@reinalum: Seriously, dari dua2 negara, ada je comment mcm ni. Tolong la kalau ye pun tak bijak, tak perlu kot melaga-lagakan SEAblings. Nanti semua rugi. It's so obvious rakyat & kerajaan tak nak isu ni berleluasa. #aviation #klia #malaysiaairlines #pilot
Komen yg menampakkan kebodohan mereka. Jgn perduli sis.
2026-08-08 12:31:41
507
Sha :
Their imagination is running wild. 😭 dunia khayalan~ dunia impian~ but honestly ada je orang Malaysia yang macam ni juga. Sampaikan I fikir “woah chill. Which Indonesian/Malaysian hurts you, bro” sebab jelas sangat kebencian tu 😭
2026-08-08 15:01:26
217
KD :
I pun pernah kena geledah luggage kat airport Bali in 2019. I've been to Indonesia so many times before but that was the first time kena macam tu. Petugas kata I was randomly chosen sebab I solo traveler. Tapi nothing happened la sebab bukan bawa benda-benda terlarang..
2026-08-08 23:32:32
10
leon kennedy :
as Indonesian i felt embarrassed By those comment. but mereka ini loud ignorant drive by hate and stupidity... memang wajib ditegur apalagi kalau sudah keterlaluan... but i need to say that majority of indonesian banyak yg waras dan tidak mudah berasumsi dan menyebarkan kebencian...
2026-08-08 17:45:08
122
Ali :
Reina just ignore jer depa tu... mmg kalau baca sakit jer hati
2026-08-08 12:04:27
80
EL D. HASKEY :
"Malaysia denial syndrome" IS INSANE
2026-08-09 04:23:39
12
penggunainternet34 :
bayangakan jika kes ni dibalik indonesia, so malaysian will angry with racist 🤣
2026-08-08 20:55:30
43
deffiena_ :
Sakit hati kan baca comment masing2.
2026-08-08 13:47:25
50
Black Dragon :
kita kalau bijak, tak perlu layan atau fokus komen yang tidak educated
2026-08-08 15:51:05
11
Dr kay majid :
We are too busy trying to create a better Malaysia. Ada je orang yang cemburu.
2026-08-08 13:01:02
37
CTMunie :
yup 🙂↕️, org2 yg Komen tu, dia ambik info negatif je, yg baik semua dia buang.. sbb tu lah asyik nk cari salah org aje 😮💨
2026-08-08 13:07:29
45
Sar_lius :
Jgn di layan kak koment kotor begitu.
2026-08-08 12:28:09
23
Ezuan :
masalah nya dlm badan unifom kat klia tu pun byk xjujur, byk sgt rasuah yg buruk nama malysia
2026-08-08 14:00:05
28
Lady LoadMaster :
hurm itulah ...Apalah mereka fikir ni
2026-08-08 12:42:26
15
damii :
i stop giving a fck dgn komen mcm tu cause you bagi them hundreds of fakta sekalipun, they will believe what they want to believe. most of the time dorg komen sekadar utk menjatuhkan, bkn sbb betul2 kisah dgn kes mcm ni.
2026-08-09 13:38:55
23
Qeyla :
takyah layan...3rd mentality mmg cmtu...dorg main hentam je tu
2026-08-08 17:54:38
10
ania :
pelik betul salahkan negara lain atas kemunduran negara sendiri..
2026-08-09 11:02:03
17
penggunainternet34 :
so dmna cctv di KLIA, kenapa malaysia tak berani tunjuk tu cctv
dan semua yg tertangkap itu dari malaysia, so problem is in malaysia
2026-08-08 18:06:01
9
h :
next week rupiah turun
2026-08-09 04:10:22
5
wiinnnn___ :
Yang bermasalah 1 orang tapi diaorang salah kita seluruh rakyat Malaysia bersalah meanwhile waktu ada rakyat diaorang buat masalah tahu pulak cakap itu kerja para oknum2 jangan salahin kita semua begitu ya gaisss 🗿
2026-08-08 20:31:07
0
@ ocha @ :
itu peribahasa dr INDONESIA lah..
BERSATU KITA TEGUH,.BERCERAI KITA RUNTUH..
2026-08-10 15:27:49
2
FLOWER 🌺 Me :
cukup dengar dan baca berita jer pasal kes ni... tak perlu pun ke komen dan berdebat dengan org yg tinggalkan komen bodoh... kadang2 entahlah... suka tuai amarah dan jadi batu api... padahal ada penyelesaian dan berita mcm ni buat kita sedia maklum, ada bnyk benda kita kena perbaiki... sebab rugi... Malaysia kena proaktif tahan dan terus kenakan hukuman terhadap kelompok ni dalam Malaysia. kena ada hukuman berat.
2026-08-08 14:17:46
1
ꦗꦢꦶꦠꦾꦱꦺꦠꦾꦮꦤꦿ :
memang susah netizen Malaysia sama indonesia heran banget gw .kadang gw juga risih antara netizen Malaysia suka nyerang media indonesia dan kebalikannya indonesia suka serang media Malaysia aneh banget dah .
2026-08-09 13:00:19
3
Tato Valentine :
Kak Reina ade follow up kes Rohingnya tak? makin senyap kes ni...nak paham ni kes racial isu ke?
2026-08-10 13:45:38
1
𝕭ℯ_ℳ𝖎𝓃𝖊🐧 :
LOL....ntah dri mna khabar angin dorang dpt..sedangkan sumber pertama dri us/china..s.malaysia dn Indonesia adalah laluan, jika 2 negara yg jaga laluan tu fight guess who masuk offering? ksian geng2 sebelah sana yg cuba bagi maklumat yg tepat utk pengatahuan tapi di katakan haox pelik2 dri dulu mcm tu..
2026-08-08 20:34:35
4
To see more videos from user @reinalum, please go to the Tikwm
homepage.