@greenteafloatsedap: Hati manusia berbolak-balik😔

X PERNAH MAKAN REMBAYUNG
X PERNAH MAKAN REMBAYUNG
Open In TikTok:
Region: MY
Sunday 30 August 2026 21:13:02 GMT
175134
23614
559
3105

Music

Download

Comments

tttwenty__
pluvio🇵🇸 :
bukan rasa rendah tapi saya dah pernah hidup dgn ayah yg tak bagi nafkah. saya sampai anemic teruk sbb tak cukup zat. yela sampai dua tiga hari tak makan nasi dgn lauk. tu pun makan nasi kena catu sbb tak cukup beras. duit belanja sekolah takde, yuran sekolah tak dibayar sampai cikgu panggil depan class. malu sbb satu class tau. duit tabung kena curi dgn ayah so that dia boleh beli rokok. pernah demam panas teruk tapi takle pergi hospital/clinic sbb takde duit. panadol pun tak boleh beli. adik kena sawan teruk pondan sebelah rumah yg tolong. ayah kahwin ramai. kitorang semua anak dia tak pernah cukup makan pakai. abg first tak pergi sklh sbb takde duit. mak tak boleh nak divorce sbb takde duit takde kerja. mak kena pukul sbb minta duit belanja. kena berebut nasi lauk dgn ayah and adik beradik sbb kalau tak nanti habis tak boleh masak dah. itu je ada. dulu sewa bilik tu la satu family duduk. panas takde kipas, tilam or bantal. kumpul duit sikit2 utk beli bantal. saya still anemic sampai skrg. alhamdullilah saya dah bekerja. dah ada degree. banyak saya korban tak pergi jalan2, tak boleh join fomo. saya habiskan masa remaja utk bekerja part time sambil belajar. skrg dah kerja. tanggung adik pulak sambung belajar. sbb ayah memang takde duit simpanan utk kami. taktau mana duit dia pergi. skrg dah tak kena warded sbb anemic dah. cuma dr pesan kena jaga and cukup makan.
2026-08-31 07:35:25
796
mylifeares
Rafidah S :
nak isteri tradisional suri rumah, lepas tu tertarik dgn perempuan berkerjaya... lelaki yg complicated
2026-08-31 04:36:00
2894
syaeyrahilmi
Sya :
org kata kita memilih. memang betul la memilih, seumur hidup kot.
2026-08-30 21:22:32
1922
pusarabumi
pusarabumi :
Kena hina depan cashier sebab nak makan roti HAHAHAHHAHAHHSHS
2026-08-31 02:59:20
317
crystalpersada
Julia | Daily Finds 💋 :
men’s assumption vs women’s experience
2026-08-31 02:07:16
314
ch3rry.blossom8
🩰🎀 :
what an odd thing to say karlroon1
2026-09-01 03:12:47
1
jud4552
Jud :
sebab pp dapat tengok sendiri macam mana mak2 makcik2 nenek2 dulu dilayan sbb diorg tak bekerja🤣 sebaliknya laki zaman skrg takut pp yg lebih berkerjaya dari diorg sbb diorg pun takut akan dilayan mcm mana pp dilayan
2026-08-31 00:44:46
749
nadiarojan
ilyֶָ֢ :
Susah nak cari Lelaki yg konsisten dgn janji dia sndiri sbb manusia sifat dia berubah2
2026-08-31 02:02:35
286
queencaira777
Caira Thesera :
sebab lelaki sekarang bukan macam dulu....😅aku dulu di suruh berhenti kerja jaga anak anak....dah tak kerja dia kata aku pemalas dan freeloader......lepas tu aku terus lah cerai dan kerja...now lagi senang dari dengan dia
2026-08-31 08:49:45
194
jianishopper
Jihanrahman :
biar la jodoh lambat pun asalkan sekufu...
2026-08-30 23:58:48
86
ninacantikkkkkkkkkkkkkk
Nina :
Why does everything about women working have to revolve around men/husbands??? “Women need to work in case something happens to their husband.” Maybe women work because they actually WANT to work. Maybe they enjoy having a career, earning their own money, doing their own thing and having a life outside of being a wife. Not everything a woman does has to be about preparing for something to happen to her husband 💀 Women can work simply because they want to lol
2026-09-01 07:29:48
3
aenayaa_
Sephira :
bukan rendah diri. kau bayangkan kau nak beli spender baru. pastu kau takde duit. minta la suami duit untuk tukar, sekali kena hina ckp tak membantu ekonomi la itu ini. dah macam pengemis dah padahal tu bini. so lebih baik ada duit daripada jadi pengemis, tak dihargai, dipaksa beranak sesuka hati, badan rosak, sakit sana sini. siannya lahai. bayangkan pun ngeri, tp ni real story.
2026-09-01 05:41:09
62
belacanlion
fz :
kat radio. isteri sebak cerita suami kata, "kau menumpang je dlm rumah ni". baik kerja la gais. bila takde duit ni bukan orang jauh yg hina. tapi suami sendiri!
2026-08-31 07:14:54
135
kambing.bonbon
Maznah :
I’m not afraid of becoming a widow; I’m afraid of dying at my husband’s hands😌
2026-08-31 04:03:37
2
sellthings31
sellthings :
takut kena ungkit ungkit apa yang di belo kena label freeloader, kena label gold digger.
2026-08-31 06:26:58
75
gurlsbabe
gurlsbabe :
If one day I get married and still work, I just wanna share what I have with my family using my own money too. Pray for me to have a qawwam husband, and insyaAllah, whatever he gives me, I’ll always give back to him in my own ways 🥰
2026-08-31 10:50:20
18
tipahtpu
🧕 :
xpnah rsa kerdil pon.. pling pntg jgn salah plih laki ja.. biaq kawen lmbt jgn salah plih laki
2026-08-31 10:13:58
31
fyxza88
Feeza🤍 :
trima kasih kerana mewakili kaum2 hawa😂😂
2026-09-01 03:34:54
6
jeaadam3
jeaadam3 :
Aku suka cari duit sendiri sbb senang nak beli makan pakai apa2 tanpa perlu lihat mimik muka seorang lelaki yg mcm tak puas hati.
2026-08-31 09:09:42
5
sr.syuu
sr.syuu :
Aku taknak nnt aku terpaksa jual jajan yang 10sen 20 sen sebab nak tlg suami tengok2 suami kawin lain. Tp aku x mampu nak fail cerai sebab aku takda duit nak pergi mahkamah. Mahkamah pula berat pada lelaki😢
2026-08-31 15:52:23
75
nia_idayu
🎀 𝒩𝒾𝒶 𝐼𝒹𝒶𝓎𝓊 🎀 :
sebab masih terngiang " kau pun aku bagi makan " 😁😁
2026-09-01 04:42:18
21
username6723981016472
user id 691401189 :
ya allah betul sangat🥺 makcik i kena cerai sbb ex husband ckp dia terlalu membebankan padahal semua org tau dia dh ada org lain tau. tinggal lah makcik i dgn anak dia 2 org. skrg dia jual sayur tepi jalan je. sedih tau tgk dia 🥺
2026-08-31 08:21:54
87
myfeileacan
Nor~~ :
Sbb takut dpt laki yg nak jd princess. Yg x de tanggungjawab. Yg x takut Allah
2026-08-31 00:48:39
24
nero_ciello
@41% 🇵🇸 :
tak rasa rendah bang. cuma tak mahu di aniaya, di pijak Dan di hina. kalau x kerja org kata makan gaji suami. kalau x kerja suami blh kata menyusahkan. kalau x kerja nnt kita dikata beban. ini apa yg wanita belajar selama beberapa generasi 😌 realiti yg di bisik dr ibu ke anak perempuan mereka
2026-08-31 11:53:56
32
To see more videos from user @greenteafloatsedap, please go to the Tikwm homepage.

Other Videos


About