@noface.2403: Yang dah beli cf 250 sr tolong comment. Jangan belagak sgt tak nak tolong 👀 dosa 😜 #250sr #cf

NoFace
NoFace
Open In TikTok:
Region: MY
Friday 04 September 2026 13:35:29 GMT
16188
505
74
34

Music

Download

Comments

edzamputra
seketul ed :
dua dua ada, tapi so far okay je, ada sesiapa tahu nak settle kan issue gear N niii...HAHAHA
2026-09-05 00:33:54
5
zareef_ami
zareef_ami :
setakat ni beli..ulang alik temerloh-rawang hari2..mailage pon dah 10k baru dua bulan pakai..masalah yg ade..coolent kering mula2 beli dulu.lepas refill 4 kali..baru coolent ok..tak kering dah..tak boleh start,socket ecu longgar,ekzos patah,tengah tunggu claim ekzos baru,kunci susah nak on dengan lock handle,temp naik,petrol leaking.motor memang panas..tapi tak melecur plak..kulit lelaki kot..keras sikit..signal tu memang masalah yg sama.selalu tertekan horn..no flat dah 2 kali tukar .patah sebab gegar kuat sangat .3 kali huruf hilang..gear tu..mase servis haritu..suruh pomen ekjust klas panjang sikit..pastu settle..motor ni temp memang senang naik kalau bawak tengahari..kalau bawak atas 130km lah..kalau bawak bawah 130..temp naik 5 bar je..
2026-09-05 01:04:46
6
alfie.slmns
Alfie :
Susah msuk N sbb minyak enjin low quality Pj1 tu. enjin panas sbb coolant pon low quality. Kna ada angin rentang dlu bru sejuk balik
2026-09-05 01:41:52
3
oyen13_
OYEN :
Better you guna mode E..jangan guna mode sport..sebab you guna mode sport ni enjin dia cepat panas and then cepat makan minyak enjin and minyak pam..walaupun you tak bawa laju tapi mode E and S lain tak sama..okey masalahnya satu dh settel..masalah kedua iaitu Susah masuk gear N..masalah gear N ni you tukar je minyak enjin berkualiti tinggi and you adjust je clutch kaki tu..so settel..masalah panas motor tu normal la sebab ni kan motor china..macam yang saya bagitahu better you guna mode E..jalan santai dan tak cepat panas motor tu..😉
2026-09-05 07:23:00
2
mohdmrruddin
mohdmrruddin :
ingt 4 silinder panas kaki..satu silinder pun blh panas
2026-09-05 05:12:33
1
mawarberduri_leo86
🌹MissWann'z_Leo86🌹 :
I feel u sis, klu nak bagi N. hahahhaha cramp tgn nak tggu sampai N
2026-09-05 06:47:08
0
ke20_merah
Asri_KE20 :
minyak hitam kurang pa
2026-09-05 09:26:58
0
mr.kelam_kabut
OvEr tHinkiNg :
hantar balik kak.. kalau sampai merah temp.. there must be something wrong.. tukar N nak senang pakai tumit je, dari gear 2 ke N my style tak pernah mengecewakan🤭🤭🤭
2026-09-05 08:30:46
0
mrkogoro
Wan and two and three😅 :
sis tggi berapa? nk beli kan orang rumah motor ni
2026-09-05 02:49:10
0
johnjo835
John Jo :
hadir dari fb abu don, mau baca komen² disini plak 😁
2026-09-05 07:52:49
0
user_unknow9902
𝖘𝖞𝖆𝖍𝖒𝖎𝖗𝖆𝖟𝖎𝖖 :
kalau bawah seratus mesti lah panas sbb over heat bawak atas 120 sikit kalau masih panas baru hantar balik
2026-09-05 04:24:37
0
syariz4249
Ryryz :
memang panas lah cc besar kak ..lagi2 250 single silinder ...kalau sampai keluar warning kene pegi check ..biasa kipas radiator auto berpusing sendiri kalau suhu naik 90keatas kalau x silap ..kalau sampai keluar warning maksud nye overhead ..kene try flush coolant ..masuk coolant baru
2026-09-05 07:56:31
0
kelabu_kelabu
RumahHijau21 :
utk gear tu.. aku pendek kn clutch.. panas tu xprnh lg smpai 5.. long distance biase 4 je...
2026-09-05 07:52:34
0
tukangrasarasa
Aziz Mohamad :
Sbb hang pakai Minyak low quality. Guna motul 7000 yg ada esther tu. Tak panas pon
2026-09-05 07:29:26
0
muhdsyafiqfauzi23
Syafiq Fauzi :
seat pillion dia lebar tak ? tengok moto cf moto seat pillion mcm kecik sikit lepastu dia tak lebar tapi rendah
2026-09-05 00:33:03
0
tech3ytjt
fast :
salam kak, gear N tu mmg susah. klau gear 1 ke N mmg susah. kne tekan bnyk kali. so, sye slalu buat gear 2 ke N. btw, depends minyak hitam yg digunakan jgk. klau bab panas tu kne check coolant berkualiti atau tidak. lgipon klau overheating kipas auto akn running. normal 3-4 bar utk temperature. klau 5-6 confirm something wrong. tq
2026-09-04 23:55:35
0
jie_disconnect
Jie Disconnect :
panas mayb sbb tukar ekzos ..atau boleh tukar 10w 50 minyak enjin..likat sikit..tp kalau kluar warning, mmg kena check...utk gear N, adjust sikit kat cable..
2026-09-05 01:26:54
1
1m4uu
bangmon :
Tune balik kak kau tu dh tukar ekzos bukan ori motor pastu tak tune mmg panas la dh lari afr enjin kena kerja keras enjin tu mmg cepat panas
2026-09-05 09:34:52
0
syl_alex6
¢|=|@®|£$ :
klau tgahari memnglh pnas
2026-09-05 09:12:07
0
speedreaper_
SPEEDREAPER :
normal utk motor mforce barai, tukar gear susah sebab minyak mforce pakai xde kualiti, kena tukar 15w50 yg high quality, utk overheat pun sebab coolant dia pkai xde kualiti barai, tukar coolant yg elok, solve problems tu
2026-09-05 07:29:04
0
man_sg007
Pelir Kucing🐾 :
minyak enjin dengan coolant kena pakai yang sesuai.dengan cuacaa kat malaysia nii
2026-09-05 07:27:47
0
jie_disconnect
Jie Disconnect :
ada player srlite yang main sprocket tak?
2026-09-05 06:26:03
0
idhamzikrii
Am Zikri :
saya pakai ninja 250 abs ulang alik kl ke sendayan kalau panas area tank tu normal. tapi takde sampai kluar warning kat meter.
2026-09-05 06:19:53
0
engineering_nerddd
kyzen✨ :
cek collant kak
2026-09-04 15:01:17
0
To see more videos from user @noface.2403, please go to the Tikwm homepage.

Other Videos


About