setuju...lori besar besar ni..waktu malam drive laju gila...pastu akan cucuk kita walau pun kita dok lane kiri...
2026-09-02 00:46:53
367
Anakjin :
jpj tak nampak bemda ni, depa nampak no plate fancy dgn pakai kaca gelap je😏
2026-09-02 00:36:09
324
abangkurierr :
1 je sbna nya,sebab nya rasuah..lori kene puspakom setiap 6 bulan,kalau takde nya rasuah mcm mana lori speed 99 hijo tu boleh lulus puspakom sedangkn lori dah senget2
2026-09-02 01:56:33
132
☆ :
Benda bagus buat apa nak kecam
2026-09-02 01:19:04
120
daunkering :
Saya tambah lagi satu bang . dalam cabin lori wajib ada camera driver . senang nak monitor kalau ada kemalangan . kadang2 brek okay je , lebih kepada main HP . drive sambil buat live . jadi trend sekarang ni 😳
2026-09-02 02:21:39
143
iWished :
urine test before drive utk driver lorry, taxi, grab, pilot .
2026-09-02 04:58:35
0
Vst :
every morning i see a * bus kilang* going slow but the bus senget .
confirm tak but inspection puspakom .very dangerous
2026-09-02 01:48:02
0
MJ9298 :
Point dia corruption bang..selagi x kena dkt anak2 vvip selagi tu benda ni xde kesudahan..
2026-09-02 02:27:48
124
黎緯鍵 :
from Google search : Malaysia: As of December 2025, the compliance rate for the first phase (express/tour buses and goods vehicles >3,500 kg) rose to 48.37%, up from 2.68% when enforcement began on October 1, 2025. By August 2026, Loke noted that only about 20% of heavy vehicles had installed Speed Limiter Devices (SLDs) overall, with enforcement for retrofit installations on remaining vehicles set to begin on July 1, 2026.
2026-09-02 04:50:53
2
Adik_sunting🦋🇰🇼 :
Salam bang,saya hadir bukan untuk mengecam atau pun nk backup lori tersebut..untuk pengetahuan abg,skang mmg dh ketat kawalan lori ni,had laju dh pun di sekat hanya 70/80 kmh saja..kalau pergi inspec pun,mesti 2 kali masuk inspec bang..ni soal individu bang bukan soal kenderaan🥹kalau mcm tu,semua driver lori dalam malaysia ni mmg koyak dh nk cari makan..sticker reflector koyak pun bole kene saman bang🥺saya faham tentang abg ckp 10 tahun kebawah lupus,kalau kerjaan buat mcm tu..lagi byk pengganggur bang dalam kalangan driver🥺maaf ya bang saya dtg komen🥰
2026-09-02 02:04:59
22
Mem :
Dlu penah baca luahan isteri driver lori. Katanya suami dia penah luah yg lori xok n company xnk service lori. Last2 suami dia meninggal sebab eksiden lori😔
2026-09-02 02:34:09
47
Aiman az :
aku setuju .. adoi tak pasal2 orang lain jadi mangsa ..
2026-09-02 02:41:10
28
awghadari :
banyak company company besar nak jimat,lori pun taknak maintain taknak service,tu yang rosak itu ini
2026-09-02 02:21:19
25
Nur Shuhada Binti Jaffar :
Pengusaha lori tu…yg kne tindakan tegas juga..pemandu lori pun..ade yg bawa laju..xsemua..tp ade
2026-09-02 02:28:59
17
fauzi :
Wujudkn semula spad ni , nk harapkn JPJ mmg tak sgt la , mkin hari mkin byk isu lori ni mkn nyawa ..
2026-09-02 00:33:02
55
Muhammad 🤲🏻 :
Kebenaran pada hakikat memang pahit bang sumkopi. Terima kasih kerana bersuara. Semoga Allah merahmati memberkati 🤲🏻
2026-09-02 02:43:15
8
T e n Z Ö :
Loke kata nak buat Speed Limiter. Kami tunggu je ni. Tak buat² pun lagi. Buat Limit 60 je untuk kenderaan berat ni semua.
2026-09-02 02:26:36
18
ashappp :
betul,singapore takde kes kes macam ni sebab safety kat sana sangat ketat
2026-09-02 01:25:32
7
Kumbang Putih :
Betul... Syarikat2 minyak petronas, shell, petron semua boleh buat, tak kan syarikat2 lori lain tak boleh.
2026-09-02 01:59:49
8
NurulRaifana|QueenOfNoNiche :
Saya salah ke.. Sbb rasa cm before covid 2020..cm sbtu ahad n cuti umum lori xleh ad atas jalan... Sbtu ahad dlu nk jalan cm tnang je xde lori... Ke sy hilang igtn... 😅
2026-09-02 01:18:29
9
S3MPoii-AjerRr :
Jika Jalan Tu Lurus Bang Permasalahan brake tu Tidak Masok Akal Bang,tu Kecuaian Kelalalian Dri pemandu tersebut,...
Jika Meneruni Bukit Yg berpanjngan Ianya Boleh Dtrima Pakai Bang jika Msalah Angin Dan Mslah Brake...
2026-09-02 00:25:03
17
Joi_The_Great :
bang.. ak sbg pemandu lori nk ckp ckit.. kau tgok negara2 maju punya lori, 5thn pkai je lupus atau pn hantr ke negara2 lain.. kau g google statistik kemalangan yg melibatkn lori di negara tu.. sme je bro.. xda beza pn.. kemalangan ni bkn 100percent sbb lori, sbb pemandu, dn keadaan jalan pn jdi punca.. awk sbg org awam bole ckp ape je.. tp nk melaksanakn tu mcm2 bkn semudah ape yg awk ckpkn tu.. tp nasihat utk semua pemandu2 kenderaan berat, doa byk2, jgn ambik bnda2 trlarang, focus pda pemanduan, rehat secukupnya..🙏🙏🙏
2026-09-02 02:26:33
7
amryshah86 :
Kepada pemandu lori semua... Tolonglah patuhi had laju yg ditetapkan dan tolonglah sentiasa bersiap sedia dgn sebarang kemungkinan atau jangkaan yg tak diingini ada dihadapan kita,bukan main tekan minyak je.. 1 lg kpd yg bakal2 nk jd pemandu lori, klu xde kesabaran n nk balik cepat je baik jgn kerja bawa lori.
2026-09-02 00:43:30
5
#taufiq :
Saya driver betul tu ..lori2 lama 10-15 thun keats ptut nya .. bgi puspakom tak lepas senang.. klau tak compny mau untung sha
2026-09-02 06:46:21
1
To see more videos from user @thesumkopi, please go to the Tikwm
homepage.