@ngakormingofficial: KPKT mengambil serius isu ketirisan, penyelewengan dan kelemahan tadbir urus dalam pengurusan strata yang melibatkan JMB dan MC. Kementerian sedang mengkaji cadangan Akta Pengurus Bangunan bagi memperkukuh pengurusan, meningkatkan ketelusan serta memastikan pengendalian lebih profesional dan seimbang.
another problem nobody wants to join in JMB or MC. residents only know how to complaint. there are good committee members really take care of their asset for all residents..
2026-09-03 00:36:35
21
Pathma6789 :
Some of the JMB Chairman are from the Developer themselves because they own more units and they make all sorts of rulling to make money from sinking funds.They have millions of dollars in sinking funds and maintenance fees but never properly used for maintaining the buildings and its surroundings any yet the negotiate with all the services provider squeeze them up by getting lower price but fail to realize of poor services.
2026-09-03 06:05:53
3
JaySara0419 :
Fund misused in name of maintenance .
2026-09-03 02:47:51
11
tiktok112233 :
No 1 problem residents don't get involve.
No2 residents don't know how to get involve.
I was in jmb.
And the meeting makan minum n sign. That's all
2026-09-03 05:13:03
5
SAM1509 :
I will send few police reports next week pls act YB. Stop all these run arounds
2026-09-03 00:23:34
2
aku dia dan meow2 :
Betul yb. Dah byr maintenance fee. Pastu kene beli sticker rfid. Untuk masuk rumah. Apa hal pulak. Kene buat something yb
2026-09-03 04:28:17
11
Hz King :
COB dari dulu tidooooo
2026-09-03 01:44:17
5
Superhero :
Act immediately..
2026-09-02 23:24:52
0
Jep :
duit sinking fund habis dibelanja untuk buat untung
2026-09-02 18:06:19
15
zeffryZen :
🥰 Terbaik Yb menteri..kena perubahan drastik..jangan bagi ruang perbuatan sakau... walaupon di peringkat paling bawah 🥰
2026-09-03 00:37:00
11
Quyu :
COB pun tak boleh pakai, ni serius sembang punya.
2026-09-03 07:48:30
3
Ca Lam.. Ta…. :
masalah bila ada KRT ganggu peranan JMB.
2026-09-03 02:55:06
4
BulohKasap :
bila dia nak uruskan agak²nya
2026-09-02 16:45:30
0
ming jie :
bnyak yg geran master title lagi area bkt beruntung/bkt sentosa
bila nak bole dpt geran individu nya...
pemaju pon dah muflis
2026-09-03 06:09:30
2
Honda Crx :
Setuju sakau duit penduduk dlm diam2
2026-09-02 12:06:18
5
Peter :
Nak cek cctv dia cakap rosak 😅
2026-09-03 04:40:33
2
AverageJoe77 :
owners xbayar maintenance pastu jadi macam gangster bila jmb/mc nk kutip hutang tuh mcm mn...COB pun lepas tangan
2026-09-03 05:32:08
0
Paramveer Singh :
Yang tolak2 ni is long time edy la boss even till today!
2026-09-02 19:34:19
0
user81991135636208 :
Seba tu juga Hannah Yeoh bercerai ye?
2026-09-03 07:19:36
0
ferrari :
Terbaik YB👌🏽
2026-09-02 22:31:20
1
yagamilano :
Fuh 3 juta strata unit..bayangkan kalau berapa duit dapat kalau wujud kartel
2026-09-03 04:06:57
1
hayati11 :
tidak minat ni.
2026-09-03 14:44:13
0
Jack :
Saya Sokong 🫡
2026-09-03 14:34:04
0
Sense Thai PJ N KL :
TerBest Menteri👍👍
2026-09-03 14:19:32
0
Clonzahaus Empire :
lebih bagus department baru🤟
2026-09-03 14:35:29
0
To see more videos from user @ngakormingofficial, please go to the Tikwm
homepage.