@farhanfadhilbrand: Kita sudah merdeka

FarhanFadhil
FarhanFadhil
Open In TikTok:
Region: MY
Saturday 29 August 2026 00:14:32 GMT
347090
46373
344
3875

Music

Download

Comments

sunbaj
TIXE :
history loh we are moving forward 😂
2026-08-30 21:42:01
0
fakeafif
Afif :
"sejarah ni tak pernah cerita dalam buku teks" bro dalam kelas sejarah
2026-08-29 03:07:47
5131
zenssmlbb_08
Ryuzen'龍. :
anjayy sejarah ni tak pernah cerita pon kat buku teks😂😂😂
2026-08-29 02:04:12
3039
lerebete
Lere Bete :
So to be fair,sbenarnya the worst pm yg kita pnh ada adalah tunku abdul rahman..dia prjudikan kdaulatan tnh melayu demi nama dan jwtn..bkn stkt iktiraf israel,dia stuju sgala deal british utk merdeka yg akhirnya generasi kita skrg yg terima bahananya..
2026-08-29 11:36:01
262
ayamlepaslenggeng
Ayamlepaslenggeng :
Pembangkang dulu function
2026-08-29 00:28:20
1721
life_situatio
life_situation :
conclusionnya anwar lagi berani menentang israel. anwar perdana menteri yang terbaik di Malaysia
2026-08-29 07:31:57
77
irsyxd_072.0
Rumahlander🇲🇾 :
Kalaulah Burhanuddin Al-Helmy yang jadi perdana menteri Malaysia bukannya Tunku 😅
2026-08-29 01:50:08
270
aiman_uddin12
RU_aimanuddin27 :
sejarah ni tak pernah cerita dalam buku teks
2026-08-29 01:06:05
908
m.n.firdaus_
MNF :
Kita tak boleh apply-kan logic sejarah apa yang terjadi masa tu kepada masa sekarang. Keadaan berbeza-beza & kesedaran dulu dengan sekarang berbeza.
2026-08-29 05:35:31
602
haziqmahmur
Haziq mahmur :
We are not that innocent after all
2026-08-29 00:24:54
862
.haziq
haziq :
bahaya kalau dorang jumpa😂🤣
2026-08-29 08:21:17
193
avnerofmos
Avner :
Tunku was the best..but alot hated him
2026-08-29 02:41:50
24
nyunyu_selatan
Thaqifiman33 :
Bagi saya, perkara yang Tunku buat ni adalah cara yang terakhir untuk mendapatkan kemerdekaan negara kita dan saya paham.Kalau keadaan dah terdesak, kita ni sanggup gunakan apa cara untuk lakukannya. Btw Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan yang ke-69!!! MERDEKA!!! MERDEKA!!! MERDEKA!!!
2026-08-29 04:32:55
91
akuhan00
MD HAN 🇵🇸 :
sepatutnya sejarah" macam terpencil macam ni ada di ajar dalam sekolah ini dok ulang cerita yang sama
2026-08-29 01:36:44
186
tun_sany
T S :
SATU KESILAPAN MAHA BESAR!
2026-08-29 03:03:27
17
_nabilly_56
Ashbornn :
sebab terpaksa. tu je. lagipun time tu Malaysia memang still lemah. apa pun x de. kemajuan, teknologi moden apa semua datang lepas Tun M jadi PM. so tunku buat apa yg dia perlu buat demi kemerdekaan negara sendiri
2026-08-29 05:02:30
31
muhdmuqri652
muhdmuqri652 :
Serius wei aq baru tahu…takda belajar langsung sejarah ni waktu sekolah dulu🥺
2026-08-30 17:41:43
6
blacksungoku1
XxSadboycr7xX :
tak mustahil lagi berapa tahun Malaysia akan mula iktiraf Israel
2026-08-29 16:10:09
8
nlyaira09_
Hairaajanx :
Mungkin utk strategi sementara sbb tunku nak cari berbagai2 cara. Dn kita tahu nk dpt kan pengiktirafan negara mesti mendapat perkenan dri negara kuasa besar mcm USA China n Russia. USA ni ada hubungan dgn Israel. Sbb tula. Sy hrp itu cuma bertahan hidup demi kita. Buknnya sbb nak mengiktiraf israel🤗
2026-08-29 03:07:03
22
doniangom
onii :
but why sejarah ini disembunyikan?
2026-08-29 05:15:32
129
000_aaa_111
ALIF_BADRUL :
tak salah dia pun pasal zaman tu kita tak dapat berita cepat macam sekarang sana jadi ni situ jadi ni zaman dulu situ jadi nak dapat tahu berapa hari atau bulan 😅
2026-08-29 02:33:00
14
ryn_nour
ryn_nour :
Mmg problem pn tunku ni..
2026-08-30 17:29:09
12
fuat819981
memang :
Hormat Tunku Bapa Malaysia 👍
2026-08-29 02:09:49
9
aidilzikryzaki123123
Donald Trump Jr. :
kalau memang terpaksa, nak macam mana lagi
2026-08-29 02:55:41
34
encik.radeng
border keeper :
strategi survival
2026-08-29 03:14:04
6
To see more videos from user @farhanfadhilbrand, please go to the Tikwm homepage.

Other Videos


About