@501awani: Pendedahan berkenaan penting bagi membolehkan pihak berkuasa Malaysia menjalankan siasatan dan mengambil tindakan terhadap mana-mana entiti korporat tempatan yang mempunyai kaitan dengan kebakaran di Indonesia. #AWANInews
dedahkan saja nak tahu syarikat siapa di malaysia yg bakar hutan dan rakyat malaysia pun nak saman syarikatni semua sampai bankrupt dan masuk penjara
2026-09-04 08:03:03
1707
Exᴛᴀᴄʏ🇵🇸 :
Good job 👏🏻 we need more people like this 🫶🏻🇲🇾❤️
2026-09-05 01:19:32
0
tapirbara :
negara dorg ni x de undang2 ke? mcm x logik investor blh buat sesuka hati
2026-09-04 08:49:10
651
MisterQuick :
tah tah takde pon company malaysia...tu senyap je ..
2026-09-04 10:34:17
172
GenXOcto :
every year burning.
2026-09-04 16:07:17
0
iwakin's garage :
Kalau syarikat Malaysia terlibat pun ia berlaku di negara jiran....negara jiran ada undang2 ada peraturan...merekalah penguatkuasa undang2 mereka..
2026-09-04 08:33:28
329
ApiT :
Gila malaysia pulak yang kena
2026-09-04 08:10:07
191
Nish Azman :
Indonesian government and authority is really weak, sampai biarkan foreign investor and capitalist jarah and bakar tanah diorang every year sesuka hati on this massive scale, jauh sekali diorang nak saman that company. Hence, our authority pulak kena siasat our company yang rosakkan tanah negara lain, but at the first place, you’re the first layer or the land owner. Why not address the issue immediately? Gg woo please do better. Indonesian citizen should concern regarding this government policies and voice out.
2026-09-04 10:47:17
38
ameruasurafu :
Kan recently they said they will use oil palm to cool d upcoming ai data centres maybe that’s y
2026-09-04 09:40:00
0
Virgo Prince✨ :
dah 3 negara sudah terjejas.. Malaysia, Singapore & Brunei ..
2026-09-04 13:18:10
42
Vera B.D. :
ISPO tak implemented kah d indonesia? Same as MSPO d malaysia… JAS/Perhutanan and etc tdk mainan peranan kah
2026-09-04 09:35:50
84
Zaff🫥 :
nk tau jugak syarikat mana😅 yeke Malaysia ni
2026-09-04 08:30:52
84
Izz :
Dedah kan jangan di simpan2
2026-09-04 08:28:44
55
SitiAdam.DakAdik :
Kalau ada, dedahkan saja! Sampai bila benda ni berlarutan👎
2026-09-04 08:58:06
32
Nonong 🈵 :
benar...cari syarikat tu... kami di srwk sesak nafas hidup asap jerebu 🙏👍
2026-09-04 12:56:56
13
نور :
Sejak 20 tahun setiap bulan 8
2026-09-04 09:51:51
16
Mama Kuceng :
Aku bet dorang xkn bgtau sbb tu sumber pndptn dorang kot
2026-09-04 10:58:00
12
Zorojuro :
reveal kan je, minta co tu take responsibility atas kesusahan yg dia da buat kat org..if x every year will repeat selagi x ada tindakan
2026-09-04 09:35:40
19
no@na%me# :
yes sy orng malaysia sokong cari syarikat malaysia tu yang terlibat 100% sokong
2026-09-04 10:29:10
7
firrr :
gaslight pulak 🤣
2026-09-04 08:57:20
9
adammamei :
so this is not about the company but the country ok it's true company tu pun might be one of the reason but the country is the biggest red flag how come u tak boleh control something yang dah berlaku since 70s lagi bukan baru benda ni lama dah but no solution from ur country
2026-09-04 10:19:59
11
𝖑𝖎𝖊𝕪𝕪 🪐 :
dah ramai panggil aku blik
2026-09-04 08:01:49
13
ÇHลmPHลทtลHT :
syarikat malaysia punya kerja ..😂
2026-09-04 08:07:45
7
To see more videos from user @501awani, please go to the Tikwm
homepage.