@sambalebunda.kmas: PANTANG ADALAH PROSES PEMULIHAN SELEPAS BERSALIN, BUKAN BERDIET, MAKA DLM SITUASI INI IBU BERADA DLM KEADAAN LEMAH, SAKIT DAN EMOSI TAK STABIL, MALAH BYK ZAT2 YANG DAH BERKURANGAN TERUTAMANYA DARAH…😉 JADI MAKANAN MEMAINKAN PERANAN PENTING UTK MEMBAHAGIAKAN IBU, IBU HARUS KERAP MAKAN BUKAN BANYAK MAKAN, MAKA MAKANLAH MENGIKUT KADAR YANG MAMPU DAN BESEDERHANA DLM APA JUA KEADAAN…❤️ BAHAGIAKAN DIRI SENDIRI, JGN BYK FIKIR DAN LAPANGKAN HATI, IN SYA ALLAH SEMOGA IBU2 DLM PANTANG SENTIASA SIHAT MENTAL DAN FIZIKAL, KLU NAK JUGAK GADUH DGN LAKI TU TUNGGU LEPAS PANTANG TAU, SUBHANAALLAH…😅 #sharingiscaring #niqabismalaysia #menusimple #sambalebunda #syukurselalu
SAMBAL EBUNDA/KMAS
Region: MY
Saturday 05 September 2026 07:21:15 GMT
Music
Download
Comments
💔 :
telur paling byk mitos x leh mkn, padahal tu la yg berkhasiat. sy berpantang sendiri, jadi mkn je apa yg sy boleh mkn mcm biasa... alhamdulillah susu meriah sampai over supply...
2026-09-05 22:06:42
37
iza swetiee :
air tngan ibu tetap sedap wlu msk simple2😋😋😋
2026-09-05 07:56:56
74
Zaa._hirah :
subhanallah so good of you🥰
2026-09-05 08:03:50
5
hanafaiz88 :
dah try resepi bilis bawang..masya Allah,,sedappp
2026-09-06 08:38:06
0
Aini M :
sy pantang, pg mkn nasi lemak. haha. jnji sy happy 🤣
2026-09-05 14:16:53
0
Atiqah Sabri 🦈 :
tak de live ke kak mas harini?
2026-09-05 08:31:35
1
fazilahayub :
saya simple je...Cuba Dulu..kalau Lepas makan Ada Rasa badan lain macam Kita jgn mkn dah...setiap badan x Sama...cara org lama dgn Kita skrg mkn pon x Sama...pantang ni nak tenang2 je..emosi ibu Yang penting...
2026-09-05 14:05:46
6
MamaAidil🐣 :
Bli mne bks tu
2026-09-05 08:36:55
1
Syakirah Mohamed Yakin :
sbb tu sy suka pantang sndri.bosan dgar pantang yg bukan2 smpai sekat selera kita nk booster kn susu.
2026-09-05 14:15:11
5
hamba Allah :
ok esok nk buat mkn mcm ni...xkira2
2026-09-05 13:42:32
1
CikNad Je✨ :
Sy berpantang sendiri klau mak sy dye bg nasi kering ikan bakar tu jew huwaaa apatah lg ayam or telur jgn hrp nk dpt mkn.. Sy lg rela berpantang sendiri huhu... 😂😂
2026-09-05 09:20:07
3
🍓Isha sweety🍓 :
2026-09-05 07:54:08
1
Ezati Nazuha Hamzah :
Saya mkn ja ikn bilis ngn telur
2026-09-06 01:58:31
0
Adexx ngoh shop :
Link bekas bekal kkmas
2026-09-05 14:29:55
0
mimieee :
sup ikan tomato dah ad resepi ke?
2026-09-06 01:17:28
0
sofia sufyan :
hati ku mmberontakk x sabar nk brpantang..tp tulahh bulan 11 nnti..😆😆..
2026-09-05 15:11:06
0
jaja :
Masya Allah sedap2 menunya pantang🥰
2026-09-05 09:04:38
0
Nur Aisyah :
Allahuma solli ala Sayyidina Muhammad
2026-09-05 13:16:32
0
Izzah Adila :
Kalau yg tak pantang boleh tambah cili kampung potong/cili kering di gunting.. Sy suka letak bawang putih lebih..
2026-09-06 09:02:32
0
Neeza ~~~ :
btul..nsib baik mak sy dh moden..cuma telur tu dia xde la bg..klau skit2 ok je..tkt gatal..tp ikan ayam smua ok..sayur mcm2 mkn..roti biskut buah xde hal..kudap2 tu mkn je sntiasa..skit tp kerap..air xde hal..kte happy..cuma sy stress 1 je..mak xbg tdo baring tegak 😄..xblh mngiring..tp kte curi2 jugak 🤪
2026-09-05 12:13:17
0
alia :
betul..jangan stress.. masa berpantang anak ke 4 selepas 3 minggu saya dah drive hantar ambil anak anak sekolah... husband dah dihantar bertugas sebulan di luar kawasan untuk menjaga negara🥰.. semua saya uruskan sendiri..Alhamdulillah skrg anak anak dah besar..yg bongsu pun dah 11 tahun
2026-09-05 13:30:38
0
ωαηιιѕуz :
kalau dalam pantang dapat makan macam ni cnfirm tak stress.
2026-09-05 13:33:17
0
AiskrimMalaysiaSabira :
sedapnya. Macamni punya lauk memang happy mood berpantang
2026-09-05 09:07:20
0
To see more videos from user @sambalebunda.kmas, please go to the Tikwm
homepage.