@starhealthmedia: Kalau anda selalu mengalami sakit senggugut, ubat tahan sakit yang sesuai boleh membantu melegakan kesakitan. Tetapi jika sakit masih terlalu kuat, mengganggu aktiviti harian atau tidak lega dengan ubat biasa, jumpalah doktor yang bertauliah untuk pemeriksaan lanjut. Sakit senggugut yang teramat sangat kadang-kadang boleh berkait dengan masalah seperti endometriosis, adenomyosis, fibroid atau masalah ginekologi yang lain. Jangan malu dan jangan tahan sakit seorang diri. Dapatkan rawatan dan pertolongan yang betul. ❤️ #period #sengugut #women #health #wanita

Dr Ari
Dr Ari
Open In TikTok:
Region: MY
Sunday 30 August 2026 10:40:29 GMT
143934
3584
134
1875

Music

Download

Comments

tulips_delband
tulips_delband :
I have two, adenomyosis endometriosis
2026-08-31 00:24:18
0
syasyalote
Syasya.lote :
Bila cakap period pain , org tak faham. Orang cakap kite mengada2 . Sumpah sakit sampai nak pitam 🥺
2026-08-30 19:34:30
91
izzani19810
eja ismail :
saya selalu time period… saya kena migraine… so utk hilangkan sakit kepala saya akan ambil ubat tahan sakit..
2026-08-30 13:25:02
36
bungameluuur
Jasmine_ :
Doc ariii!
2026-08-30 20:33:10
0
mentega.terbang8
mentegaterbang🐝 :
Pergi KK lepas tu kena marah dengan doktor bila bagitahu setiap kali period sengugut teruk.kata takde apa². normal katanya. minta dengan doktor tu jugak surat rujukan tapi tak nak bagi. macam² la dia cakap. last ingat doktor tu cakap "nanti nak kawen baru datang mintak". blurrr jap😅 kali kedua datang KK memang teruk sangat dah time tu tak boleh jalan... tak boleh berdiri rasa nak pitam. duduk atas kerusi roda. alhamdulillah dapat doktor lain. doktor tu sangat baik dan dia buat kan surat rujukan ke pakar O&G. akhirnya dapat detect rupanya cyst semi solid dan 4cm🥲
2026-08-30 12:45:24
25
myzxtl
𐙚 :
sngugut i sngt ii terok weyh, first dsy muntahh, crit biritt , pening sakit pinggang kalu terok smpai pitamm, klau dkt ofis kite muntah ii officemate ad yg tngok kita mcm mngade ii, but sumpah skit minum air panas, air putih mmg xjalan, nk x nk kena ambik ubat tahan sakittt😭😭😭 mmg kejangg weyh at the same time muntah n cirit😭
2026-08-30 23:03:49
13
_lelaismail
laila🍉 :
tapi i pergi doctor specialist, dia memang suruh i makan time sakit sgt. ubat tu memang di cipta utk period pain
2026-08-31 00:47:41
1
norafian_piannora
Cik NorAfian :
sy xthu rasa sakit period tu mcm mana, xpernh alami. tp kwn2 ada jgk sakit period smpai mc..sakit period tu nk samakan dgn sakit apa ye?
2026-08-31 00:19:36
2
qhairamean
KhAIrAmEaN :
sengugut weii..3hr hadap..selagi blh tahan..tahan je..dh tak tahan smpai tak blh tdo..br telan ubt..
2026-08-30 22:25:48
5
deelanfs
oma :
period sakit kepala,sakit pinggang,perut tak sedap, mmg panadol ja dapat tolong bru boleh tidur lama sikit. 20tahun da rutin.
2026-08-31 00:49:32
2
nooraking03
noora :
sy tukar brand pad. n smpai skrg hampir xdak senggut. klw sikit. mcm kena ggt semut tu ja
2026-08-30 16:56:35
3
mmadyiana
ENA🧸 :
bila period pain,g klinik. sama jgk, doktor bgi pain killer 😔
2026-08-30 13:26:31
4
ainee696
Ainiiii :
Sakit tiap bulan terpaksa mkn ubat thn sakit utk 2 hari dari bujang hingga anak kedua baru dah tak sakit kuranglah masa haid tapi oklah tak ada apa apa effect mkn ubat tu sebab memang tak bolih tahan sakit oiii tapi klu bolih tahan betul juga apa doktr cakap bagi yang tak sesuai mkn ubat tahan sakit
2026-08-30 22:27:42
1
nur_elizzz
🌵 نور 🌵 :
Sy letak minyak sakit perut. Alhamdulillah lega berangin perut.
2026-08-30 23:03:24
0
kaknor1982
kak Nor(Zaa OTROVERT) :
ye.. betul doktor..ada sekali tu saya sakit dlm perut kebetulan masa tu saya period ..saya makan ubat tahan sakit lepas tu period saya terus berhenti..
2026-08-30 13:33:25
1
az8280
🅷🅰🆉🅸🅴🆈🆁🅰 :
sy amek panadol mnstrual lps 10-15mnit dh ok
2026-08-30 12:45:56
0
ziela_jb
Ziela_01 :
saya klw kje je mkn ubt tahan sakit tu tk selesa nk bt kje dlm keadaan sakit...tp xdela sakit sgt jz xselesa nk bt kje...
2026-08-31 01:18:25
0
sitinor2805
SitiNor2805 :
sy sblm nikah stiap kali period MMG senggugut sakit sngt,hnya yg pernah rasa je yg tau sakit dia mcmane..tiap kali g klinik MMG DPT postan,1 hr 3x MKN..baru ilang sakit...skrg side effect dia PD Sy.. kidney Sy rosak blh kiri 100%..tggu turn UTK operate buang kidney blh kiri😭😭😭
2026-08-30 13:59:07
2
umangjannah
NURJANNAH😉 :
Betul kata dokter,sbb sya prnh mengalaminya,dulu time piriod mmg slalu ambik penadol,sbb sengugut kuat sngt2,pun still sakit juga,bila dh tak tahan,sya jumpa dokter pakar perempuan,tup2 rupa2nya sya ada cyst kedua belah ovari sya😢 sebesar penumbuk tau,skrg dh ok dah operate buang.
2026-08-30 10:52:41
3
bintanghati552
⭐MaMaIrfafi⭐ :
sye mkn je panadol 2bj..klau x blh buat keje..dr muda sampai tua ni masih senggugut tp bila dh 40an ni bru kurang sikit
2026-08-31 01:12:21
0
princessmona473
Cik.mo :
Saya
2026-08-31 01:45:23
0
milafatimah130
milafatimah@ :
selalu kenak minum ubat tahan sakit sbb bila ke doktor akn bg benda yg sama
2026-08-31 01:40:32
0
sitinuraininorhaizat
sitinuraini :
dah 5 tahun kena makan ubat kurang darah dan tahan sakit sbb fibroid.now masih monitor dgn pakar mybe slow² dr nk stop ubat
2026-08-31 01:35:58
0
yvonneaziz7
eina aziz :
tp dokter ttp ade y bg ubat tahan sakit
2026-08-31 01:45:49
0
g_ha7181
G-Ha :
cantiknya doktor
2026-08-30 11:54:00
0
To see more videos from user @starhealthmedia, please go to the Tikwm homepage.

Other Videos


About