@encikayien: Setuju atau ada pengalaman sendiri? Kongsi pendapat di ruangan komen. #avoidantattachment #dismissiveavoidant #fearfulavoidant #selfawareness

Encik Ayien
Encik Ayien
Open In TikTok:
Region: MY
Sunday 19 July 2026 03:13:35 GMT
63769
3619
271
313

Music

Download

Comments

latishah89
Aishah29 :
tahap dia nk letak kita as priority tu bkn skejap.. trsgt2 slow.. 9 taun sy bertahan.. on off je relay tu.. asik sy yg dtg blik tuk baiki hbungn.. smpi tahun ke 9 prasaan sy habis.. xde dh.. & sy decide utk stop.. die xde ckp ape sidai sy sminggu pstu trus block sy smua tmpt.. sng hidup avoidant ni, dia mmg hanya pk diri dia je.. jd xyhla girls, awal2 knp dia dh pnyakit cmtu,,run ok!
2026-07-19 12:19:45
188
lynda_haslynda
.💔 :
tapi avoidant tak kaki perempuan cuma, dia tak ambil tahu😭
2026-07-20 07:47:45
56
aliahazren
عاليه :
Weh. I rasa terseksa baru setahun, macam mana yang bertahun tahun ni
2026-07-20 05:39:16
24
liya_zainal16624
🍁𝒀𝑨𝑵𝑨 𝒁𝑨𝑰𝑵𝑨𝑳🍁 :
attachments avoidant.. diri dia, dunia dia bru pasangan.. bila mood dia okey, kite disayang².. bila mood dia down, kite dipinggirkan.. cari bila perlu,, bila ad problem diam dan menjauh.. dtg balik mcm tkde pape yg terjadi.. 3years it really tired.. [wronged]
2026-07-19 18:43:20
50
dida_ajib
Dida Ajib :
Nak sampai ke secure attachment tu mungkin makan masa 10 tahun pulak. Pastu perasaan kita pulak makin hilang😂
2026-07-19 08:22:51
49
harisdead666
☽◯☾ :
tapi pelik, dia tak suka kalau kita ikut style dia 😒 kalau kau tak suka update so aku pun takyah update lah pastu sebok tanya ( kenapa tak update? aku ni dah tak penting ke? ) pastu suka sidai orang lama² palau chat, pastu bila aku buat camtu pandai pulak nak emosi 😒 so tak adil kalau hubungan tu berat sebelah takde give and take
2026-07-24 13:05:12
12
bunga0344
pawana_salju🍃 :
Avoidant+nonchalant lg musibat🤣
2026-07-26 09:44:30
16
serenelle_sevensix
Serenelle :
takyah buang masa dan siksa mental. dah mpk ciri2 avoidant, angkat kaki you, and chow! no need say gudbye.
2026-07-19 14:32:16
25
iamperfectlyimperfect369
Fatin And Kids :
Aku kan..... Dah jumpa narcissist, avoidant, nonchalant. Sampai aku rasa dah tak wujud dah lelaki normal. Takut nak kawan dgn sesiapa. Sbb dieorg mcm alien yg bersepah². Kalau sebut ttg benchmark, cukup ayah aku jd benchmark. Betapa untungnnya ummi aku. Hidupnya santai saja sampai hujung NYAWA. Susahnya nak jumpa org mcm ayah aku, yg SENTIASA ada utk ummi aku, up and down. Sakit dijaga, susah dibantu, nak pergi mana dibawa, nak apa ditunaikan. Mudah dan bahagia. 💐💐 Ayah aku set benchmark yg terlalu TINGGI sampai aku dah tak boleh jumpa org mcm ayah aku. Untung arwah ummi. 🤍🤍
2026-08-11 14:04:08
15
ranmayasha2381
maya352765 :
monkey branching jgn lupa guys
2026-07-21 00:12:06
13
wanedogawa2792
⎯⎯ ʟᴏɴᴇ ᴡᴏʟꜰ ⎯⎯ :
avoidant sebenarnya trlalu fikir ke depan, mcm saya, relationship terakhir saya, saya ada masalah fmly n masalh kewangan, saya sggup tinggalkn partner saya coz saya rsa saya tk layak dgn dy, dy pujuk saya, but saya menghilg, saya kembali dekt ex lps saya dh stabil but ex kata dy rasa mcm tiada streak dh, sedgkan ex saya la yg awl² dlu obses n usha saya msa kmi kenal awl². btw skrg ex dh ada org bru but saya tk kish yg penting dy bhgia itu cukup utk saya.
2026-07-20 06:07:36
17
fionawinters
cinnamonrolls⋆.𐙚 :
pernah menjalinkan hubungan dgn avoidant selama 1 tahun lebih.. memang betul pasangan tu last sekali.. sakit tu Allah saja yg tahu 😞😢
2026-07-19 11:15:37
15
itsnratrhms_
Nratrah_ :
sy bbrapa bulan ja dgn org avoidant ni trus cau bila dia ignore 2minggu. speechless bila baca komen ada org brtahan smpai 9 ke 10tahun🥹 kuatnyaaa koranggg😭
2026-07-20 01:32:13
16
hwbt501
farisz :
dia avoidant, dituduhnya kita selfish hahaha..tak cermin diri
2026-07-23 05:34:13
7
annamaisara1001
Hanna_maisarra🎀 :
baru prasan my ex jenis avoidant .. diam ..menghilang bila ada sesuatu yg buat dia stress .ajk berbincg tk mnjadi bg dia diam dn ghosting itu lebih baik ...selalu rasa di abaikn. penat mengemis beria .. finally undur diri lebih baik wlupm jenuh pujuk hati .mmg sakit sgt but now dah hmpir pulih...
2026-07-30 08:27:42
5
hannyfarel
🌹Hanny🌹 :
saya pernah kenal org avoid ni mmg memenatkan mental hanya Bertahan 3bulan je kenal Saye Terus blok semua akses sebab penat layan org timbul tengelam sesuka hati Dia😞
2026-07-19 12:46:55
8
nurcaramel_94
𝗪𝗠𝗥.ᵐᶦˢˢყคყค :
Setuju. Sebab sebanyak mana effort y kita beri kalau si avoidant tak nak berubah,dia xkan berubah. 5 tahun dgn si dia dri berkawan sampai bertunang. Ada turun naiknya sempat putus sekejap tapi sy(anxious) bersyukur tunang sy (avoidant)pilih utk sama² berubah,outgrow the older versions of ourselves and fix hubungan ke arah lebih baik.
2026-07-20 04:32:23
9
cherylia1
cheryls :
udahlah mau tau atau gak nya, menurutku avoidant itu gak layak buat dicintai, sakit loh kita disuruh memaklumi semua hal tanpa peduli kita gimana, cuma mau dingertiin terus menerus
2026-07-19 14:34:22
9
sitifatimah6463
Emma :
kalau mcm tu cuba jadi sebahagian dlm urusan pasangan kita.. contoh jadi rakan sekerja.. kalau suka jumpa dia hari2.. tapi kalau diabaikan cari pasangan lain dan terus kawin itu yg saya buat
2026-08-06 03:31:04
2
noname669977
No name :
Sakit sgt..
2026-09-01 14:08:47
1
me.daniaa5
Me Daniaa :
tiba2 bf avo cerita kalau dia stres sgt,die dah nk gile betul,dia kena tipu membe dia,betul2 teruk sampai nk nangis dah,x tido berhari2,selalunya tak pernah pun dia nk cite,balas mesej pun sesekali je kalau sempat lah,ini dia sampai minta tlg dengan aku...macam pelik jer ..so itu kenapa lah kut ?so saye kena buat apelaa time dia cam tu aihhh😅
2026-09-02 00:11:28
1
ieja_4
🎧 𝑷𝒖𝒕𝒓𝒚 𝒆𝑹𝒊𝒆𝒛𝒂 :
😂yep..tq
2026-07-22 12:32:54
1
srdragneeeel
skipper :
sampai hati..
2026-07-20 04:01:32
1
muhdmar
muhdmar :
11 tahun hadap perangai avoidant ahahahah✌
2026-07-21 05:53:32
2
endless_snowfall
AI Storyweawer :
disorganized/ fearful avoidant xde ? versi isteri
2026-07-23 09:53:35
1
To see more videos from user @encikayien, please go to the Tikwm homepage.

Other Videos


About