i am sabahan bugis here sudah di semenanjung since 2010 (16 tahun) pastu jumpa dengan org keningau sabah so apalagi ku keluarkan la kehebatan bahasa sabah ku (sebab sudah lama nda berckp dgn org sabah) last2 dia yg besemenanjung dgn ku pastu ada selit2 bunyi sabah, btw dia baru 2 tahun di sini 😳
2026-08-29 00:15:41
159
m. :
Ada Kjp aku tag
2026-08-27 23:02:51
229
ᶜᵃˡˡ ᵐᵉ ᶠᵉᶜ :
Ada orang mcm tu sy jumpa d pulau pinang 🤣🤣🤣 bila d tnya asal mana dia jawab kedah tapi bila becakap waina kluar bhaa tu bugis dia 🤣🤣🤣🤣🤣
2026-08-28 13:34:20
71
ira⚡ :
rill awak dh mkan ke🤣
2026-08-27 09:46:11
93
nadd :
oke lagi bahasa ku pulak
2026-08-27 12:27:36
47
danieldenzel :
orang sabah pakat cakap nya jo
2026-08-27 09:54:06
46
wen :
banyak
2026-09-03 00:33:42
3
CikNovember🌹 :
ndk sy lupa bab 😂 cuma kalau sy bcakap sabah sama org sabah. bcakap semenanjung sama org sini.. nnty sy cakap sabah ndk kena faham 😂
2026-08-27 15:41:40
7
chacaa :
aku org sabah..ddk kat johor dh 35 thn suda tp masih guna ya bah😆ni sejenis yg lupa daratan🤣
2026-08-30 01:17:51
7
NORA :
sepupu saya lahir, membesar d Selangor...kahwin pun org Selangor..balik Sabah.. Suluknya pekat lagi dari saya yg d kk ni🤣
2026-08-28 04:23:17
16
t0rtilla_ :
aku berapa tahun suda tinggal sini semenanjung betrep kunu ckp semenanjung sama customer sekali terus kena tnya "awak dari Sabah ke?" WAIIINAHH MALAS TERUS AKU BECAKAP 😭 bckp sabah full jak la aku yihh 😭