@financialsaja.podcast: "Apa Hukum Forex Trading Di Sisi Islam?" Tetamu kali ini adalah @dr.zaharuddin CEO Elzar Group & Penasihat KEWANGAN SYARIAH ISLAM Tonton Podcast Penuh di Channel Merah BuatSaja Podcast. #FinancialSajaPodcast , Podcast Inspirasi Kewangan On The Way Nombor 1 di Malaysia. #PodcastMalaysia #KisahInspirasi #drzaharuddin #Elzargroup
forex trading tu diorg bet naik/turun , sama mcm judi slot
2026-09-03 03:43:29
100
Ibnu Harun :
forex trading is haram
2026-09-04 09:14:32
0
Kiwi :
ramai lak tiba ii buat hukum sendiri 😂😂…dh mufti ckp haram terima je lah
2026-09-03 11:40:09
79
tiktokuser1908 :
islamic banking pun haram 😂 backdoor riba
2026-08-31 16:59:24
30
Grand Lan Des :
yg main forex mesti panas je nk membangkang 🤣🤣🤣
2026-09-04 06:43:40
19
Langit Hitam :
Banyak benda haram atas dunia ni bukan forex saja. cukai riba tak ramai yang sebut atau bahas benda ni.
2026-09-03 02:50:16
18
shahrulzain_ :
Rokok pun termaktub haram tapi kenapa orang islam masih merokok? 😅
2026-09-04 15:21:42
7
WESROON :
di haram berdasarkan perbincangan manusia bukan berdasarkan hukum Allah.. forex mata wang asing bukan bukan wang kita tidak di anggap mata wang..mesti di jual baru boleh di gunakan kt Malaysia
2026-09-04 01:48:17
5
Our Toy Story :
Geng forex jangan pusing2, haram is haram , stop je, nanti allah ganti rezeki yg lagi luas, percaya pada allah 🥰
2026-09-04 11:50:16
7
Zam... :
Bank pun main forex
2026-09-04 00:46:16
6
factfulgram :
LOUDER!!!
2026-09-03 13:04:47
0
H²O :
transasi online pn haram melainkan menggunakan cash mata duit..😂😂
2026-09-04 05:55:17
1
user5522431370859 :
ouh kiranya yg tuan hujah kat sini adalah yg haram adalah
- duit vs duit
-kalau duit vs aset, komoditi dan saham itu okay
- jadi yg bila yg tu okay masalah datang pula dekat leverage
- tuan boleh tak bagi penerangan berkenaan propfirm dia macam broker tapi dia macam syarikat insuran kalau saya bayar 100 ringgit dia akan bagi akaun yang bernilai 10000 ringgit serta akaun ni kena pass evaluation yg dia tetapkan jika lepas maka saya boleh trade pakai akaun itu sampai bila² selagi tk rugi dan lebih limit yg ditetapkan tambahan akaun itu juga mempunyai leverage cuma persoalan saya kat sini saya trade bukan guna duit saya tapi duit dri syarikat itu sendiri yg berani hire saya untuk trade kan akaun itu kerana sudah lulus evaluation dan duit saya hanya dijadikan yuran sementara dan apabila withdrawl pertama dia pulangkan balik duit yuran tu dan akaun tadi masih ada untuk trade.
2026-09-03 01:06:09
8
Shah2253 :
awai lagi misconception dh ustaz oiii.. ada teknikal ada fundamental yg menyebabkan matawang naik turun. contoh, matawang ringgit ikut ekonomi negara, pengangguran, Kadar perbelanjaan awam, statement bank negara Dan sebagainya. benda² tu la buat matawang ringgit naik turun