@perempuanselamat: jangan terus bagi bila polis nak spot check kereta awak. peguam pesan awak kena buat 2 benda ni dulu

PerempuanSelamat
PerempuanSelamat
Open In TikTok:
Region: MY
Monday 17 August 2026 08:02:56 GMT
898890
70460
910
38678

Music

Download

Comments

mariaomarz
MarShopZone :
aku penah kena. polis suruh buka bonet kereta. dorg geledah pastu tunjuk 3 paket mcm ganja,tekejut aku. Bia aku ckp aku xtau sbb ni kereta arwah ayah,ayah baru meninggal 1minggu,aku dgr weh dorang kata "kesian lah pulak ayah baru meninggal" pastu suruh aku balik😩
2026-08-17 17:34:58
7277
sykeeeeeee7007
helena :
suami prnh kena. masa tu otw nk g keje. nasib baik time tu suami tgh otp dgn sy. kereta peronda tahan suruh ke tepi. sy x bg suami end call. sy dgr polis check lesen suami mmg dh mati sbb masatu sehari lps bday suami. polis tu ada tye dr mana nak ke mana, keje mana apa semua. tetiba polis tu kata kena pegi balai ni check urine apa semua kena tahan lokal la apa la. pastu suami end call. sy dh gelabah, call2 suami x angkat, dalam 30 min pastu suami call balik bagitahu settle dh. sy tye settle apa? rupanya suami dh bg 1k dkt polis tu, siap polis tu follow pegi petronas tgu suami withdraw dkt atm. saya hangin gila, terus call balai kawasan yg suami kena tahan tu. polis yg angkat call tu ckp sy kena datang balai dulu buat repot, pastu IO akan ambil statement n buat siasatan. sy ckp kalau nak tgu semua procedure tu mmg dah berfoya2 dh polis tu dgn duit suami sy tu. last2 sy terpaksa juga guna cable, minta tlg parents (sbb parents dua2 pesara polis). tak sampai 10 minit suami call bgtau polis tu dtg tmpt keje suami and terus QR 1k semula dalam acc suami. siap ada proof resit lg. rupanya mak sy dh hamun IPK, IPD, dan balai. sy share cerita ni just nak luah (even sy sendiri anak polis dan sy sendiri seorang peguam jenayah) sy mmg susah nk percaya polis skrg. bayangkan kesalahan lesen mati je, pergi mahkamah buat rayuan boleh kurang dr 300 saman. tp polis skrg scary, dia blh buat as if dalam kereta ada paket barang dipercayai d*d*h la apa la, pastu segala dokumen diorang semua memang mengada-adakan kejadian bawa brg slh pdhl x ada pun. if x nk diorang buat semua tu, bayar la diorg mcm suami sy kena tu. and kadang sy terfikir mcm mana lah nasib org awam yg tak ada protection apa2 ni kalau kena nasib sama mcm suami sy. tp x semua polis mcm tu, cuma hakikatnya memang ADA polis mcm tu
2026-08-18 02:15:56
4464
mazlin769
mazlin :
sebb tu org kata kt kandng mahkmah tu bkn smua yg bersalah .ramai juga yg teraniaya..
2026-08-18 00:14:27
4740
ab841147
ab :
sepatutnya polis jaga keselamatan , tp skrg ni polis pun ada yg kita dh x blh di percaya
2026-08-17 09:36:15
1430
sheifa.9
SHEIFA.9 :
Astaghfirullah……polis itu tugasnya menjaga keselamatan org awam. kalau mcm ni apa sebenarnya tugas polis skg?
2026-08-17 21:40:56
1121
tcer_fuz
Tcer :
Suami saya pernah kena. Masa tu dia otw ke tempat saya 2 hari sebelum angkat nikah. Kena tahan dekat Gerik sbb bawa senjata tajam (barang abang ipar sbb kerja army). Dorg rampas fon, suruh call sorang sahaja which is tunang saya call saya minta 3k nak bayar polis tu. Polis tu ugut, “saya xnk buat kes sbb kesian nak kawin.” Dorg ikut p cucuk duit kat atm. Sumpah aku cakap, semoga hidup mereka dibebani ujian bertimpa-timpa makan duit haram. Sampai kiamat kami tak halalkan. Jumpa kat mahsyar kelak.
2026-08-18 12:40:32
378
cikrosa986
MeLove💞 :
adk ipar pnh kna tahan sbb bwa parang...dia bru blk dr kebun..polis tu ckp kna tahan sbb bwa senjata merbahaya..dah explain pn dia x percaya jgk..adk ipar tnya nk saman ke cmna..pastu polis tu tnya ada duit time tu brpa..kbtln adk ipar msa tu bru ambik duit kutu turn dia..abis smua duit kutu polis tu sakau...mmg xguna betul polis cmtu..duit tu la kwn tu nk beli mcm2 keperluan umh...kesian kt dia..dia ckp xpa, kt dunia boleh wat cmtu sbb sbb kuasa.tp dia xkn halalkan duit tu smpi bila2
2026-08-18 03:55:59
705
noraziah.ny
ny.aziah :
imej polis tercalar habis kerana perbuatan sesetengah anggota yg x jujur dan amanah dlm kerja
2026-08-18 03:00:17
448
heyan157
herly :
teruk polis skarang
2026-08-17 12:45:29
141
m.hanny8
I'm Mohamad :
polis nie gengster berlesen dia mmpu je buat apa saja ... contoh dia letak dadah pun still kite kena reman bertahun ...
2026-08-18 07:52:10
101
eli_aashop
eli :
polis pun da xboleh percaya
2026-08-18 00:14:31
92
ifah.muslimah
ifah muslimah 🌺 :
repost
2026-09-02 08:15:06
0
uuuu_781
DIONNZ :
polis sekarang tak boleh pakai
2026-08-18 05:14:09
38
shhffkhairy04
Syaff :
Polis skrg pun dah xbleh prcya.. wlaupun xsmua tpi byk yg ambik ksmpatan.. jgn kotorkn seragam dgn nafsu..
2026-09-01 16:19:49
10
ctainaishah22
Cik Aieynn💝 :
saya fhm, awak share utk semua wanita alert.. tp ramai yg ambik kesempatan kutuk polis.. padahal yg jahat tu mungkin 1% je.. tp semua dilabel 'jahat'😅✌️
2026-08-17 12:17:07
10
drnooraishah_alias
Aishah Alias :
corrupt nya polis sampai dgn mereka pun kita kena berhati hati..
2026-08-17 23:48:27
63
carbonanara
n :
memang takleh caye polis sekarang. dah hilang respect. kalau dulu itu lah kerjaya yg kita hormat sebab jaga negara.
2026-08-18 03:48:51
19
monxwon
~•0NE•~ :
wahhh benda ni aku baru jer fikir tadi masa otw nak g kerja.. tiba² muncul pula kat fyp
2026-08-18 12:17:52
6
mayamariana92
Marianas92 :
Jgn kata polis tu baik, ingat, die pun manusia gak... leh menipu... leh wat jahat... so jgn lah caye.... 😏😏
2026-08-18 12:37:49
8
aaz2204_0707
noraliyanarazak :
Dgn umur aku yg skrg ni..mana2 tempat aq x prcaya,mhkmah ! Pjabat polis ! Hospital ! Bnyk tipu helah tapi diselindungi para munafik
2026-08-18 16:01:09
22
ketenangan532
ketenangan hati :
btol, tkut diorg letak bnda yg boleh mnyebapkan awak ditahan dia yg letak dlm kereta awk lpas tu dia tuduh awk bwak bnda Haram tu
2026-08-17 08:51:34
283
theonly.rifqa
▫️ :
Sekarang lagi bahaya polis, dorang ada KPI nak kena tangkap sehari 1 yang ada kaitan dengan dadah tak kira la penagih atau yang ada dadah…so carefull guys dengan polis
2026-09-01 21:33:02
83
nurhanani11
NuRich :
Satu lg jgn lupa rakam
2026-08-17 09:06:53
1155
dariranor
nordalilah.my :
Betoi cakap Ustaz Kazim,hantar anak ke sekolah niat biar anak jadi orang baik,bila kerja apa pun berkelakuan baik.. baik itu bukan terletak pada apa jenis jawatan dia pegang..
2026-08-17 23:53:36
56
slehaaaa_
lehaaa__ :
ye betul sangat , suami saya pun selalu pesan kalau pegi mane” kena tahan dengan polis kalau dia nak check kereta kena follow sampai dia siap check kereta tu , kadang ada setengah polis tangan diaorang jahat diaorang selitkan dadah dekat kereta kita .
2026-08-18 01:47:02
395
To see more videos from user @perempuanselamat, please go to the Tikwm homepage.

Other Videos

Im Yoon-ah (tiếng Hàn: 임윤아, sinh ngày 30 tháng 5 năm 1990), thường được biết đến với nghệ danh Yoona, là một nữ ca sĩ kiêm diễn viên người Hàn Quốc. Khởi nghiệp vào năm 2007, cô được biết đến là thành viên của nhóm nhạc nữ Girls' Generation và nhóm nhỏ Girls' Generation-Oh!GG do SM Entertainment thành lập và quản lý. Bên cạnh sự nghiệp âm nhạc, cô đã tham gia diễn xuất trong các bộ phim truyền hình gồm You Are My Destiny (2008), Cinderella Man (2009), Love Rain (2012), Prime Minister and I (2013), Võ Thần Triệu Tử Long (2016), The K2 (2016), Khi nhà vua yêu (2017), Hush (2020), Big Mouth (2022) và Khách sạn vương giả (2023), và các bộ phim điện ảnh gồm Cộng sự bất đắc dĩ (2017), Lối thoát trên không (2019) và Đặc vụ xuyên quốc gia (2022).                                              Yoona chính thức ra mắt công chúng với tư cách là thành viên nhóm nhạc nữ Girls' Generation vào tháng 8 năm 2007. Sự nghiệp diễn xuất của Yoona khởi đầu vào năm 2007 với vai phụ Shin Joo-young trong bộ phim truyền hình 9 Ends, 2 Out. Sau đó có xuất hiện trong bộ phim truyền hình Woman of Matchless Beauty vào tháng 4 năm 2008 và nhận được sự khen ngợi từ nữ diễn viên kỳ cựu Bae Jong-ok. Yoona ghi hình cho bộ phim truyền hình Love Rain vào tháng 9 năm 2011 Tháng 5 năm 2008, Yoona đảm nhận vai chính đầu tiên trong bộ phim truyền hình You Are My Destiny với vai diễn Jang Sae-byuk. Bộ phim đạt tỷ suất người xem lên tới 41,5% và giúp cô được công chúng biết đến một cách rộng rãi. Năm 2009, cô đảm nhận vai nữ chính Seo Yoo-jin bên cạnh nam diễn viên Kwon Sang-woo trong bộ phim truyền hình Cinderella Man và nhận được giải Nữ diễn viên phim truyền hình được yêu thích nhất tại lễ trao giải Baeksang Arts Awards lần thứ 46 cho vai diễn của mình. Năm 2012, Yoona đảm nhận vai nữ chính bên cạnh nam diễn viên Jang Geun-suk trong bộ phim truyền hình Love Rain. Năm 2013, Yoona đảm nhận vai nữ chính Nam Da-jung bên cạnh nam diễn viên Lee Beom-soo trong bộ phim truyền hình hài tình cảm Prime Minister and I. Tháng 3 năm 2016, Yoona hợp tác với nhóm nhạc indie Hàn Quốc 10 cm trong bài hát
Im Yoon-ah (tiếng Hàn: 임윤아, sinh ngày 30 tháng 5 năm 1990), thường được biết đến với nghệ danh Yoona, là một nữ ca sĩ kiêm diễn viên người Hàn Quốc. Khởi nghiệp vào năm 2007, cô được biết đến là thành viên của nhóm nhạc nữ Girls' Generation và nhóm nhỏ Girls' Generation-Oh!GG do SM Entertainment thành lập và quản lý. Bên cạnh sự nghiệp âm nhạc, cô đã tham gia diễn xuất trong các bộ phim truyền hình gồm You Are My Destiny (2008), Cinderella Man (2009), Love Rain (2012), Prime Minister and I (2013), Võ Thần Triệu Tử Long (2016), The K2 (2016), Khi nhà vua yêu (2017), Hush (2020), Big Mouth (2022) và Khách sạn vương giả (2023), và các bộ phim điện ảnh gồm Cộng sự bất đắc dĩ (2017), Lối thoát trên không (2019) và Đặc vụ xuyên quốc gia (2022). Yoona chính thức ra mắt công chúng với tư cách là thành viên nhóm nhạc nữ Girls' Generation vào tháng 8 năm 2007. Sự nghiệp diễn xuất của Yoona khởi đầu vào năm 2007 với vai phụ Shin Joo-young trong bộ phim truyền hình 9 Ends, 2 Out. Sau đó có xuất hiện trong bộ phim truyền hình Woman of Matchless Beauty vào tháng 4 năm 2008 và nhận được sự khen ngợi từ nữ diễn viên kỳ cựu Bae Jong-ok. Yoona ghi hình cho bộ phim truyền hình Love Rain vào tháng 9 năm 2011 Tháng 5 năm 2008, Yoona đảm nhận vai chính đầu tiên trong bộ phim truyền hình You Are My Destiny với vai diễn Jang Sae-byuk. Bộ phim đạt tỷ suất người xem lên tới 41,5% và giúp cô được công chúng biết đến một cách rộng rãi. Năm 2009, cô đảm nhận vai nữ chính Seo Yoo-jin bên cạnh nam diễn viên Kwon Sang-woo trong bộ phim truyền hình Cinderella Man và nhận được giải Nữ diễn viên phim truyền hình được yêu thích nhất tại lễ trao giải Baeksang Arts Awards lần thứ 46 cho vai diễn của mình. Năm 2012, Yoona đảm nhận vai nữ chính bên cạnh nam diễn viên Jang Geun-suk trong bộ phim truyền hình Love Rain. Năm 2013, Yoona đảm nhận vai nữ chính Nam Da-jung bên cạnh nam diễn viên Lee Beom-soo trong bộ phim truyền hình hài tình cảm Prime Minister and I. Tháng 3 năm 2016, Yoona hợp tác với nhóm nhạc indie Hàn Quốc 10 cm trong bài hát "Deoksugung Stonewall Walkway" thuộc dự án âm nhạc Station của SM Entertainment. Tháng 9 năm 2016, Yoona quay trở lại màn ảnh nhỏ Hàn Quốc sau 3 năm với vai nữ chính Go Ahn-na bên cạnh Ji Chang-wook và Song Yun-ah trong bộ phim truyền hình Hàn Quốc The K2 của đài tvN. Cô cũng đã được xác nhận là sẽ thủ vai nữ chính trong bộ phim truyền hình cổ trang The King Loves, dự kiến được phát sóng vào năm 2017. Tháng 1 năm 2017, Yoona xuất hiện trong bộ phim điện ảnh hành động Cooperation do nam diễn viên Hyun Bin thủ vai chính. Sau đó, cô đóng vai chính trong bộ phim lịch sử của đài MBC The King in Love. Tháng 7 năm 2019, Yoona đóng vai chính trong bộ phim hài thảm họa Exit cùng với Jo Jung-suk. Phim đã trở thành một trong những bộ phim có doanh thu cao nhất mọi thời đại ở Hàn Quốc. Năm 2020, Yoona thủ vai nữ chính trong bộ phim truyền hình Hush của JTBC. Trong phim, cô vào vai phóng viên thực tập Lee Ji Soo, người vừa bước chân vào ngành truyền thông. Năm 2021, Yoona thủ vai chính trong bộ phim điện ảnh Miracle: Letters to the President của đạo diễn Lee Jang-hoon. Cô cũng đã được công bố là sẽ xuất hiện trong bộ phim điện ảnh hài lãng mãn A Year-End Medley của đạo diễn Kwak Jae-yong, và bộ phim truyền hình Big Mouse bên cạnh nam diễn viên Lee Jong-suk. Năm 2022 được xem là năm đỉnh cao của YoonA khi xuất hiện dày đặc trong mọi lĩnh vực từ âm nhạc cho đến phim ảnh. Đâu tiền phải nói đến Yoona và SNSD gây sốt khi trở lại với album Forever 1, đánh dấu chặng đường 15 năm hoạt động âm nhạc trong làng giải trí. #xuhuong #kdrama #yoona #imyoona #tiktokxuhuong

About