@sambalebunda.kmas: PANTANG ADALAH PROSES PEMULIHAN SELEPAS BERSALIN, BUKAN BERDIET, MAKA DLM SITUASI INI IBU BERADA DLM KEADAAN LEMAH, SAKIT DAN EMOSI TAK STABIL, MALAH BYK ZAT2 YANG DAH BERKURANGAN TERUTAMANYA DARAH…😉 JADI MAKANAN MEMAINKAN PERANAN PENTING UTK MEMBAHAGIAKAN IBU, IBU HARUS KERAP MAKAN BUKAN BANYAK MAKAN, MAKA MAKANLAH MENGIKUT KADAR YANG MAMPU DAN BESEDERHANA DLM APA JUA KEADAAN…❤️ BAHAGIAKAN DIRI SENDIRI, JGN BYK FIKIR DAN LAPANGKAN HATI, IN SYA ALLAH SEMOGA IBU2 DLM PANTANG SENTIASA SIHAT MENTAL DAN FIZIKAL, KLU NAK JUGAK GADUH DGN LAKI TU TUNGGU LEPAS PANTANG TAU, SUBHANAALLAH…😅 #sharingiscaring #niqabismalaysia #menusimple #sambalebunda #syukurselalu

SAMBAL EBUNDA/KMAS
SAMBAL EBUNDA/KMAS
Open In TikTok:
Region: MY
Saturday 05 September 2026 07:21:15 GMT
145728
4109
48
36

Music

Download

Comments

animshahanim
💔 :
telur paling byk mitos x leh mkn, padahal tu la yg berkhasiat. sy berpantang sendiri, jadi mkn je apa yg sy boleh mkn mcm biasa... alhamdulillah susu meriah sampai over supply...
2026-09-05 22:06:42
37
iza.sweetie
iza swetiee :
air tngan ibu tetap sedap wlu msk simple2😋😋😋
2026-09-05 07:56:56
74
zaa._hirah
Zaa._hirah :
subhanallah so good of you🥰
2026-09-05 08:03:50
5
hanafaiz88
hanafaiz88 :
dah try resepi bilis bawang..masya Allah,,sedappp
2026-09-06 08:38:06
0
ainihouse
Aini M :
sy pantang, pg mkn nasi lemak. haha. jnji sy happy 🤣
2026-09-05 14:16:53
0
atiqah_sabri
Atiqah Sabri 🦈 :
tak de live ke kak mas harini?
2026-09-05 08:31:35
1
fazilahayub90
fazilahayub :
saya simple je...Cuba Dulu..kalau Lepas makan Ada Rasa badan lain macam Kita jgn mkn dah...setiap badan x Sama...cara org lama dgn Kita skrg mkn pon x Sama...pantang ni nak tenang2 je..emosi ibu Yang penting...
2026-09-05 14:05:46
6
atikahropaat99
MamaAidil🐣 :
Bli mne bks tu
2026-09-05 08:36:55
1
syakirahmohamedyakin
Syakirah Mohamed Yakin :
sbb tu sy suka pantang sndri.bosan dgar pantang yg bukan2 smpai sekat selera kita nk booster kn susu.
2026-09-05 14:15:11
5
hidup.hanya.sekali1
hamba Allah :
ok esok nk buat mkn mcm ni...xkira2
2026-09-05 13:42:32
1
ciknadje
CikNad Je✨ :
Sy berpantang sendiri klau mak sy dye bg nasi kering ikan bakar tu jew huwaaa apatah lg ayam or telur jgn hrp nk dpt mkn.. Sy lg rela berpantang sendiri huhu... 😂😂
2026-09-05 09:20:07
3
user687800631843isha
🍓Isha sweety🍓 :
2026-09-05 07:54:08
1
ezatinazuha
Ezati Nazuha Hamzah :
Saya mkn ja ikn bilis ngn telur
2026-09-06 01:58:31
0
adexx_ngoh
Adexx ngoh shop :
Link bekas bekal kkmas
2026-09-05 14:29:55
0
mimiee020
mimieee :
sup ikan tomato dah ad resepi ke?
2026-09-06 01:17:28
0
manjasahkina1992
sofia sufyan :
hati ku mmberontakk x sabar nk brpantang..tp tulahh bulan 11 nnti..😆😆..
2026-09-05 15:11:06
0
jaja84317
jaja :
Masya Allah sedap2 menunya pantang🥰
2026-09-05 09:04:38
0
nurfarizafadzli99
Nur Aisyah :
Allahuma solli ala Sayyidina Muhammad
2026-09-05 13:16:32
0
izzahadila3
Izzah Adila :
Kalau yg tak pantang boleh tambah cili kampung potong/cili kering di gunting.. Sy suka letak bawang putih lebih..
2026-09-06 09:02:32
0
noraneeza
Neeza ~~~ :
btul..nsib baik mak sy dh moden..cuma telur tu dia xde la bg..klau skit2 ok je..tkt gatal..tp ikan ayam smua ok..sayur mcm2 mkn..roti biskut buah xde hal..kudap2 tu mkn je sntiasa..skit tp kerap..air xde hal..kte happy..cuma sy stress 1 je..mak xbg tdo baring tegak 😄..xblh mngiring..tp kte curi2 jugak 🤪
2026-09-05 12:13:17
0
alia52026
alia :
betul..jangan stress.. masa berpantang anak ke 4 selepas 3 minggu saya dah drive hantar ambil anak anak sekolah... husband dah dihantar bertugas sebulan di luar kawasan untuk menjaga negara🥰.. semua saya uruskan sendiri..Alhamdulillah skrg anak anak dah besar..yg bongsu pun dah 11 tahun
2026-09-05 13:30:38
0
waniisyazzz
ωαηιιѕуz :
kalau dalam pantang dapat makan macam ni cnfirm tak stress.
2026-09-05 13:33:17
0
sabirah.kitchen
AiskrimMalaysiaSabira :
sedapnya. Macamni punya lauk memang happy mood berpantang
2026-09-05 09:07:20
0
To see more videos from user @sambalebunda.kmas, please go to the Tikwm homepage.

Other Videos


About