@reinalum: A girl said to me: "I takut nak terus kan usaha. Sebab I selalu kena kritik. I sedih and takut takkan dapat meet expectations". I terus terdetik buat video ni.. I hope this finds you. 💖 You can NEVER satisfy everyone but if we try to take note of the negative but focus of the positive, insyallah we will find happiness. 🥹💕

Reina Lum
Reina Lum
Open In TikTok:
Region: MY
Friday 28 August 2026 11:09:06 GMT
52146
5479
580
161

Music

Download

Comments

salhah.suhot
Salhah Suhot :
Apalah masalah orang2 yang triggered ni ye? Content santai2 kot. Bukan setting formal. Setting formal tak pe lah nak marah guna bahasa rojak.
2026-08-28 12:03:02
428
nweiler1
Nweiler :
Focus aje. Ignore the noise
2026-09-01 12:31:15
0
dams.osdam
Dams Osdam :
You are the best Reina L, keep it up girl, we support you.
2026-09-02 10:09:06
0
ameenftw
ameenftw :
As a matter of fact, those exact people are the very authentic types of hypocrisy among us. The way i mention it here aren’t getting to them unless i use the arabic term which raises the question - do they really understand their words?
2026-09-03 10:42:08
0
normarianimddaly
tiada nama :
Agreed. Bagi I bahasa ni kita boleh cakap je.. Even broken English because we are communicating Bukan masuk MUET exam
2026-08-28 11:37:29
311
ash.norris4
noorishamael :
reina just ignores those yg narrow minded
2026-09-03 10:31:33
0
thulasi_74
[email protected] :
Guess what Reina, I work from home and I do voice recording for A.I. we need to normally talk or read scripts which are mixed content ..that is both English and Malay. And so what you do is not wrong its typically Malaysian . Nit pickers who pick on us have nothing better to do in life.
2026-09-02 01:19:40
0
surelism1
no name :
Tu orang orang umno BN Kak. Abaikan je.
2026-08-28 13:20:49
71
catherinedeals
catherinedeals :
Its all about mindset.
2026-08-28 11:24:28
103
nvnvcore
Nana°❀:⋆🍉 :
tak payah kot cakap mcm tu😭😭 ape salahnye bilingualism pon,, there’s nothing wrong with learning different languages❤️‼️
2026-08-28 11:17:34
154
mariquita1411
MariQuita :
dia jeles tu... ramai suka you buat content.. actually harian pun kita org sentiasa mix language kan
2026-08-28 11:16:55
134
adnn1910
N’ :
Dia tak dengar lagi singlish. Lagi dia pening.. melayu+english+cina.. all in one😂😂
2026-08-28 12:41:37
47
jbl.com42
JayBeeYell :
🥰I loike....
2026-09-02 05:03:21
0
norm.roy2.0
NorMRoy9795 :
i kena aritu.. ckp i ni mengada2 tulis komen english and malay... suh i komen dlm melayu jer. klau nk BI, komen BI jer. cmpur BM & BI tu wat i cm belagak la.. mengada2 la.. wht wrong kita ckp dua2 bahasa. nk i campur korean jgk ker?.. 🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️.. my office guna english as 1st language.. so i speak both language.. bkn nk brlagak pun. it just i dh terbiasa.. i amik kelas bahasa korea.. nnt i tambah korean la plk..
2026-08-28 12:04:40
19
desert.table158
Meja Kueh Sg Buloh :
zaman sekarang x pelu pikir pandangan negatif org.. kite terus kedepan saja..
2026-08-28 11:36:10
38
april_ly88
Anne Deen :
orang Yang Komen Tu acah2 berbahasa melayu tapi xde adab jugak dalam ayat dia., cakap org betina la apala😅. heran aku, ramai je org borak Bahasa campor2😂 org yang Komen Tu baru keluar dari celah mana🤭dah 2026 oi..wake-up!!😂 keep it up reina. Im your side💪
2026-08-29 05:16:37
13
apricot_478
apricot_478 :
Biarlah kita bercakap bahasa apa pun, campur ker rojak ker sign language ker… ASALKAN messagenya, artinya, benefitsnya, kebaikkannya, Manfaatnya SAMPAI pada Manusia.
2026-08-29 05:36:26
11
alinarsad
Alin :
Please terudkan reina... I suka vtt u.. I byk belajar dr Mixed language yg u sampaikan...
2026-08-28 11:30:33
8
natasyaamira0552
Natasya Amira :
nooooo..saya sangat suka riena cakap macam sekarang..saya suka bahasa rojak jugak sebab sambil riena explain pasal case sambil saya dapat tahu sesuatu perkataan tu dalam bi dia apa..macam dictionary dah..so teruskan jadi diri riena mcm ni..ignore kan org yg x nak ilmu tp terasa diri dia bagus 😁😁😁
2026-08-28 11:19:20
23
misz_anna_
Miszz Anna :
tp kengkadang reina, you bole amik dr sudut berbeza. kadang2 de orang nak dengar pe you cakap, atau nak sampai kn kt org lain kontent you tp org tu x faham english. i pernah komen kt satu post you dulu untuk cakap fully malay sbb i nak forward post tu kt mak i yg x faham english.
2026-08-28 17:56:01
14
afnanasyrafs
𝔸𝕗𝕟𝕒𝕟 𝔸𝕤𝕪𝕣𝕒𝕗 🌹 :
i pun belajar word “allegedly” daripada video u 👏🏻
2026-08-28 14:52:06
7
wirawan2025
Wirawan :
isue yg dibincang lain.. tp dia akan cr kesalahan kita utk target kelemahan kita dan make us down and lose our ground... dan last skali kalau dia tk jumpa point nk cakap apa.. dia just carut dan blah... tp tu la.. yg penting bkn the hate comment.. tp how do we response... just keep making a good content...
2026-08-28 11:44:52
5
niceguy_kool26
A.Tawfek :
What they think is what they are but most important is what you believe. My English not so good but if you can speak English you can build confidence. In fact most books for reference are in English in University. See in the bigger picture .. just sharing coz sharing is caring.
2026-08-28 11:26:48
11
untitled.dwg
usernotresponding :
kalau kita expose someone yang komen dalam internet, memang kena censor username ke? walaupun dia komen untuk public views?
2026-08-28 12:04:24
7
r_lynnia
Aria Sterling :
What's with all the hate? orang sarawak rilek je cakap bahasa masing2. as long as we can communicate. Just do you Reina. They are that shalllow.
2026-08-30 15:58:15
3
To see more videos from user @reinalum, please go to the Tikwm homepage.

Other Videos


About