@kie_in: Masalah tetap sama. Lelaki nak perempuan yang macam ibu dia. Perempuan nak lelaki yang macam ayah dia. Nak tu dari sudut pandang yang baiklah. Yang positif. Tapi pada akhirnya, tetap lah kematangan kita dalam menerima dan menjalani rumah tangga tu yang buat kita bahagia atau derita. Baik lelaki, baik perempuan. Dua² kena ada persiapan dari sudut mental fizikal sebab perkahwinan ni bukan satu perkara yang boleh diambil ringan. Sebab bersatu nya lelaki dan perempuan dalam satu akad, itu bermakna sempurna separuh dari agama mereka. AGAMA. AGAMA pula bukan satu perkara yang boleh dipandang sebelah mata. Banyak benda perlu kita ambil kira dan nak lengkapkan agama perlukan ilmu yang baik. Begitulah, apa pun yang berlaku, berbalik lah pada Allah. Penceraian memang Allah tak suka, tapi Allah juga tak larang kalau ia dah memudaratkan sesiapa. Please jangan mencarut kat komen. Scary 😭😭 #marriage #life #Allah #first #1

Kie¹7 🍉
Kie¹7 🍉
Open In TikTok:
Region: MY
Saturday 29 August 2026 02:29:52 GMT
321821
23102
872
1255

Music

Download

Comments

shutup.imtrying
アア :
first post very bias.. tak semua Ibu menderita. suka hati label.. They did it simply for the love they had for their marriage, where both husband and wife played pivotal roles.. and tak mention tentang perempuan nowadays yg expect treatment mcm their stable dads from their future husbands yg also trying their best in life
2026-08-30 09:55:22
0
alexniezam
Alex  :
Sorry zaman dh berubah… kau nk dpt lelaki yg baik, 100% perfect.. whay not lelaki demand benda yg sama?? X salah kan???🤣
2026-08-30 05:46:30
691
saerhahahaha
Saeraphic :
this is just MY OPINION, people nowdays x suka commitments and janis tak take responsibility seriously baik lelaki mahupun pompuan
2026-08-29 10:50:15
366
kirdus_
. :
shimamasham problem
2026-08-31 06:04:18
0
muhammadzaid7587
GaiJin(outsider)😏 :
Gen Z mentality
2026-08-30 23:51:43
0
ainaaisha
ainaaisha :
Yahhh.. its individu actually.. tak boleh nak salahkan gender sekarang.. tak valid dah😌 yang penting matang please.. tak payah nak salahkan sana sini🥹 sebab diri kita pon tak fully perfect🥹🙏🏻
2026-08-29 03:04:22
1816
fariddyno
fariddyno :
Universe 25
2026-08-29 15:38:22
0
kreissly
felix :
wow you people do not like each other
2026-08-30 10:53:17
0
imp4l3st1ne
SHAMZAILANI00 :
Celah mana ibu2 dulu menderita , ibu2 dulu faham akan agama , ada pegangan agama tauhid , diorang saling berganding bahu dengan suami diorang , diorang saling memerlukan, diorang tak cari kekurangan suami diorang dan suami diorang tak cari kekurangan isteri diorang , diorang saling melengkapi bukannya saling ambil kesempatan di atas kebaikkn suami atau isteri , si suami tau isteri amanah allah dan si isteri tau si suami juga amanah allah , bukannya macam lelaki atau perempuan zaman sekarang , petik pasal agama kerana nak ambil kesempatan pada kebaikkan si suami atau si isteri -tunggang agama semata mata untk kesenangan diri sendiri
2026-08-30 12:43:03
85
tehais100ml
Ridhwan :
yang terpaling betul dan ekstrem ultra feminist dan misogynist yang bawak hal perkahwinan sekarang ke kancah pergaduhan. padahal perkahwinan adalah toleransi. tolak ansur yang perlu ada di kedua2 belah pihak. perkahwinan bukan menuntut kesempurnaan, tapi mencari titik persefahaman. kalau dua2 keras dan berfikir masing2 betul, itu la pengakhiran kepada toleransi
2026-08-29 12:20:39
122
just_her_06
ʚ 𝓥 ɞ :
Ramai laki zaman skg not man enough to actually didik and jaga seorg pp..tu je..and ramai pp skang terlampau ikutkn cara org lain dripada ikut kemampuan sendiri / suami sendiri..itu sahaja..marriage is not a burden, it’s actually a blessing in disguise..
2026-08-29 15:34:39
45
yuroseioh
Yuroseioh :
Ibh menderita😫??? Menderita mcm mana eh cuba dia jelaskn
2026-08-30 02:44:33
13
mirul.x
mirulx :
Team lelaki kumpul sini...
2026-08-29 13:35:40
60
tobek27
3ESpada :
Tukar je peranan , perempuan kerja lelaki jadi suri rumah 🤭🤭
2026-08-30 13:00:56
9
user3524526385678
user3524526385678 :
nak layan cam raja pada masa yg sama..nak bayar komitmen 50 50...hmmm....
2026-08-30 00:27:00
7
aspalila_jose
Aspalila_José :
suruh masak cekodok pon dah diviralkan satu dunia..mana mauu nya😭
2026-08-29 18:53:00
9
yusof.jamil8
Yusof Jamil :
sebab tu kena kembali pada aqidah dan berdasar kan agama islam 100% buat suami isteri.. insyaallah rumah tangga baik dan lebih bahagia daripada terus mengharap pasangan jadi lebih baik seperti yg kita mahu...
2026-08-30 07:23:51
5
muhdazlanzainal
Azlan Si Bakal Jenazah 🍉 :
Pelik kan bile org cakap “mak2 dulu menderita”… apa statistik yg diorang rujuk?… atau diorang delulu… 🤔
2026-08-29 23:54:43
14
tidaksetiapadayangsatu
poklierajorimbo{88}🫥🫥 :
sbab layanan sprti dulu la rmah tngga orng dulu lbih lama Dari orng skarang,,orng dulu brhukumkan alquran orng skarang brhukumkan media sosial,,kena dngan cita rasa dia smua akan jadi betul
2026-08-29 13:55:37
9
healman99
healman :
lelaki tnk bnyk dia nak tenang, dihormati isteri, diberi sokongan keluarga, dan tanggungjawab dia galas dpt dipikul dgn baik tu je. yg paling penting anak bini ada bumbung tak ikat perot.
2026-08-29 22:57:54
30
bkb234
🐸 :
simple je bende ni…buang apa yang korng fikir bole dpt mcm dalam tiktok..org dulu tkde tiktok bahagia je sampai ke tua..kaya je hidup diorng
2026-08-29 12:54:14
48
To see more videos from user @kie_in, please go to the Tikwm homepage.

Other Videos


About