@iddinramlii: Cuba bangun tahajud.

Iddin Ramli
Iddin Ramli
Open In TikTok:
Region: MY
Thursday 03 September 2026 03:59:42 GMT
90878
8939
139
2650

Music

Download

Comments

newbieeeeeee29
Mirzatul :
Saya minta doa dgn Allah, walaupun tido lambat bangunkan saya tahajjud dlm keadaan tidak mengantuk dan tidak sakit. Alhamdulilah, dari 2 rakaat sekarang berebut nk buat 12 rakaat. Die bagi lagi dgn solat taubat. Saya bg tips sedikit mana tahu anda terpilih utk solat tahajjud. Solat fardu jgn tinggal & lewatkan. Kejar Dhuha kalau boleh, 4 rakaat sebelum zuhur. Witir 3 rakaat sebelum tidur. Doa ckp dgn Allah ringankan tubuh ini utk semua solat fardhu & sunat. Yaseen jgn tinggal setiap hari. Subuh waqia 10minit je jgn tinggal. Al-mulk + waqia sebelum tidur. Sebelum tidur baca ayat kursi, selawat 3x tepuk bantal. Terus niat ya Allah (sebut nama awk) bangun saya utk tahajjud dgn keadaan tidak mengantok & sakit. Baca 3x qul selepas itu. Tgklah keajaiban die. Setiap benda nk buat sebut nama Allah. Ckp dgn Allah berbual sentiasa dgn Allah mcm kt berbual dgn mak kita. Die maha mendengar. Solat tu nikmati betul2 masa dgn die. Itu je masa kt ada utk die, jd jgn pernah buang masa ketika solat dgn pikiran serabut. Saya selalu anggap setiap kali solat Allah tengah memerhati dekat depan saya. Sedangkan kita seorang isteri, bila suami terpikir hal perempuan lain mesti kt sedih tak suka. Begitu juga Allah, kt tgh sujud dekat die tp pikir hal lain. Ape perasaan die? Lepas tu kt doa minta mcm2 dekat dia, dah tak khusyuk pastu meminta lak dgn dia. Jd malu rase. Try slow2 semua ni, saya hanya bg tips. Alhamdulilah doakan istiqamah saya terus kekal. Amin amin amin ya Allah.
2026-09-04 03:34:04
35
frogpet88
Katak :
Kekalkan tahjud anda dapat...Hanya siapa yg buat akan merasai keajaiban ALLAHHuuu
2026-09-03 13:09:15
110
kasmi_popu
Kasmi_popu :
serius tanya boleh ke langsung 2 rakaat saje sbb biasa nak sholat tahajjud tapi pikir nak sholat taubat sholat wudhu sholat hajat.. jadi kadang pikir cukup ke waktu dlm 30minit..kadang nak betul sahabat tahajud.
2026-09-03 22:10:40
6
norizah.limat
Norizah Limat :
Amin Amin Amin
2026-09-03 17:22:07
0
kapten_sayidah0705
Pena Tanpa Nama :
Betul tu.. And bila frust dgn dunia dn manusia , Bangun 2 rokaat, ALLAH bagi ketenangan tu 😭.. And Duit tgh sipi2, Tup tup ada org blnja smntara tunggu hari gaji... ALLAH bagi rezeki😭🤗
2026-09-03 12:35:56
23
jejakabaiksini.v2
JEJAKA🙋🏻BAIK🤙🏼SINI.V2 :
saya doakan semua yg sedang ada masalah moga Allah bukakan semua pintu dari sgala pintu2 rezkinya, diberi kekuatan, kesihatan, semangat, petunjuk, kesabaran, ketekunan, kebaikan, keberkatan, diangkat rasa putus asanya, dihadirkan kegembiraan, dijaga imannya, diteguhkan sadar dan redhanya.. Ya Allah bantulah mereka ya Allah.. bantulah dari sifat KebesaranMu ya Allah, dari kehbatanMu ya Allah, dari kelembutanMu ya Allah, dan sifat KayaMu ya Allah.. ampunkan kami ya Allah yang Maha Baik dari kami yg bnyk dosa ya Tuhanku permudahkanlah kami menjadi hamaMu yg soleh & solehah..
2026-09-04 03:34:19
3
cik.k3
khafsinmimhah🤍 :
masih belajar istiqomah😔
2026-09-03 11:05:38
9
wafafakhirah
wafanano :
Walau rasa kosong masa tahajud? 🥹🥹🥹 Sebab sudah berserahh pada NYA
2026-09-03 09:07:12
4
user3885445152701
user3885445152701 :
pukul 5 blh kn tahjud
2026-09-03 21:42:05
1
hanamandha
Hana Nafi :
dah beberapa tahun bangun tahajud..alhamdulilah banyak yg Allah dah bantu saya nampak la kita sendiri yg rasa..rugi pada orang yg x tahajud..tq allah
2026-09-03 22:47:51
5
fatimaamani90
NurFatimaAmani90 :
nk share skit..smbung blaja tuk sthun slpas 12thun abes blaja dlu n sgt tkot smpi anxiety sbb ada sjrh failed..sy buat tahajud ats saranan stiap hari..doa sy cma 1 nk lulus tp sy selit nk lulus cmerlang..alhamdulillah sy lulus cmerlang 3.80..msuk sem 2 sy tahajud doa bg la lulus cemerlang dpt 4flat n alhamdulillah tamat dgn cmerlang 4flat❤️n skrg sy truskn buat tahajud tuk doa2 lain❤️
2026-09-04 07:33:39
4
jomselawat999
Jom Selawat :
Btul… ape yg sy mntk dlm tahajud- Sy dapat.. Allah slalu makbulkn doa sy- subhanallah Allah maha baik🌹
2026-09-03 15:36:02
8
oyentiber3
@oyen tiber :
saya banyak tak solat qada' lagi tapi dah buat tahajud dulu tp bila ada yg kata tak boleh terus saya was2 tapi nak buat tahajud tapi malu dgn Allah
2026-09-04 10:41:44
0
nurulizzah.nurulm
bintang :
maaf nak tanye macam mane dengan perempuan uzur. tetapi tetap nak consisten bangun tahajud?
2026-09-03 13:54:58
1
kasehnurfazela
Kaseh Nur Fazela :
Salam maaf Nak Tanya Saya sukar tido malam boleh ke Saya terus solat tahajud jika Saya x tertidur dulu tapi Saya niat solat tahajud je boleh ke😔
2026-09-03 17:26:43
0
zarinaina88
zarinaina88 :
sy klu blh nk hri2 tgh mlm bgn nk tahajud sb hti akn tenang.tp sy tk mampu buat hri2 kdng trlajak tido
2026-09-03 04:04:58
5
asrzk26
asrazak26 :
tahajjud doa utk ayah, moga mudah urusan utk ayah operation kedua, sbb nk dekat 2 mggu warded.. date yg sama buat tahajjud tu, pagi tu juga dr plan nk buat operation n ahd ni klau xde ap2 ayah boleh discharged 🥰 Alhamdulillah.. tq Allah 🫶
2026-09-04 01:45:48
3
rinaclosett
Rina Suhaini :
Btl, sampai rasa xboleh tinggal. Alhamdulillah. 💗
2026-09-04 00:34:30
1
ku_lin1
Sabree Lin :
ye betul power betul tahajjud gn qiamullai 😭😭
2026-09-03 17:22:36
1
cappuccino19925
ein♥️ :
Sya dh amlkn mmg power .....
2026-09-03 17:36:52
1
rozeayda
Roze Ayda :
insyaAllah semoga sy istiqamah
2026-09-03 06:42:53
3
iamyoww_
Nadirah Haidrus :
inshallah semoga istiqamah 😭
2026-09-03 12:55:56
1
sisnuriahmedia62
SisNuriahMedia62. :
Betul tu saya pernah buat ketika tu betul2 mengalami ujian dlm tahajud Allah bagi tunjuk🤲 .
2026-09-03 19:43:02
1
masturina.najihah
Masturina Najihah (Jieha) :
betul la.. bila solat tahajub tenang ja.. tp bila tinggal lama datang balik xtenanh
2026-09-03 23:59:51
1
zz3131zz
zz3131zz :
Betul sgt ..
2026-09-04 10:28:59
0
To see more videos from user @iddinramlii, please go to the Tikwm homepage.

Other Videos


About