@reinalum: A girl said to me: "I takut nak terus kan usaha. Sebab I selalu kena kritik. I sedih and takut takkan dapat meet expectations". I terus terdetik buat video ni.. I hope this finds you. 💖 You can NEVER satisfy everyone but if we try to take note of the negative but focus of the positive, insyallah we will find happiness. 🥹💕
Apalah masalah orang2 yang triggered ni ye? Content santai2 kot. Bukan setting formal. Setting formal tak pe lah nak marah guna bahasa rojak.
2026-08-28 12:03:02
428
Nweiler :
Focus aje. Ignore the noise
2026-09-01 12:31:15
0
Dams Osdam :
You are the best Reina L, keep it up girl, we support you.
2026-09-02 10:09:06
0
ameenftw :
As a matter of fact, those exact people are the very authentic types of hypocrisy among us. The way i mention it here aren’t getting to them unless i use the arabic term which raises the question - do they really understand their words?
2026-09-03 10:42:08
0
tiada nama :
Agreed.
Bagi I bahasa ni kita boleh cakap je.. Even broken English because we are communicating Bukan masuk MUET exam
Guess what Reina, I work from home and I do voice recording for A.I. we need to normally talk or read scripts which are mixed content ..that is both English and Malay. And so what you do is not wrong its typically Malaysian . Nit pickers who pick on us have nothing better to do in life.
2026-09-02 01:19:40
0
no name :
Tu orang orang umno BN Kak. Abaikan je.
2026-08-28 13:20:49
71
catherinedeals :
Its all about mindset.
2026-08-28 11:24:28
103
Nana°❀:⋆🍉 :
tak payah kot cakap mcm tu😭😭 ape salahnye bilingualism pon,, there’s nothing wrong with learning different languages❤️‼️
2026-08-28 11:17:34
154
MariQuita :
dia jeles tu... ramai suka you buat content.. actually harian pun kita org sentiasa mix language kan
2026-08-28 11:16:55
134
N’ :
Dia tak dengar lagi singlish. Lagi dia pening.. melayu+english+cina.. all in one😂😂
2026-08-28 12:41:37
47
JayBeeYell :
🥰I loike....
2026-09-02 05:03:21
0
NorMRoy9795 :
i kena aritu.. ckp i ni mengada2 tulis komen english and malay... suh i komen dlm melayu jer. klau nk BI, komen BI jer. cmpur BM & BI tu wat i cm belagak la.. mengada2 la.. wht wrong kita ckp dua2 bahasa. nk i campur korean jgk ker?.. 🤦🏻♀️🤦🏻♀️.. my office guna english as 1st language.. so i speak both language.. bkn nk brlagak pun. it just i dh terbiasa.. i amik kelas bahasa korea.. nnt i tambah korean la plk..
2026-08-28 12:04:40
19
Meja Kueh Sg Buloh :
zaman sekarang x pelu pikir pandangan negatif org.. kite terus kedepan saja..
2026-08-28 11:36:10
38
Anne Deen :
orang Yang Komen Tu acah2 berbahasa melayu tapi xde adab jugak dalam ayat dia., cakap org betina la apala😅. heran aku, ramai je org borak Bahasa campor2😂 org yang Komen Tu baru keluar dari celah mana🤭dah 2026 oi..wake-up!!😂 keep it up reina. Im your side💪
2026-08-29 05:16:37
13
apricot_478 :
Biarlah kita bercakap bahasa apa pun, campur ker rojak ker sign language ker… ASALKAN messagenya, artinya, benefitsnya, kebaikkannya, Manfaatnya SAMPAI pada Manusia.
2026-08-29 05:36:26
11
Alin :
Please terudkan reina... I suka vtt u.. I byk belajar dr Mixed language yg u sampaikan...
2026-08-28 11:30:33
8
Natasya Amira :
nooooo..saya sangat suka riena cakap macam sekarang..saya suka bahasa rojak jugak sebab sambil riena explain pasal case sambil saya dapat tahu sesuatu perkataan tu dalam bi dia apa..macam dictionary dah..so teruskan jadi diri riena mcm ni..ignore kan org yg x nak ilmu tp terasa diri dia bagus 😁😁😁
2026-08-28 11:19:20
23
Miszz Anna :
tp kengkadang reina, you bole amik dr sudut berbeza. kadang2 de orang nak dengar pe you cakap, atau nak sampai kn kt org lain kontent you tp org tu x faham english. i pernah komen kt satu post you dulu untuk cakap fully malay sbb i nak forward post tu kt mak i yg x faham english.
2026-08-28 17:56:01
14
𝔸𝕗𝕟𝕒𝕟 𝔸𝕤𝕪𝕣𝕒𝕗 🌹 :
i pun belajar word “allegedly” daripada video u 👏🏻
2026-08-28 14:52:06
7
Wirawan :
isue yg dibincang lain.. tp dia akan cr kesalahan kita utk target kelemahan kita dan make us down and lose our ground... dan last skali kalau dia tk jumpa point nk cakap apa.. dia just carut dan blah... tp tu la.. yg penting bkn the hate comment.. tp how do we response... just keep making a good content...
2026-08-28 11:44:52
5
A.Tawfek :
What they think is what they are but most important is what you believe. My English not so good but if you can speak English you can build confidence. In fact most books for reference are in English in University. See in the bigger picture .. just sharing coz sharing is caring.
2026-08-28 11:26:48
11
usernotresponding :
kalau kita expose someone yang komen dalam internet, memang kena censor username ke? walaupun dia komen untuk public views?
2026-08-28 12:04:24
7
Aria Sterling :
What's with all the hate? orang sarawak rilek je cakap bahasa masing2. as long as we can communicate. Just do you Reina. They are that shalllow.
2026-08-30 15:58:15
3
To see more videos from user @reinalum, please go to the Tikwm
homepage.