@lobakmerahmy: Keluarga Allahyarhamah Nur Atiqah Sofiya Mohd Kazwan menjelaskan salah faham yang berlaku susulan pengumuman mengenai operasi terakhir Secangkir Cafe pada hari ini. Abang Allahyarhamah menerusi akaun @iqiekazama di Threads berkata, pihaknya hanya menjual stok makanan dan perkakasan pinggan mangkuk yang akan dilepaskan bagi mengelakkan pembaziran. Katanya, terdapat salah faham dalam kalangan orang ramai berhubung penjualan peralatan kafe berkenaan termasuk mesin kopi, meja, kerusi dan ketuhar. Orang ramai yang sekadar mahu bergambar di premis itu turut dialu-alukan sebagai kenangan terakhir. Jangan lupa untuk Like, Comment. Share dan Follow Lobak Merah! Terima Kasih!
Bagi yg dok kata alah apa susah sambung ja atau tukar owner ka apa ka hampa p TT Secangkir Kafe ni P tak video arwah buat kek velvet harga RM700 dan tgk design kek tu camna br hampa tau susah kalau org Len nk sambung legasi dia...hanya dia pakar buat kek dan dia tukar kek setiap minggu..agak2 hampa mampu buat dak?rs dah tak sama, teknik buat tak sama
2026-09-04 10:20:12
1266
Cikgu JAECOO Official :
Batul lah dunia ni singkat, Kita bukan menuju masa depan, tapi kita menuju pengakhiran.
2026-09-04 08:32:00
9543
BlackMaria :
Sedihnya.. Teringat dlu owner Fadhilat Herb pun eksiden satu keluarga..production off terus, kilang pun tutup.. Padahal productnya bagus.. 😭
2026-09-04 08:23:05
3167
chococino :
bagus side family arwah buat pilihan macamni daripada fikirkan untung semata mata teruskan business hasil penat lelah arwah mencipta brand dia. kena ingat guys, bisnes fnb ni berdasarkan quality air tangan. if dijual atau diteruskan, quality makanan dan minuman mungkin tak setara dengan hasil tuan badan yang terdahulu. long term might be effected dan akan jadi rugi banyak if quality tak sama macam sebelumnya.
2026-09-04 09:15:15
3490
syafiey :
nampak kesian.. tapi ketiga2 syahid.. terus ke syurga.. tinggal kita ni yg masih takut mati.. n xtau nasib
2026-09-04 10:18:31
794
أميرول :
saya salah seorang yg support hari terakhir...
2026-09-04 09:24:48
814
nady_ya :
sedihnya ya rabb..tiada sape sangka pergi mereka tanpa petanda..🥺
2026-09-04 13:45:38
0
Suria Sahada :
Klau dah tak ada jalan lain, terpaksalah jual..bukan semua orang tahu berniaga apatahlagi sekiranya perniagaan tu bukan bidang kita terutama tentang masakan sudah pasti lain tangan lain cara memasak nya..
2026-09-04 08:51:29
916
dooonatt :
mudah sahaja, yang baking semua ialah arwah...identiti secangkir tu sendiri ialah air tangan arwah..kalau nak bg pendapat bagi siapa bagi siapa..sy rs setuju dgn ahli keluarga biarlah ia dihentikan operasi..tiada yg lebih baik dari air tangan arwah utk kafenya sendiri..:((
2026-09-04 09:40:55
459
Nanthini Samynathan :
So sad . Life is unpredictable.very sad. Very. They definitely had so much of hopes.
2026-09-04 09:29:00
347
jacko bella :
soh ganti..soh take over..soh sambung..senang je cakap..signature air tangan owner tu lain..
2026-09-04 12:50:09
122
Maha🦌 :
Ya Allah grant them with Paradise 💔😭
2026-09-04 17:58:48
0
FaizalMuhammad :
aku x kenal dan x pernah pi makan. tetapi jiwa ini terjentik bagaimana satu keluarga diangkat Allah.. semoga roh dicucuri rahmat pemilik cafe ini
2026-09-04 08:32:17
234
Aminnuddin🇲🇪🇱🇷 :
are you doing today
2026-09-04 12:56:51
0
MEKO_MASHAM :
hormat je la keputusan family arwah.. dorg oun da ckp,depa nk tutup sbb cafe tu dah xde jiwa dah.. dorg ade bisnes lain juga.. and dorg decide nk jual semuanya,hasilnya tu nnt untuk byr hutang apa2 yg patut.. klu jd kat aku pun,aku xsnggup nk sambung..
2026-09-04 11:55:46
64
fly🫡 :
terpulang lh waris nk teruskan atau jual.kita ni org luar jgn tambah stres,sedih,family.lgpun waris dh bgtau hasil jualan akan wat bayar hutang arwah jika ade.slbihnya waris pasti akan sedekah atau ape2 je yg bole berikn pahala utk arwah ber'3.#Salam Takziah
2026-09-04 09:26:54
51
ice's d 🥶 :
Bagusla family diorang pun taknak berlaku perselisihan di masa akan datang
2026-09-04 09:50:39
60
Isabelle Snowy 🇲🇾 🇮🇸 :
This is so sad😭😭😭
2026-09-04 09:52:45
0
kepalabatu :
janganlah pertikaikan keputusan keluarga arwah😅, dorang lebih dekat, dorang lebih tahu, kita doa yg baik-baik ja
2026-09-04 09:07:13
52
iEJA88NHAZ :
susah nk urus kalau bukan kemahiran sendri.
2026-09-04 09:59:02
5
E M M A🌸Burrito🌯 :
sy xboleh la tgk pasal arwah..jadi sedih sesangat,sbb terbayang waktu kejadian exciden tu..semoga allah tempatkan roh mereka di syurga firdausi..🤲🏻🤲🏻
2026-09-04 12:37:33
8
dieba.g :
cafe nie cantik sgt kalau tgh mlm lampu²..xsangka arwah adalah owner..
2026-09-04 09:02:33
18
nazzurro :
terus kan je.... tinggal sambung je... pekerja dh ada... manage baik2.. boleh je sambung
2026-09-04 08:41:57
31
FarkhanBahrain :
ye laa sbb menu banyak arwah yang sediakan sendiri
2026-09-04 09:30:00
9
wanie wan :
sy br tgok tt cafe secangkir.kek arwah unik unik🥺..
2026-09-04 13:41:25
295
To see more videos from user @lobakmerahmy, please go to the Tikwm
homepage.