@pama.my: Jangan Teran jika bukaan belum 10cm. Saat menanti detik kelahiran bayi, sudah tentu mommies rasa berdebar dan gementar. Maklumlah, kita tak tahu apa untuk dijangka kerana setiap kelahiran berbeza. Ada mommy yang dapat bersalin secara normal tetapi atas sebab tertentu mungkin terpaksa melalui kelahiran melalui pembedahan. Tanya Pakar kali ini mengupas tentang topik persediaan mental fizikal serta teknik 'push' untuk sesebuah kelahiran jika mommy berpeluang untuk bersalin normal. Jom, saksikan bersama! #majalahpama #fyp #bersalin #tipsbersalin #czer

Pa&Ma
Pa&Ma
Open In TikTok:
Region: MY
Friday 04 September 2026 09:08:20 GMT
51616
3681
34
956

Music

Download

Comments

zazanurliza95
Ibu Cahaya :
saya masa 7cm dah paksa nurse suruh ready sebab dah tak tahan sangat2.. last2 kena gunting sebab dah tak larat nak teran.. padan muka aku 😂
2026-09-04 14:21:47
4
.ziealwy
Che semanis kurma :
nk bukaan cpt induce drip dh pnh rasa sakit dia😂
2026-09-04 16:07:09
2
_aiensha_
nraienfsha :
betul sangat sy time ank kedua tkde contraction sngt,masa tu sy cuba teran ,tiba ii sy boleh tergelak...tapi ank pertama contraction kuat memang nk meneran jee
2026-09-04 12:59:30
4
anisofea156
اءنيس سوفي :
saya pulak waktu bersalin anak no2, duk layan contraction sampai xnak teran. kena paksa baru saya teran😭
2026-09-04 15:56:28
1
rose.hunterjb
Rose Hunter :
Terfokus dekat Host laaa lawooo🥰
2026-09-04 13:33:49
2
eiraanjee
NUR SHAHIRAH🦋 :
sy masa 4cm disuruhnya teran..
2026-09-05 00:41:15
0
far0ck_
Farah Zulkifli :
Wahhh Dr saya masa kelas antenatal 🥰🥰
2026-09-04 15:44:57
0
aziea88
Aziea :
Dia mcm hg nk berak tp org sruh tahan. Berak cirit tuu.. So aku xpham mcm mna jgan teran tuuu😁.
2026-09-05 02:11:51
0
nurranieyz
Nurranieyz :
Anak no.3 contraction tak kuat tapi bukaan dah 10cm. Jenuhh nak teran 😩 anak no.2 induce drip 2x teran je.
2026-09-05 01:50:03
0
nurulhudaabdulrahman
M@kt@m Hud@ :
mata kena Pejam jangan terbeliakk/terbuka besar..
2026-09-04 16:37:07
1
sitihajar.16
Siti Hajar Kamarudin :
anak no 2,4cm dah rasa nk meneran
2026-09-04 14:36:47
0
fizzadisurya
𝕗𝕚𝕫𝕫𝕒𝕕𝕚𝕤𝕦𝕣𝕪𝕒 :
kalau dah rasa nak berak tu dah patut meneran ke?
2026-09-04 15:49:59
1
yennn_yannn
yennn_yannn :
Anak pertama keluar masuk keluar masuk kepalanya😂😂
2026-09-04 18:59:31
0
arfafwa2225
Nrfaezah :
Tataula masa turn saya auto nak terkeluar baby berpusing budak kecik tu nak keluar🤣
2026-09-04 17:10:56
0
esbeautyshop
Eirsha Shahira | BACKUP :
Bila baby keluar , kantung pecah rasa suam suam air tu .. nikmat lega y tak terkata .. fuhhhh … 😁
2026-09-04 19:54:24
0
boba19906
AIDA🍓 :
Saya anak kedua pertama normal 7cm dorang suruh teran 😁 anak ketiga 7cm sama dorang suruh teran 😂
2026-09-04 14:00:34
3
liyahasliha1
liyaaaa :
saya anak no 5 induce masuk dekat bawah...ketuban pecah sendiri 6 CM dah rasa nak teran...kelam kabut nurse lb..nurse check 6 CM dia kata boleh teran...saya pun teran la
2026-09-04 17:10:35
0
amanina9017
AMNA9017 :
no 1 sebb xde pgalaman.no 2 alhamdulillah xde koyak.no 3 Emergency czer.
2026-09-04 17:55:25
0
arulsilver940
أزروي :
anak first induce belom .. ketuban pecah 7cm masuk bilik bersalin da 8cm xtahan dooh time to doc pulak baru dtg baru nk standby barang ii😂 kita pulak xtahan kejap ii tnye doc lama lg ke sbb mmg rasa nk teran da 😂
2026-09-04 23:27:10
0
qamarina2704
puteri 🇲🇾🇵🇸 :
sy 8cm dh rasa nk teran doc 😂..
2026-09-04 15:34:26
0
oyooo.shopp
oyooo.shopp :
sy 8cm dah kna srh teran😂 last2 emergency czer bby dah berak dkt dalammm😌😌
2026-09-04 15:31:04
0
gazzzzzonezz
The gaz :
Time nk tarik nafas, nurse tolak perut😅 skli sy ckp "boleh tk kita kira dluuu,xsmpat nk tarik nfas ni
2026-09-04 14:45:22
1
To see more videos from user @pama.my, please go to the Tikwm homepage.

Other Videos


About