@pama.my: Jangan Teran jika bukaan belum 10cm. Saat menanti detik kelahiran bayi, sudah tentu mommies rasa berdebar dan gementar. Maklumlah, kita tak tahu apa untuk dijangka kerana setiap kelahiran berbeza. Ada mommy yang dapat bersalin secara normal tetapi atas sebab tertentu mungkin terpaksa melalui kelahiran melalui pembedahan. Tanya Pakar kali ini mengupas tentang topik persediaan mental fizikal serta teknik 'push' untuk sesebuah kelahiran jika mommy berpeluang untuk bersalin normal. Jom, saksikan bersama! #majalahpama #fyp #bersalin #tipsbersalin #czer
saya masa 7cm dah paksa nurse suruh ready sebab dah tak tahan sangat2.. last2 kena gunting sebab dah tak larat nak teran.. padan muka aku 😂
2026-09-04 14:21:47
4
Che semanis kurma :
nk bukaan cpt induce drip dh pnh rasa sakit dia😂
2026-09-04 16:07:09
2
nraienfsha :
betul sangat sy time ank kedua tkde contraction sngt,masa tu sy cuba teran ,tiba ii sy boleh tergelak...tapi ank pertama contraction kuat memang nk meneran jee
2026-09-04 12:59:30
4
اءنيس سوفي :
saya pulak waktu bersalin anak no2, duk layan contraction sampai xnak teran. kena paksa baru saya teran😭
2026-09-04 15:56:28
1
Rose Hunter :
Terfokus dekat Host laaa lawooo🥰
2026-09-04 13:33:49
2
NUR SHAHIRAH🦋 :
sy masa 4cm disuruhnya teran..
2026-09-05 00:41:15
0
Farah Zulkifli :
Wahhh Dr saya masa kelas antenatal 🥰🥰
2026-09-04 15:44:57
0
Aziea :
Dia mcm hg nk berak tp org sruh tahan. Berak cirit tuu.. So aku xpham mcm mna jgan teran tuuu😁.
2026-09-05 02:11:51
0
Nurranieyz :
Anak no.3 contraction tak kuat tapi bukaan dah 10cm. Jenuhh nak teran 😩 anak no.2 induce drip 2x teran je.
2026-09-05 01:50:03
0
M@kt@m Hud@ :
mata kena Pejam jangan terbeliakk/terbuka besar..
2026-09-04 16:37:07
1
Siti Hajar Kamarudin :
anak no 2,4cm dah rasa nk meneran
2026-09-04 14:36:47
0
𝕗𝕚𝕫𝕫𝕒𝕕𝕚𝕤𝕦𝕣𝕪𝕒 :
kalau dah rasa nak berak tu dah patut meneran ke?
2026-09-04 15:49:59
1
yennn_yannn :
Anak pertama keluar masuk keluar masuk kepalanya😂😂
2026-09-04 18:59:31
0
Nrfaezah :
Tataula masa turn saya auto nak terkeluar baby berpusing budak kecik tu nak keluar🤣
2026-09-04 17:10:56
0
Eirsha Shahira | BACKUP :
Bila baby keluar , kantung pecah rasa suam suam air tu .. nikmat lega y tak terkata .. fuhhhh … 😁
2026-09-04 19:54:24
0
AIDA🍓 :
Saya anak kedua pertama normal 7cm dorang suruh teran 😁 anak ketiga 7cm sama dorang suruh teran 😂
2026-09-04 14:00:34
3
liyaaaa :
saya anak no 5 induce masuk dekat bawah...ketuban pecah sendiri 6 CM dah rasa nak teran...kelam kabut nurse lb..nurse check 6 CM dia kata boleh teran...saya pun teran la
anak first induce belom .. ketuban pecah 7cm masuk bilik bersalin da 8cm xtahan dooh time to doc pulak baru dtg baru nk standby barang ii😂 kita pulak xtahan kejap ii tnye doc lama lg ke sbb mmg rasa nk teran da 😂
2026-09-04 23:27:10
0
puteri 🇲🇾🇵🇸 :
sy 8cm dh rasa nk teran doc 😂..
2026-09-04 15:34:26
0
oyooo.shopp :
sy 8cm dah kna srh teran😂 last2 emergency czer bby dah berak dkt dalammm😌😌
2026-09-04 15:31:04
0
The gaz :
Time nk tarik nafas, nurse tolak perut😅 skli sy ckp "boleh tk kita kira dluuu,xsmpat nk tarik nfas ni
2026-09-04 14:45:22
1
To see more videos from user @pama.my, please go to the Tikwm
homepage.