@reinalum: Seriously, dari dua2 negara, ada je comment mcm ni. Tolong la kalau ye pun tak bijak, tak perlu kot melaga-lagakan SEAblings. Nanti semua rugi. It's so obvious rakyat & kerajaan tak nak isu ni berleluasa. #aviation #klia #malaysiaairlines #pilot

Reina Lum
Reina Lum
Open In TikTok:
Region: MY
Saturday 08 August 2026 11:58:49 GMT
76476
4036
203
156

Music

Download

Comments

norhsyati.ab.yati
Norhsyati AB Yati yati :
Komen yg menampakkan kebodohan mereka. Jgn perduli sis.
2026-08-08 12:31:41
507
sha95691
Sha :
Their imagination is running wild. 😭 dunia khayalan~ dunia impian~ but honestly ada je orang Malaysia yang macam ni juga. Sampaikan I fikir “woah chill. Which Indonesian/Malaysian hurts you, bro” sebab jelas sangat kebencian tu 😭
2026-08-08 15:01:26
217
kodname2509
KD :
I pun pernah kena geledah luggage kat airport Bali in 2019. I've been to Indonesia so many times before but that was the first time kena macam tu. Petugas kata I was randomly chosen sebab I solo traveler. Tapi nothing happened la sebab bukan bawa benda-benda terlarang..
2026-08-08 23:32:32
10
leon.kennedy40
leon kennedy :
as Indonesian i felt embarrassed By those comment. but mereka ini loud ignorant drive by hate and stupidity... memang wajib ditegur apalagi kalau sudah keterlaluan... but i need to say that majority of indonesian banyak yg waras dan tidak mudah berasumsi dan menyebarkan kebencian...
2026-08-08 17:45:08
122
bravoalphabravoindia
Ali :
Reina just ignore jer depa tu... mmg kalau baca sakit jer hati
2026-08-08 12:04:27
80
afidhaqqiqi
EL D. HASKEY :
"Malaysia denial syndrome" IS INSANE
2026-08-09 04:23:39
12
blackemperor666
penggunainternet34 :
bayangakan jika kes ni dibalik indonesia, so malaysian will angry with racist 🤣
2026-08-08 20:55:30
43
deffiena_
deffiena_ :
Sakit hati kan baca comment masing2.
2026-08-08 13:47:25
50
black.dragon1000
Black Dragon :
kita kalau bijak, tak perlu layan atau fokus komen yang tidak educated
2026-08-08 15:51:05
11
kayamajid
Dr kay majid :
We are too busy trying to create a better Malaysia. Ada je orang yang cemburu.
2026-08-08 13:01:02
37
munie218
CTMunie :
yup 🙂‍↕️, org2 yg Komen tu, dia ambik info negatif je, yg baik semua dia buang.. sbb tu lah asyik nk cari salah org aje 😮‍💨
2026-08-08 13:07:29
45
sarliustamasoleng5
Sar_lius :
Jgn di layan kak koment kotor begitu.
2026-08-08 12:28:09
23
ezuandeq
Ezuan :
masalah nya dlm badan unifom kat klia tu pun byk xjujur, byk sgt rasuah yg buruk nama malysia
2026-08-08 14:00:05
28
habib0509
Lady LoadMaster :
hurm itulah ...Apalah mereka fikir ni
2026-08-08 12:42:26
15
nnn.damdam
damii :
i stop giving a fck dgn komen mcm tu cause you bagi them hundreds of fakta sekalipun, they will believe what they want to believe. most of the time dorg komen sekadar utk menjatuhkan, bkn sbb betul2 kisah dgn kes mcm ni.
2026-08-09 13:38:55
23
qeylaz
Qeyla :
takyah layan...3rd mentality mmg cmtu...dorg main hentam je tu
2026-08-08 17:54:38
10
ania78221
ania :
pelik betul salahkan negara lain atas kemunduran negara sendiri..
2026-08-09 11:02:03
17
blackemperor666
penggunainternet34 :
so dmna cctv di KLIA, kenapa malaysia tak berani tunjuk tu cctv dan semua yg tertangkap itu dari malaysia, so problem is in malaysia
2026-08-08 18:06:01
9
want.an
h :
next week rupiah turun
2026-08-09 04:10:22
5
_hazran_
wiinnnn___ :
Yang bermasalah 1 orang tapi diaorang salah kita seluruh rakyat Malaysia bersalah meanwhile waktu ada rakyat diaorang buat masalah tahu pulak cakap itu kerja para oknum2 jangan salahin kita semua begitu ya gaisss 🗿
2026-08-08 20:31:07
0
ocha5322
@ ocha @ :
itu peribahasa dr INDONESIA lah.. BERSATU KITA TEGUH,.BERCERAI KITA RUNTUH..
2026-08-10 15:27:49
2
flower.me76
FLOWER 🌺 Me :
cukup dengar dan baca berita jer pasal kes ni... tak perlu pun ke komen dan berdebat dengan org yg tinggalkan komen bodoh... kadang2 entahlah... suka tuai amarah dan jadi batu api... padahal ada penyelesaian dan berita mcm ni buat kita sedia maklum, ada bnyk benda kita kena perbaiki... sebab rugi... Malaysia kena proaktif tahan dan terus kenakan hukuman terhadap kelompok ni dalam Malaysia. kena ada hukuman berat.
2026-08-08 14:17:46
1
bandarstory4
ꦗꦢꦶꦠꦾꦱꦺꦠꦾꦮꦤꦿ :
memang susah netizen Malaysia sama indonesia heran banget gw .kadang gw juga risih antara netizen Malaysia suka nyerang media indonesia dan kebalikannya indonesia suka serang media Malaysia aneh banget dah .
2026-08-09 13:00:19
3
tato_valentine2002
Tato Valentine :
Kak Reina ade follow up kes Rohingnya tak? makin senyap kes ni...nak paham ni kes racial isu ke?
2026-08-10 13:45:38
1
nonuser980
𝕭ℯ_ℳ𝖎𝓃𝖊🐧 :
LOL....ntah dri mna khabar angin dorang dpt..sedangkan sumber pertama dri us/china..s.malaysia dn Indonesia adalah laluan, jika 2 negara yg jaga laluan tu fight guess who masuk offering? ksian geng2 sebelah sana yg cuba bagi maklumat yg tepat utk pengatahuan tapi di katakan haox pelik2 dri dulu mcm tu..
2026-08-08 20:34:35
4
To see more videos from user @reinalum, please go to the Tikwm homepage.

Other Videos


About