوجه و سرکه ،یک قاشق غذاخوری نمک و ی قاشق فلفل قرمز و یک قاشق مرباخوری هم زردچوبه اضافه میکنیم و هم میزنیم (فلفل هم که مقدارش دست خودتونه ولی این ترشی خوشمزگیش به تند و تیزیشه😋) وقتی شروع کرد به قل خوردن سبزیجات سفت تر مثل کلم و هویج و بادمجون و کرفس رو اضافه کردم ۵ دقیقه بعد از روی حرارت برداشتم و اجازه دادم از حرارت که افتاد سیر و فلفل و پودر تخم گشنیز و سیاه دونه رو اضافه کردم و تو دبه ایی که از قبل شستم و خشک کردم ریختم و ۴-۵ روز بعد هم امادس ✋🏼 #ترشی #ترشی_بندری#غذا #اکسپلور